2 van de 86
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Het DS-gebeuren van PL & Jan.D.
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 25 februari 2010 11:56 PM
  [ # 16 ]
woutersmits schreef:

Mooi, dus ik kan gewoon de weg op?

Ik zwaai altijd!

knuffel

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 05 april 2010 01:45 PM
  [ # 17 ]

Kleinschalig nieuws: Datum voor het afhalen van de Pallas is er - eind deze maand gaan we eropaf. Inmiddels staat de DS al op stokjes en is het mechanische gedeelte van de besturing teruggeplaatst, één en ander om het oplieren op een trailer te vergemakkelijken. Voor zover we kunnen overzien mag de Jap een autotrailer met de verregaand gestripte DS trekken, dat is een zorg minder en bovendien doet dat ding dan ook eens wat Citroëntechnisch nuttigs Cool Er komt ook nog wat gerestaureerd plaatwerk mee (spatborden, kofferdeksel). Na binnenkomst hebben we eerst een dag of wat inventariseren van problemen en missende onderdelen voor de boeg, maar dat is alleen maar goed - dan kunnen we de omvang van de klus tenminste goed inschatten.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 25 april 2010 10:06 PM
  [ # 18 ]

ZO! Het is gelukt: de DS23 I.E. Pallas BVM5 ligt/zit/staat voor de deur!!

Vanochtend om half tien vertrokken met een lel van een Humbaur autotrailer op de haak van de Jap. Dat had een dag eerder wat voeten in de aarde gehad: mijn vader had wel een trailer gehuurd maar was vergeten de sleutel te halen hmz Enter de plaatselijke Ford-dealer. Ook een liefhebber, en daar konden we best een prima autotrailer huren Cool


Leverancier van de autotrailer - Reuze bedankt!

Met dat ding op de haak naar het ophaaladres gestoomd. Daar stond de dame inmiddels buiten, met een hele hoop vershoudfolie eromheen gewikkeld om de losse delen, die erin lagen, op hun plek te houden.

Aanhagerbodem opgekanteld, rijplaatjes eruit (nou goed, andersom…), liertje uitgerold en vastgehaakt en trek aan: niet dus. Katrol snö, dus niente oplieren. Met een trekstang en een Mitsubishi erbij werd dat vlug opgelost. Even een DS op een kar douwen Laughing Sjorbanden erop, wat losse zut in de Jap gepropt en weer derwaarts de noordelijke havenplaats. Onderweg nog een tritsje hele leuke klassiekers (toerritje blijkbaar) tegengekomen. Rolls Royce, Rover P4, zooitje Morgans, DeSoto uit ‘46, M-B 170V cabriolet en drie traxen (de enigen in de stoet met aandacht voor die derdehands Jap met dat ouwe lijk op de haak, hahaha).


De combinatie. Het hangt wel een beetje achterover eigenlijk…

Eenmaal thuis moest het hele cabaret weer van de kar af vanzelf. Dus boeltje weer los, rijplaatjes uit, handeltje opgekanteld en dan duwen. Moeizaam. Bleek ‘t ding dus in de versnelling te staan… Nooit wat van gemerkt bij het erop duwen. Wiedes, dat ging niet met mankracht Laughing Nou goed, in z’n vrij, uitlaat tegen de aanhanger… Cue een hoop stunten met krikjes en toestanden, maar voilá, ze kwam eraf. Ze staat nu tijdelijk gestald onder een partytent, waterdicht gemaakt met plasticzeil, totdat de brug in de werkplaats vrijkomt. En dan begint het echte feest - er weer een serieuze godin van maken Very Happy


Afladen…


Tijdelijke stalling

Ik heb nog hier en daar meer foto’s, maar daarover later meer Smile

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 25 april 2010 10:41 PM
  [ # 19 ]

Sjieke plek om een @#$%-kar te stallen!

knuffel

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 25 april 2010 10:53 PM
  [ # 20 ]

Succes met het project!
Hoeveel mocht de Jap eigenlijk trekken volgens kenteken?

Citroen!

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 26 april 2010 01:16 PM
  [ # 21 ]

Van de RDW:

Aanhangwagen
Maximum te trekken massa:
- ongeremd       550 kg
- geremd       1.500 kg
- oplegger geremd       N.v.t.
- autonoom geremd       N.v.t.
- middenas geremd       N.v.t.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 26 april 2010 06:59 PM
  [ # 22 ]

Hee, dan is de Jap teruggeschaald: laatst zei de RDW 1700kg geremd. Dondert niet: te weinig Laughing Maar de boel is prima veilig overgekomen Cool (even gekeken: de 05-DR-RP is nu zelfs gewoon niet meer geldig. Er wordt geprutst chez de RDW…)

Maar goed, nog wat prentjes:


De tijdelijke stalling, met op de achtergrond de werkplaats waar ze over een week of zes in zal verdwijnen


het dashboard is redelijk netjes, en er hoeft niet aan gespoten te worden. Het schuimstuur is, gegeven een goede schrobbeurt, zelfs als nieuw!


CT en verzekeringsbewijs mét het laatste Franse kenteken erop; misschien bij de bordenboer even “Franse” platen erbij laten maken??


...Maar als dit een 23 blok is ben ik genoodzaakt mijn sokken te verorberen…

Nog wat meer over de dame in kwestie: ze is in juni 1993 uit de Vosges opgehaald. Het lijkt erop dat er daar al de huidige DY3-machine in gelepeld is; om het bestellen van onderdelen tevergemakkelijken is het typeplaatje ven de DSpecial/Super (DS-FD) erbij onder de kap geschroefd. In NL is ze opgeknapt danwel gerestaureerd (dat is moeilijk te achterhalen in deze toestand Laughing) om vervolgens in de eerste twee jaar in Nederland ongeveer 2200 km te maken. Voordat ze 8 jaar geleden is stilgezet is er nog een nagelnieuwe Landi-Hartog gasinstallatie in gebouwd; die is één keer volgetankt en daarna is er één keer een ritje van zo’n 40 km mee gereden: naar d’r stalling van de laatste 8 jaar… Alles bij elkaar, afgaande op de keuringsrapporten, heeft ze in Nederland maar een goede 4500 km gereden… Onder de auto zit een nieuwe uitlaat van Bosal - Maar die is al verrot door stilstand hmz Maar goed dat er van de DSuper (thans donorauto) af heel veel spullen komen om deze Dame weer onder stoom te krijgen Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
reeband
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 28-03-2010

Gepost: 26 april 2010 08:55 PM
  [ # 23 ]

even off topic maar het desbetreffende topic zit een slotje op ... ik heb denk ik je bx diesel zien rijden in assen , zit nu alleen een achterklep spoiler op en lichtmetalen velgen ,, ik zie hem enkel vaker dus ik probeer eens een foto te maken voor je , kijken of dat hem is .

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 26 april 2010 09:19 PM
  [ # 24 ]
reeband schreef:

even off topic

En dus per PB beantwoord Wink

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 27 juni 2010 12:18 PM
  [ # 25 ]

Even weer een schopje.

Het naar binnen rollen van het pallaschassis moet nu nog gebeuren hmz want zoals dat gaat, vraagt meteen het overige wagenpark óók om aandacht. Jaloers? Nja, vast Laughing In ieder geval is de brug de ganse tijd bezet met andere prullaria dan de DS Confused

Hoe dan ook, inmiddels wel ook nog een extra dakhoepel geregeld. Die op de Pallas is niet eens slecht maar moet eigenlijk her en der een nieuw stukje hebben. De bedoeling was om dat dan uit de DSuper te zagen, maar als je ziet hoe het dak daar opligt… Voor de centen die deze gave tweedehands dakrand kost, willen we het risico niet lopen. Maar gesteld dat deze dakrand puntgaaf is zonder verdere opmerkingen (as if Laughing), zou het de moeite lonen om gewoon die hoepel integraal te vervangen? Ik stel me daar zomaar een hoop lastig meetwerk bij voor. Iemand dat al eens gedaan?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 20 november 2010 09:01 PM
  [ # 26 ]

Schoppa!!

Vandaag met de Xantia het ding eindelijk eens onder dak gepropt. Door allerhande beslissingen, waaronder een paar wijze, is het Pallaspuzzel verhaal wat op de back-burner komen te staan, maar het verhaal gaat voort… Na de winter Wink

Hier in het Xantia gedeelte staan de plaatjes Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 15 augustus 2011 06:54 PM
  [ # 27 ]

En weer eens een hoop stof van dit draadje afblazen. De pallaspuzzel staat op de brug! We hebben er meteen even onder gekeken en dat valt helemaal niet tegen; er is wat klein laswerk aan de longerons en een hoekje van de kofferbak tegen het appartementencomplex, verder moeten er nieuwe schelpjes op en aan één kant moet er iets gebeuren aan de aansluiting C-stijl/binnenscherm. Ook de dakrand moet iets aan gebeuren. Allemaal niks om erg van te schrikken.

Het op hoogte krijgen van d’r derriére was nog een verhaal apart. De hydrauliek ligt afgekoppeld en er is niets om een balkje tussen te zetten zoals bij een CX. Maar omdat de aanslagrubbers toch al vernaggeld waren hebben we de hoogte achter vastgezet door er daar stukjes underlayment tussen te proppen. Klaar! Ging ze tenminste een beetje smooth de brug op Cool

Ik verwacht dat er nu af en toe vaker wat te melden zal zijn, het project Pallaspuzzel is in ieder geval op papier vanaf nu echt van start.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
LeNez
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 22-03-2009

- Berlingo 1360 benzine
- CX GTi 25 (automaat)
- ID/DS DS23 Pallas
- C5 C5 Aircross Hybrid 225 e-EAT8
- Overig Peugeot P4 pick-up
Gepost: 15 augustus 2011 07:05 PM
  [ # 28 ]

de stof zat niet alleen op het draadje.. tongue wink
Veel plezier en sterkte met het project!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 15 augustus 2011 07:44 PM
  [ # 29 ]

Als je roest gaat aanpakken, val je vaak van de ene onprettige verrassing in de andere. Ik hoop het niet voor je, maar ik heb al meer met dat bijltje gehakt…
Succes!

Citroen!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 15 augustus 2011 08:13 PM
  [ # 30 ]

Dat is natuurlijk zo, en tja: been there, done that. Maar ik heb ‘t DSupertje óók van onderen bekeken. Dit móet wel minstens een jaar laswerk schelen Laughing

Voor zover mogelijk met alleen een mini-maglite wel ook even in diverse holtes gegluurd; het lijkt nog niet zo slecht. De rest weten we na het strippen, komen we vanzelf nog het een en ander tegen Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
2 van de 86
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook