38 van de 53
« Eerste  < Vorige 36 37 38 39 40 Volgende >  Laatste »
   
De Xant1a SX tD van PL: En ze loopt… en loopt… en loopt…
@lfred
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 17-03-2011

Gepost: 03 augustus 2017 09:54 PM
  [ # 556 ]

Klopt.
Komt nog bij dat een diesel boven de 3000 toeren ernstig zakt in rendement.

Mvg. Alfred.

Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 22 augustus 2017 09:19 PM
  [ # 557 ]

Er is iets stuk aan de Xantia…

Ik was alweer vergeten dat de originele lakstift er nog bij is, verpakt en al. Maar de inhoud is helemaal niks meer waard Rolling Eyes

Verder merkte ik dat het lampje in de achterruitverwarmingsschakelaar er mee gekapt was. Nou had ik nog een reserve schakelaar van de mistlichten waar ook zo’n geel lampje in zit en die deed het nog wel. Blijkt dat het uit elkaar halen van de schakelaar en ‘m weer in elkaar zetten met z’n eigen lampje (eerst toch nog testen natuurlijk, het kan ook een fout in de schakelaar of de bedrading zijn) voldoende was om ‘t weer te laten werken. Ik heb in één loop door het radio-rekje nu ook weer organiek met 4 schroefjes vast gezet in plaats van met 2.

Kortom, de Xantia is er weer op vooruit gegaan, hoe klein het ook allemaal is.

Edit: laatste tank zoals verwacht weer netjes 1:18,3 gemiddeld; voor en na getankt op dezelfde pompzuil. Mooi zo, dan klopt het verbruik nog met vroeger.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 23 augustus 2017 02:08 PM
  [ # 558 ]

En natuurlijk blijkt na een paar keer contact aan/uit om de sahckelaar-lampjes te controleren, waarbij die ouwe diesel dus telkens voorgloeit, de accu dat niet meer lief te vinden. Gelukkig is een Xantia een echte Citroën zodat je niet erg goed bij de accuklem kunt komen. Anders wordt het alleen maar makkelijk. Dat zou nogal wennen zijn na al het sleutelen aan de DS…

Wat op zich niet helpt, is dat de oorspronkelijke bout een keer is afgebroken in de draadbus op de accubak. Nu moet de klem op een andere draadbus, waar je eigenlijk alleen via de koplamp goed bij kunt.

Maar goed. Hij staat erin. Kunnen we er weer een poosje tegen qua accu.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 23 augustus 2017 08:48 PM
  [ # 559 ]

De straf voor het stilzetten.
En dan is ze nog erg mild.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 24 augustus 2017 12:59 PM
  [ # 560 ]

In het draadje van Feije over z’n Turbo CT Activa is er wat discussie over het vervangen van de lampjes in de vierkante dashboardschakelaars. Die schakelaars kunnen vrij makkelijk open om er nieuwe lampjes in te zetten:

Voor de demonstructie gebruik ik een losse mistlichtschakelaar. Het werkt voor alle andere vierkantjes hetzelfde.

Links en rechts op de schakelaar, bij het DAV logootje en bij het vakje met ‘Made in France’, zijn haakjes te zien die het knopje op de schakelaar houden:

Je kunt met een klein inbusseluteltje in de geleidesleufjes tussen het knopje en het schakelaarlichaam die haakjes lossen. Dan komt de hele knop eraf. Alleen het frontje kan er ook af, maar daar word je niks wijzer van.

Binnen in de schakelaar zit een geel, groen of rood houdertje met daarin het lampje.

Dat houdertje kun je er naar voren toe uit trekken. Daarna kun je bij het lampje.

Volgens mij gaat er een standaard 1,2watt steekfitting lampje in, maar je moet de draadjes om de pootjes van het houdertje zien te leggen. Of die lampjes als complete unit met houdertje geleverd worden weet ik nog niet, maar daar kom ik nog wel achter.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6054
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 24 augustus 2017 03:21 PM
  [ # 561 ]

Dit soort lampjes (met lange draden eraan) kun je los kopen, o.a. bij Conrad
Ik vermoed wel dat het wattage lager ligt. 0,65W is meer gangbaar bij dit soort toepassingen, dacht ik.

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 24 augustus 2017 05:24 PM
  [ # 562 ]

De dashboardverlichting in het tellerblok is wel 1,2W. Ligt voor de hand dat deze dat dan ook zijn. Maar ik heb er zelf helaas niet op gelet.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 24 augustus 2017 06:36 PM
  [ # 563 ]

Ik heb dit lampje ook niet verder uit elkaar gehaald. Maar er gaat vanzelf een keer een stuk en dan zal ik ‘s kijken welk wattage er in zit.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 24 augustus 2017 06:42 PM
  [ # 564 ]

Zelf zou ik er zeker geen 1,2W in doen, die worden behoorlijk heet. Op de foto zie je al een donkere plek op het oranje kapje.
0,65W is meer dan genoeg voor lampjes in schakelaars.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 24 augustus 2017 07:15 PM
  [ # 565 ]

Mwa, ik vind die lampjes al niet altijd makkelijk te zien. Laat staan als je er dan ook nog een zwakker lampje in monteert. Als hier een 1,2W in zit terwijl er een 0,65 in blijkt te horen is het een ander verhaal natuurlijk Wink.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 augustus 2017 07:52 PM
  [ # 566 ]

In de CX zitten ook dergelijke lampjes in de schakelaars, dat is zeker geen 1,2 W.
De 1,2 w zijn de lampjes die het dash verlichten.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 24 augustus 2017 08:08 PM
  [ # 567 ]

Ik heb ruim een jaar geleden dergelijke lampjes in de Jaguar vervangen. Origineel zitten daar die draadlampjes in een speciaal socket met over het glaasje een blauw rubberen kapje om het licht te kleuren. Die krengen kosten bijna 3 euro per stuk, ex BTW en verzendkosten.gulp
No way! Ik heb dus ruim 30 lampjes gesoldeerd. De originele zijn 60mA, ik heb 40mA en 30mA gebruikt en die geven, zonder dat rare condoompje, ruim voldoende licht.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 29 augustus 2017 06:40 PM
  [ # 568 ]

Ging ‘n keer gebeuren:

Dus nu als de bliksem zorgen dat ik een ander mechaniek organiseer want dit is de enige auto die ik momenteel heb waar nog mee gereden wordt. En het raam kan niet meer dicht. En morgen gaat het regenen, zeggen ze hmz Past een elektrisch raammechaniek uit om het even welk model Xantia of ben ik op zoek naar iets bijzonders?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9836
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 29 augustus 2017 06:46 PM
  [ # 569 ]

Ik dsacht zelfs dat die van de xm ook passen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 29 augustus 2017 06:48 PM
  [ # 570 ]

Dat zou mooi zijn. Daar kan ik snel bij namelijk. Iemand die dat kan verifiëren?

Nou ja, en anders kijken of Franse Auto zoiets heeft liggen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
38 van de 53
« Eerste  < Vorige 36 37 38 39 40 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook