1 van de 15
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Elektrische DS
Duivekeet
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 14-02-2010

- ID/DS ID20 Break
- ID/DS DS23M PICKUP
- ID/DS DS-Electric
Gepost: 14 augustus 2011 08:18 PM

Ik loop al en poosje met de gedachte om een DS elektrisch te maken.
Nu kon ik op de zaak de accu’s van een No-break meenemen die gebruikt worden
om diverse motoren nog een uur bij spanningsuitval te laten draaien.
Dit zijn 33 gelaccu’s met een capaciteit van ongv. 20kVA. Gewicht van 460Kg.
Van de 33 ga ik er 1 gebruiken voor de boordspanning en 32 voor de motor.
Hiervan gaan er ivm de gewichtsverdeling 8 onder de voorstoelen, 8 ipv de benzinetank
en de andere 16 komen in de motorruimte.
De keuze van de motor, AC of DC heb ik nog niet gemaakt.
Enige tijd geleden heb ik hiervoor een Dsuper gekocht.
De auto moet tevens gerestaureerd worden. Op dit moment ben ik 3 weken bezig met het in orde maken
van het chassis en het maken van een accubak onder de voorstoelen.

Profiel  
 
Duivekeet
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 14-02-2010

- ID/DS ID20 Break
- ID/DS DS23M PICKUP
- ID/DS DS-Electric
Gepost: 14 augustus 2011 08:29 PM
  [ # 1 ]

Ik merkte dat de foto’s niet te zien waren, hierbij de directe link naar
MijnAlbum.  http://www.mijnalbum.nl/Album=QFIPUBAA

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 14 augustus 2011 08:51 PM
  [ # 2 ]

Leuk idee. Ben wel benieuwd naar de actieradius!

Citroen!

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 14 augustus 2011 08:53 PM
  [ # 3 ]

Mooi project!

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25362
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 augustus 2011 10:17 PM
  [ # 4 ]

Top! ben benieuwd!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
smullink
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 16-05-2011

Gepost: 14 augustus 2011 10:34 PM
  [ # 5 ]

Hoe ga je voor dit experiment een typegoedkeuring krijgen? Je vervangt de benzinetank door accu’s dus je ‘hoofdbrandstof’ op je kenteken zal ook veranderrn?

‘67 DS21 Pallas Hydraulique -  http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF

Profiel  
 
Duivekeet
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 14-02-2010

- ID/DS ID20 Break
- ID/DS DS23M PICKUP
- ID/DS DS-Electric
Gepost: 14 augustus 2011 11:54 PM
  [ # 6 ]

Een typegoedkeuring is niet nodig omdat het om een individuele auto gaat.
Wel moet de ombouw aan diverse eisen voldoen zoals omschreven in artikel 100
bij de RDW. zie http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2009:045:0017:0047:NL:PDF
Een voorbeeld is dat de auto moet voldoen aan de EMC richtlijn. (Dit is sinds april dit jaar)
Tevens moeten de accukabels oranje zijn en mogen niet over het laagste punt lopen.
Dus niet onder de bodem door.
De auto moet ook voorzien zijn van een noodstop inrichting en zo zijn er meerder voorwaarden
waar je aan moet voldoen.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 15 augustus 2011 12:22 AM
  [ # 7 ]

Geweldig mooi project!!!
Doordat je de bak onder de stoelen aanpast, verandert er wel iets in de torsiestijfheid van de auto. Moet dat ook gekeurd worden?

Veel succes

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 15 augustus 2011 09:43 AM
  [ # 8 ]

Geweldig idee!
Ik heb eens de hybride eend van Albertronic (123-ignition) gezien, misschien kunnen zij jou adviseren op het gebied van aansturing en AC/DC?

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1523
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 15 augustus 2011 10:04 AM
  [ # 9 ]

Ik ben ook benieuwd, ik denk alleen dat de beperkte voetruimte voor de achterpassagiers minder fijn is en de achterbank maak je korter/dunner?.
Je gebruikt toch zeker geen auto (start-) accu’s?

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 15 augustus 2011 11:24 AM
  [ # 10 ]

Zoals ik de openingspost lees, zijn het accu’s uit een UPS.

Die voetenruimte wordt wel wat minder, maar daar heb je over het algemeen geen gebrek aan in een DS, dus een beetje minder zal wel overkomelijk zijn.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 15 augustus 2011 10:38 PM
  [ # 11 ]

Ik vermoed dat UPS batterijen stationaire batterijen zijn ?

Hoeveel stroom kunnen die CONTINU leveren ?

Verder zou ik je een AC motor en controller adviseren .

Zit nu al jaren in de heftrucks waar ik dagelijks aan werk ,

en die technologie is nu al wel volledig uitgerijpt cheese

Verder is AC krachtiger en zuiniger dan DC


Verder veel succes .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 15 augustus 2011 10:46 PM
  [ # 12 ]

Leuk! Heb je al contact gehad met de man met de electrische CX? Die stond dit jaar op Citromobile. Relaas ook hier ergens op het forum.

Profiel  
 
hansvdw
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 15-09-2008

- ID/DS Dspecial
Gepost: 15 augustus 2011 11:04 PM
  [ # 13 ]

Er is ook al een electrische 2CV die ook op kenteken staat. Zie hiervoor de site: http://www.leenapk.nl/articles.php?category_id=1

Profiel  
 
Duivekeet
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 14-02-2010

- ID/DS ID20 Break
- ID/DS DS23M PICKUP
- ID/DS DS-Electric
Gepost: 16 augustus 2011 12:11 AM
  [ # 14 ]

Er zijn diverse vragen gesteld over m’n project, ik zal proberen deze te beantwoorden.
Actieradius: Bij het vergelijken van diverse projecten in vooral USA en Canada ben ik tot
de conclusie gekomen dat 60 a70 Km haalbaar moet zijn.
Torsiestijfheid: De oudebak onder de stoelen voegt naar mijn idee niet veel toe aan de stijfheid
van de koets, maar toch de accubak steviger gemaakt als de oude constructie met 1,5mm plaat.
Het is natuurlijk mogelijk dat ze hier over vallen, maar ik verwacht het niet.
Voetenruimte: De accubak onder de voorstoelen zit op de zelfde plek als de uitlaattunnel, alleen
loopt deze niet schuin. De ruimte voor de voeten is dus ongeveer gelijk.
De achterbank: Deze is alleen aan de onderkant recht gemaakt, zodat er onder de bank een rechte
plaat kan komen. Het zitcomfort is nog ruim voldoende. (getest)
Citroen CX electric: Op Citromobile heb ik een leuk contact met de eigenaar gehad.
AC/DC: Het liefst zou ik een AC-motor gebruiken, het prijsverschil is nogal groot.
Ik heb gezien dat LeenAPK ondertussen ook een leveringspakket gestart is, misschien maar
eens contact zoeken.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 16 augustus 2011 12:59 AM
  [ # 15 ]

Je zegt dat de oude bak onder de stoelen niet veel toevoegt aan de stijfheid van de koets en dat je de accubak steviger hebt gemaakt dan de oude constructie.
Mijn vraag: Hoeveel bedraagt de torsiestijfheid van de carrosserie in de oude en in de nieuwe situatie (in kNm/graad) volgens jou?

Citroen!

Profiel  
 
 
1 van de 15
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook