54 van de 56
« Eerste  < Vorige 52 53 54 55 56 Volgende > 
   
Het DS-gebeuren van PL & Jan.D: Spettacolo Pericoloso
Penny Lane
Moderator/Redacteur
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8428
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
Gepost: 15 april 2018 12:49 PM
  [ # 796 ]

Ik zag dat er twee plekken zijn waar het hemeltje toch weer loskomt ondanks het copieus toepassen van Scotchweld 77. Ik vermoed dat het laten zitten van een tamelijk vervuilde vinyllaag daar iets mee te maken heeft (het was dat of alsnog een ander dak, want dat vinyl zit er verrekte goed in vast). Het kan ook goed zijn dat ik er te lang over heb gedaan om de boel er netjes in te plakken, waardoor de lijm aan de randen al te droog geweest is.

Betekent dus dat ik komende week fijn de pallasrand er weer uit kan knutselen om die plekken ‘even’ opnieuw te plakken. Ik heb daar natuurlijk helemaal geen zin in, want die randen zijn een plaag om mee te werken. Maar goed: het evenementenseizoen komt eraan, die auto moet netjes, en dus kom ik er niet voor weg… Ik maak me eigenlijk alleen maar vagelijk zorgen over de voorste dakrand, want die wil erg graag knikken en dan kan ik ‘m wegpleuren. Maar goed. Met steriel gewassen handjes en een hulpje heeft het enige kans van slagen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
Moderator/Redacteur
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8428
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
Gepost: 15 april 2018 04:09 PM
  [ # 797 ]

Ik zei toch dat dat een gelazer van hier tot tokio ging worden… De hemel hangt er weer, en nu voorgoed (famous last words), maar die dakrand is een geouwehoer… Natuurlijk hangt dat spul op het kritieke minimum aan klemmetjes omdat die altijd stuk zijn en eigenlijk alleen maar gewurg opleveren. Nou. Daar is er weer een van stuk. Dus nu moet die klem wel vervangen worden. Dat zit dan gepopt, dus uitboren, dus: gaatje in m’n nieuwe dakrand hmz hmz

Komende winter dus die k*t-rand maar weer opnieuw stofferen hmz Al dat stomme gestumper om niks is langzamerhand om moedeloos van te worden.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
Moderator/Redacteur
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38481
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 15 april 2018 04:11 PM
  [ # 798 ]

Het is zeker lullig als ik nou iets over een /8 een w110 of een e12 ga mompelen hé?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Penny Lane
Moderator/Redacteur
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8428
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
Gepost: 15 april 2018 04:20 PM
  [ # 799 ]

Daarvan krijg ik de bekleding prima stuk. Vraag me maar ‘s.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
Moderator/Redacteur
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8428
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
Gepost: 15 april 2018 04:52 PM
  [ # 800 ]

Ja, en natuurlijk is nu het gaatje in die stomme dakrand te groot om er weer een klem op te zetten… Kortom, die rand kan in het grofvuil. Is het te merken dat ik een tamelijk serieus te nemen probleem-creërend vermogen heb? Zucht.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
Moderator/Redacteur
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8428
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
Gepost: 15 april 2018 06:06 PM
  [ # 801 ]

Nou. Stuk was-ie toch, dus uiteindelijk op de gok een nieuw gat geprikt om die klem op te poppen. Dat moet nog vrij precies ook, omdat je anders later het klemplaatje in de dakrand weer mist met dat veertje. Maar goed. Mazzel gehad: het gat zat per ongeluk goed en de boel hangt weer. Het klemmetje vindt dit niet erg lief maar dat moet dan maar. Je kunt wel merken dat die Pallas-rand nogal een achteraf bedacht ding is wat er origineel al tamelijk houtje-touwtje in hangt. Na een jaar of 45, 50 is zo’n ding al een keer of tig van z’n plek geweest & zit ‘t in de vijfde auto, is de vorm er dus uit, past het allemaal niet meer jofel en is het een wurging om zoiets netjes te hebben en te houden. Bijvoorbeeld: als je denkt dat je ‘m eindelijk op z’n plek hebt, moeten de lampen er weer op…

Volgende keer doe ik wel gewoon een kale ID hoor. Die rubber rand die daar in hoort is zo veel makkelijker om mee te werken en het hoeft bovendien, als je dakrand deugt, nooit. Bij een Paljas (of in ieder geval bij deze Frankenpaljas) is het vervangen van de interieurlampjes door die malle rand al een gedoe waar je niet op zit te wachten…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
Moderator/Redacteur
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8428
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
Gepost: 16 april 2018 09:17 PM
  [ # 802 ]

Goed. Dus. Dat.

En nu is de hoogteregeling van de vooras ermee genokt.

Klapband linksvoor, altijd fijn met nagelnieuwe banden onder je kar. OK, dus een klapband. De auto blijft bestuurbaar maar ideaal is anders en anders dan de chauffeur van De Gaulle had ik wél de optie om te kijken of er iets te redden viel. Dus. Aan de kant met dat orgel, hoogste stand, kap open, pootje onder de auto, laagste stand…

De juffer legde haar bevallige bips keurig op straat en liet de voorkant keurig in de hoogte staan. Muurvast. Niks meer aan te doen. Gymmen, aan de hendel jutteren, whatever: no dice.

Dus de ANWB gebeld alwaar een allervriendelijkste dame op de alarmcentrale werkelijk op geen enkele manier begreep waar ik dan stond met dat achterlijke hok. Die hebben er dus uiteindelijk maar een slag naar gedaan omdat ik na een minuut of 20 wel merkbaar door m’n geduld heen was. Een stevig half uur later was er een monteur ter plaatse: in één keer goed, dus zó onduidelijk kan ik nooit geweest zijn. Mooi. Dus, krik onder dat stomme mormel, wiel eraf, m’n antieke Firestone Cavallino 155SR15 reserveband op verkeerde velg eronder geschopt, van de krik af en daarna de laatste 15 kilometer naar huis met een gangetje van 30 kilometer per uur & geen voorvering. Ik moet dus ook even een ander reservewiel regelen, want ik moet eigenlijk een velg met vierkant gat in plaats van rond én die Firestone Cavallino was in 1970 al een k*t-band, never mind als je anno 2018 zo’n ding uit 1970 op je reservewiel hebt liggen… Afijn, hij heeft ‘t gehouden, dus het kon allemaal best minder.

Dat langzaam naar huis stuiteren betekent dan weer volautomagisch dat je nog even aan de kant mag achter een rood/blauw gestreepte wagen van de ordedienst omdat je zo opvallend langzaam rijdt. Dat was verder gewoon gezellig, daar niet van, je zou er bijna een terrasje bij pakken. Prima vertegenwoordiger van de ordedienst die notie nam van het gebrek aan de auto en het gegeven dat ik nu toch ook bijna thuis was en dat was dan dat.

Zojuist m’n gereedschap opgehaald, nu even iets kanen en dan zometeen het spatbord eraf en kijken wat er nu weer stuk is. Daarna de rest van de avond maar eens op zoek naar een W114 280CE. En CitroMobile doe ik ook wel met m’n dieseltje, want dan kom ik tenminste ook over. Dat zal wel moeten, aangezien de spatborden van IDealist mee daarheen moeten.

Ik weet niet wat ik er verder van moet vinden. Het zal m’n eigen stommiteit wel weer zijn, maar ik kom dus gewoon niet op het punt dat ik die kar ga vertrouwen. Ik weet niet eens meer of ik er nou de balen van heb of er gewoon een beetje droevig van word. Maar goed. Ik beun ‘m nog 1 (één) keer voor elkaar en dat is dan voor ‘t laatst. Als ‘t hok dan weer binnenkort stuk gaat, ga ik me fijn gewonnen geven. Al was het maar omdat m’n kop er niet langer naar staat en het werk daar gewoon slecht van wordt.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jantje1948
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7329
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 16 april 2018 09:43 PM
  [ # 803 ]

Nou, het zit je echt niet mee! Als ik niet zo ver weg woonde zou ik even langskomen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
Lucas
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4953
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- CX CX2000
Gepost: 16 april 2018 09:56 PM
  [ # 804 ]

Dit is wel een beetje vermoeiend aan het worden Derk, sterkte man!

Profiel  
 
furriegurrie
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1735
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- Xsara 1.6 Plaisir
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 16 april 2018 10:11 PM
  [ # 805 ]

De gifbeker moet helemaal leeg zo luidt het gezegde….maar dit is begint inmiddels een behoorlijke emmer aan het worden. Wat een gekloot man, sterkte met het jezelf weer opladen!

Profiel  
 
Penny Lane
Moderator/Redacteur
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8428
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
Gepost: 16 april 2018 10:22 PM
  [ # 806 ]

Spatbord is eraf, schotje is eruit. Wat blijkt: het kogelgewrichtje op de hoogteregelaar is uit de kom en zit nu hartstikke klem op de rand van de hevel waar-ie in hoort. Er ligt verder niks uit elkaar of los, maar dat stomme truttige kogeltje vernökt de boel. Hopelijk wil die shit weer in model zonder eerst ook nog de breipennen van de stabi los te moeten gooien want daar ben ik hier thuis niet erg goed op toegerust. Daarbij heb ik helemaal geen zin om ook nog de hoogte opnieuw te gaan lopen stellen.

