36 van de 36
« Eerste  < Vorige 34 35 36
   
Je vous présente ma CX Prestige, tellerbak lampjes en klokje doen het niet meer
F.SvM
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8318
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 01 november 2017 09:53 PM
  [ # 526 ]

Inderdaad spanning meten .
Maar je moet niet blazen maar zuigen het is een vacuüm klep Wink
De klep sluit bij spanning.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8318
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 01 november 2017 09:56 PM
  [ # 527 ]

Bij jou zit deze klep op de “koel toren” maar deze hoort toch op het subframe thuis of heb ik dit mis….....
Ik bedoel op de “schuine “plaat voor de veerbol van het subframe

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Toit plat
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 398
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 02 november 2017 07:22 AM
  [ # 528 ]

Deze vacuümklep heb ik daar niet op gezet, dus ik weet niet beter.
Bedankt voor de tips.  Ik ga meten, kijken en voelen.

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Toit plat
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 398
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 06 november 2017 04:31 PM
  [ # 529 ]

Dit weekend bezig geweest met mijn andere klassieker: ombouw van sigarettenaansteker naar USB lader.
Dus nog niet verder met de CX.

Die schuine metalen plaat heeft op dit moment geen functie omdat de vacuumklep op de koeltoren is vastgezet.
Wat zit er origineel nog meer op/ aan die plaat? Best wel een lomp ding voor zo’n vacuumklepje.

Op welke hoogte moet de Prestige achter afgesteld worden? Ik heb het idee dat de auto iets te laag ligt.
Heb je hier persé een brug nodig?

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Nielsje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3175
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 06 november 2017 04:51 PM
  [ # 530 ]
Toit plat schreef:

Op welke hoogte moet de Prestige achter afgesteld worden? Ik heb het idee dat de auto iets te laag ligt.
Heb je hier persé een brug nodig?

Volgens mij staat de juiste hoogte in het wph. Voor het afstellen van de wagenhoogte heb je inderdaad een vierkolomsbrug nodig. Gezien je de hoogteregelaar gaat afstellen, moet je dus de huidige afstelling loshalen. Geheid dat de achterkant van je auto dus effe gaat dansen (omhoog/omlaag). Bij een vierkolommer kan je dat het veiligst doen.

Geen vierkolommer?—> laten doen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Toit plat
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 398
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 14 november 2017 07:45 AM
  [ # 531 ]

Duidelijk.
Dat laat ik de hoogte afstellen door de CX specialist.

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Toit plat
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 398
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 07 april 2018 03:36 PM
  [ # 532 ]

Pasen heeft me nog een cadeautje gegeven.
Zoals ik wel vaker op internet met de zoekopdracht CX Prestige ontdekte ik op MP een uniek Fr. instructieboekje voor mijn CX Prestige. Ik heb nog niet eerder en Prestige instructieboekje gezien uit 1976. Deze week is het boekje binnen gekomen en in prachtige staat!

notice cx prestige by Egbert de Jong, on Flickr

notice cx prestige by Egbert de Jong, on Flickr

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6189
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- CX 25 Prestige Turbo
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 april 2018 08:17 PM
  [ # 533 ]

very good

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3782
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 08 april 2018 11:42 AM
  [ # 534 ]

altijd leuk om die er bij te hebben !!

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
F.SvM
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8318
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 08 april 2018 10:04 PM
  [ # 535 ]

very good

Ik wist niet dat die er waren…?
Dus nu op zoek naar de Nederlandstalige ....

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Toit plat
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 398
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 28 mei 2018 08:04 PM
  [ # 536 ]

Omdat de aanjager bij schuif op “koud” na verloop van tijd toch warm wordt vermoed ik dat de balg/ mof weer gaar is.
Hij is al eens vervangen door een stuk binnenband, dit is geen duurzame oplossing omdat het rubber snel uitdroogt en gaat scheuren.
Waarschijnlijk is dit bij mij ook weer het geval en zuigt de aanjager (deels) warme lucht uit de motorruimte op.

Nu heb ik gelezen dat Berrie al eens een oplossing heeft geknutseld op basis van een manchet-overschuifmof 110 mm.
Ik heb nu het idee om het met een radiotorslang op te lossen: 110 mm binnendiameter, wanddikte 6 mm. Het voordeel hiervan lijkt me dat het flexibeler is en op maat te snijden, dus geen zaag en plakwerk.

Wie kan me vertellen wat de diameter is van beide uiteinden? Zijn deze beide 110mm, of verschillen ze van diameter.
Ik kan de slang kopen per 1 meter. Mocht deze slang passen dan kunnen er meer forummers mee geholpen worden!

https://www.rubbermagazijn.nl/radiator-slang-1000-mm-110x122-mm_zwart_14910.html

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
 
36 van de 36
« Eerste  < Vorige 34 35 36
 
© Citroën-Forum 2003 - 2018 | adverteren
Facebook