2 van de 15
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Elektrische DS
Duivekeet
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 14-02-2010

- ID/DS ID20 Break
- ID/DS DS23M PICKUP
- ID/DS DS-Electric
Gepost: 04 september 2011 04:10 PM
  [ # 16 ]

We zijn weer een paar weken verder en alle slechte delen zijn uitgeslepen en vervangen.
Tevens is het hele chassis grotendeels dmv een staalborstel en een zwarte grove schijf ontroest.
Op dit moment ben ik de resterende roest mbv gritstralen aan het verwijderen,
daarna zal ik het geheel met Brunox behandelen en daarover een extra epoxylaag zetten voordat ik de
zwarte laklaag eroverheen zet. De epoxylaag van Brunox vind ik te dun.

Afbeelding Bijlagen
foto linksachter 800x600.jpgvoorkant 800x600.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 04 september 2011 06:12 PM
  [ # 17 ]

Je hoeft je niet te vervelen, zie ik!

Citroen!

Profiel  
 
hen123drik
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 17-01-2011

Gepost: 06 september 2011 06:40 PM
  [ # 18 ]

supergaaf idee! Hoe ga je de hydrauliekpomp voeden? Die zou je namelijk met een elektromotor kunnen verbinden die pas aanslaat zodra de hoofdbol druk vraagt van de hydrauliekpomp. dus dat je pomp alleen draait zodra het nodig is. scheelt weer vermogen wat je vraagt van de accu’s. Of laat je hem (zoals nu origineel ook gebeurd) continu draaien?
Ik volg graag je project!

ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9835
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 september 2011 08:20 PM
  [ # 19 ]

Ik denk dat de pomp nauwelijks energie gebruikt als de drukregelaar hem niet inschakelt.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 06 september 2011 09:09 PM
  [ # 20 ]

Ik denk dat dat nog wel tegenvalt. Aangezien actieradius bij elektrische auto’s een issue is, denk ik dat iedere besparing de moeite waard is.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
hansvdw
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 15-09-2008

- ID/DS Dspecial
Gepost: 07 september 2011 12:03 AM
  [ # 21 ]

Op Citromobile van dit jaar stond een electrische CX. Ik weet niet meer wie deze gemaakt had. Ook hij had zijn hydrauliekpomp apart aangesloten. Misschien dat iemand op dit forum nog weet wie het was. Dan zou je daar misschien informatie ik kunnen winnen.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 september 2011 12:28 AM
  [ # 22 ]

Zie vorige pagina?

Profiel  
 
Duivekeet
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 14-02-2010

- ID/DS ID20 Break
- ID/DS DS23M PICKUP
- ID/DS DS-Electric
Gepost: 07 september 2011 12:33 AM
  [ # 23 ]

De hydrauliekpomp krijgt een aparte motor, geschakeld via een druksensor.
Dit is nodig omdat de hoofdmotor voor het rijden niet draait als hij stil staat, hierdoor zou je
de druk kunnen verliezen als je bv voor een stoplicht stil staat.
Het vermogen/koppel voor de motor moet ik nog uitdokteren.(testen)

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 07 september 2011 11:40 AM
  [ # 24 ]

Dus de oude pomp die je gaat aandrijven meet een elektromotor? Heb je ook overwogen een elektrische pomp te gaan gebruiken? Lijkt me wat minder gecompliceerd, maar ik vraag me af of je zo makkelijk een pomp vindt die voldoende debiet en druk kan leveren.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 07 september 2011 03:04 PM
  [ # 25 ]

Grappig, dat van die pomp was ook meteen mijn eerste vraag. En hoe maak je de elektromotor op de versnellingsbak? Of komt er een CVT-DAF-achtige overbrenging in? Interessant project, zou graag eens een ritje maken in de elektro-DS als deze af is. Ik heb wel eens een elektrische scooter gereden, ook een speciale ervaring.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25351
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 september 2011 05:12 PM
  [ # 26 ]

Die pomp zit in een C5.
De druksensor ook.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 07 september 2011 05:55 PM
  [ # 27 ]

Oh ja, logisch.

Waarschijnlijk is een versnellingsbak niet eens nodig, voor zover ik weet heeft een elektromotor koppel en vermogen onafhankelijk van toerental.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25351
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 september 2011 06:08 PM
  [ # 28 ]

tsja. je hebt iets van een differentieel nodig dus de bak is wel handig!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Duivekeet
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 14-02-2010

- ID/DS ID20 Break
- ID/DS DS23M PICKUP
- ID/DS DS-Electric
Gepost: 07 september 2011 08:08 PM
  [ # 29 ]

De elektromotor komt op de plek de bezinemotor. Het is tevens de bedoeling om de koppeling te handhaven, deze komt dan ook dmv een adapter op de elektromotor. Waarschijnlijk zullen alleen de 2 en 3de versnelling gebruikt gaan worden.
Het geheel maak ik met een 8mm aluminiumplaat aan de versnellingsbak vast.

Bij het forum van de elektrische CX heeft Waterman geschreven dat de pomp van een C5 met een lagere druk
werkt en de remmen en de stuurinrichting niet aanstuurt. Dit zal de oplossing dan waarschijnlijk niet
zijn.

Profiel  
 
id20driver
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 10-04-2006

- ID/DS ID 20 D super
- 2CV AZU B
Gepost: 08 september 2011 12:10 AM
  [ # 30 ]
bogaard77 schreef:

Die pomp zit in een C5.
De druksensor ook.

Kun je een LDS pomp vullen met LHM?

Voor een DS Techniek cursus ga je naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
 
2 van de 15
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook