49 van de 50
« Eerste  < Vorige 47 48 49 50 Volgende > 
   
Maus’ GSA - Groot onderhoud carburateur
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 21 januari 2018 10:49 AM
  [ # 721 ]

Ik ga het noteren dankjewel!

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 21 januari 2018 04:42 PM
  [ # 722 ]

...Het begon zo leuk!

Maar de pakking is verkeerd, blijkt nu. Heb ik niet goed gezien… vooraan, onder de brandstof ingang, mist een stukje.

Profiel  
 
GS1970
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GSA Club
Gepost: 21 januari 2018 06:58 PM
  [ # 723 ]
Maus schreef:

...Het begon zo leuk!

Maar de pakking is verkeerd, blijkt nu. Heb ik niet goed gezien… vooraan, onder de brandstof ingang, mist een stukje.

Over welke pakking heb je het? Is het de dekselpakking?

Overigens heeft Egbert gelijk dat het brandstof c.q. vlotterniveau een directe invloed heeft op het mengsel. De werking van de carburateur heeft niets te maken met communicerende vaten, dit beschrijft alleen een statische situatie. Het gaat om het drukverschil tussen de vlotterkamer (normale luchtdruk) en de druk in de venturi, samen met de weerstand die de brandstof ondervindt (bepaald door de sproeiers). Dit zijn de wetten van de stromingsleer.

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 21 januari 2018 07:48 PM
  [ # 724 ]

De dekselpakking is de verkeerde ja. Ik ga hem zo bestellen bij der franzosische.

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 26 januari 2018 05:58 PM
  [ # 725 ]

Nieuwe pakking is binnen, morgen monteren als het een beetje weer is.

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 10 februari 2018 12:55 AM
  [ # 726 ]

Helaas nog niet gelukt, ik ben flink door de griep geveld, daarna een lange week gewerkt of alleen maar regen gehad..

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 10 februari 2018 04:47 PM
  [ # 727 ]

Gelukt! Rijd beter, maar hij pakt het gas nog niet lekker op. Als je ineens veel gas geeft, houd hij even in.

Iedereen bedankt voor de hulp! Very Happy

Profiel  
 
GS1970
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GSA Club
Gepost: 10 februari 2018 11:06 PM
  [ # 728 ]
Maus schreef:

Gelukt! Rijd beter, maar hij pakt het gas nog niet lekker op. Als je ineens veel gas geeft, houd hij even in.

Iedereen bedankt voor de hulp! Very Happy

Fijn te horen dat hij beter rijdt. Is het schokken bij weinig gas nu weg? Ik zou zeker nog verder zoeken, er kunnen verschillende oorzaken zijn. Heb je de ontsteking ook goed afgesteld. Het zou volgens mij te maken kunnen hebben met een ontsteking die te laat staat, of toch nog iets met de acceleratiepomp.

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 12 februari 2018 12:30 AM
  [ # 729 ]

Het schokken leek even weg, maar is toch nog aanwezig. De ontsteking is door Dirk gecontroleerd en zou goed moeten staan. Rotor en verdeler zijn nieuw, wellicht een setje nieuwe bougiekabels?

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA GSA CLUB Berline
- AX 1.1 spot 5 deurs
- AX 1.1 spot 3 deurs
- BX 1.6 Chic
Gepost: 12 februari 2018 10:20 AM
  [ # 730 ]

Kijk in donker even onder de motorkap. Zie je bij de kabels ergens vonkjes overspringen, dan zijn je kabels slecht. Zo niet, dan niet. Zijn de kabels wel goed bevestigd???

Profiel  
 
2cvMaarten
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 780
Geregistreerd: 30-04-2006

- C3 1.6 e-HDi Collection
- C5 Break 2.0 16v
- 2CV 2cv6 special
Gepost: 12 februari 2018 12:03 PM
  [ # 731 ]

Bougiekabels eens op weerstand doormeten, weet je meteen hoe ze ervoor staan.

Huidig assortiment: C3 1.6 e-HDI 2012, 2cv6 special 1986, C5 2.0 16v 2006
De exen: ZX 16v 1997, C5 2.0 16v 2001, 2cv6 1983, C4 1.6 HDI 2005, C2 1.4i 2004

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 12 februari 2018 08:23 PM
  [ # 732 ]

Ik ga beide tips eens proberen. Welke weerstand zou ik moeten meten?

Maar overslag door slechte isolatie meet ik zo toch niet?

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA GSA CLUB Berline
- AX 1.1 spot 5 deurs
- AX 1.1 spot 3 deurs
- BX 1.6 Chic
Gepost: 12 februari 2018 08:44 PM
  [ # 733 ]

Waardes zijn te vinden in de vraagbaak GS-GSA 1978-1985 op pagina 126

Profiel  
 
2cvMaarten
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 780
Geregistreerd: 30-04-2006

- C3 1.6 e-HDi Collection
- C5 Break 2.0 16v
- 2CV 2cv6 special
Gepost: 13 februari 2018 02:05 PM
  [ # 734 ]
Maus schreef:

Ik ga beide tips eens proberen. Welke weerstand zou ik moeten meten?

Maar overslag door slechte isolatie meet ik zo toch niet?

Je meet ook niet de doorslag maar de isolatieweerstand.

Huidig assortiment: C3 1.6 e-HDI 2012, 2cv6 special 1986, C5 2.0 16v 2006
De exen: ZX 16v 1997, C5 2.0 16v 2001, 2cv6 1983, C4 1.6 HDI 2005, C2 1.4i 2004

Profiel  
 
GS1970
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GSA Club
Gepost: 13 februari 2018 05:38 PM
  [ # 735 ]
2cvMaarten schreef:
Maus schreef:

Ik ga beide tips eens proberen. Welke weerstand zou ik moeten meten?

Maar overslag door slechte isolatie meet ik zo toch niet?

Je meet ook niet de doorslag maar de isolatieweerstand.

Je meet de weerstand van de kern van de bougiekabels, die ligt in de orde van een paar honderd ohm. De kern heeft een weerstand om te voorkomen dat deze als antenne gaat fungeren en allerlei storing gaat uitzenden. In de praktijk zal een onderbroken kern niet gauw een probleem geven, aangezien de 25000V een onderbreking wel kan overbruggen, het geeft echter wel een indicatie van de conditie van de kabels. Het belangrijkste probleem is evt. doorslag van de isolatie en dat kun je vaststellen zoals Dirk al aangaf door in het donker onder de motorkap te kijken.

Het is sowieso belangrijk om te zorgen dat bougiekabels op afstand van het motorblok gehouden worden, ook als ze nieuw zijn. Dit voorkomt dat ze op termijn door gaan slaan.

Profiel  
 
 
49 van de 50
« Eerste  < Vorige 47 48 49 50 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2018 | adverteren
Facebook