Verder is het tijd voor een root-cause analysis, want wáárom is dat gewrichtje uit elkaar gekomen? De hele meuk zit strak op elkaar vast, dus zit m’n hoogteregelaar soms vast of zo? Nou ja. Eerst maar weer thee en dan zometeen met een verse knak in m’n snuit kijken wat er verrot gegaan is. En of ik daar iets voor heb liggen.

O ja, geheel en al terzijde: ik dacht al dat m’n tamelijk nieuwe achterbanden platte kanten/hoogteslag hadden. Dat hebben ze. Vanaf 120 is er niet mee te rijden. Dus daar moeten ook nog even nieuwe op. Hopelijk klappen die dan niet ook, maar ik reken nergens meer op. Als ik meer vertrouwen in die schuur had kwamen er ook nieuwe bollen achterop, maar het is wel goed. Dat gaat dat stomme ding dan maar eerst ‘s verdienen. Voor de komende winter ga ik maar een extra setje van 4 bokjes scoren om het ding te kunnen stallen met het gewicht van de wielen af, want jaarlijks een setje banden eronder knallen gaat vervelen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
Moderator/Redacteur
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38481
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 16 april 2018 10:42 PM
  [ # 807 ]

Wat een ongelooflijk secreet is dat zeg die auto van jou…. Luister: het kogeltje kan er uit lazeren als de as waarop de hevel vastzit (dat is dus de as die op de stabistang vast zit) te veel naar één kant staat of te veel speling heeft op het onderste draaipunt (in de lagerkap van de stabistang).Check ff de positie van die hele handel.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Penny Lane
Moderator/Redacteur
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8428
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
Gepost: 16 april 2018 10:52 PM
  [ # 808 ]

Ja, daar was ik al bang voor. Ik ga er waarschijnlijk niet voor weg komen om de linker breipen los te gooien. Het maffe is alleen dat bij de montage en de afstelling de positie daarvan gecheckt is en je er niet veel mee opzij kunt voordat het kopje uit die lagerkap pleurt. Dát is in ieder geval nog niet gebeurd. Waar het wel op lijkt, is dat dat geperste U-profieltje dat de bedieningsarm eigenlijk is, wijd getrokken is (snap je wat ik bedoel? Dat-ie niet meer strak om die kogel zit) en dat die daardoor het kogeltje voorbij geschoten is. In dat geval wordt het kijken of daar wat aan te doen is óf dat ik het armpje uit m’n sloper op weet te diepen in m’n duistere voorraadhok.

Anyhoo, als ik ‘t eerst terugplop zou ik er waarschijnlijk wel eerst eens mee naar een fatsoenlijke werkplaats kunnen rijden. Hoewel ik dan wel eerst eens iets anders linksvoor moet monteren dan een bijna 50 jaar ouwe Firestone, want daar strand ik geheid weer mee.

Goed. Verder beunen…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jantje1948
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7329
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 16 april 2018 11:01 PM
  [ # 809 ]

Hoe kun je een klapband hebben met een nieuwe band?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
Penny Lane
Moderator/Redacteur
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8428
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
Gepost: 16 april 2018 11:18 PM
  [ # 810 ]

Binnenband die in een vouw gemonteerd is geweest, oude binnenband hergebruikt, buitenband te ruw van binnen, talkpoeder vergeten, afgescheurd ventiel (hebben we in de Harz nog gezien)... Daar zijn wel mogelijkheden voor.

Wat betreft die breipen: die is dus wél verschoven. Moet bij het afstellen van de rijhoogte fout gegaan zijn. Of glijdt-ie overdwars in die lagerkap als de boel uitveert? OK, maar dan moet-ie los. Jammer dan. Irritant tot en met ook. Maar: de auto staat in de hoogste stand en dus zit nu het wielewaalboutje van die pen zowat tegen de binnenkant van de dwarsbalk. Dan zou de auto dus moeten zakken om er een sleutel op te krijgen, maar dan kan ik er niet meer onder. Of je moet het stropje doorflexen en er een andere pen in zetten (heb ik gewoon), maar da’s een k*tklus met dat hok in de hoogste stand op bokjes want je hebt geen armslag en je kunt je werk niet zien zonder shit in je ogen te krijgen. Dikke kans dat je de stabi vernachelt. Of je pakt het hele godvergeten teringhok op een trailer en gaat het volgende week in een goeie werkplaats op een 4-kolommer opnieuw aanvallen. Hoewel ik er tegen die tijd zeer waarschijnlijk al helemaal geen hoofd meer naar heb.

Nou ja, ik heb even geen idee. ‘t Kan vast weer klaar, maar dan moet ik dat konijnenhok eerst weer bruikbaar mobiel zien te maken en dat is gewoon even niet simpel.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
54 van de 56
« Eerste  < Vorige 52 53 54 55 56 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2018 | adverteren
Facebook