38 van de 39
« Eerste  < Vorige 36 37 38 39 Volgende > 
   
Ma Prestige - Airco
F.SvM
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8318
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 02 juli 2018 01:11 PM
  [ # 556 ]

Vlotter terug plaatsen en afgieten met hars.
Waarschijnlijk zitten er haarscheurtjes in.
Goede dichte vlotters zijn moeilijk te vinden.
Ook NOS is lang niet altijd goed.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26574
Geregistreerd: 21-09-2004

- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II LPG G3
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
Gepost: 02 juli 2018 07:34 PM
  [ # 557 ]

Heb ik ook gehad, het kunststof wordt gewoon slecht.

Een NOS geplaatst zonder extra hars of kit loste het bij mij op.

Profiel  
 
maartens
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 775
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 02 juli 2018 11:14 PM
  [ # 558 ]

Vanavond maar eens de hele tank eronderuit gehaald. De vlotter ziet er goed uit. Maar weer eens een nieuwe ring er tussen zetten. Dichtkitten kan maar dan krijg ik m nooit meer los.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v

Profiel  
 
maartens
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 775
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 11 juli 2018 09:57 AM
  [ # 559 ]

De tank hangt er weer onder. Behalve wat gepruts met het aansluiten van de aan en afvoer leidingen naar de motor geen noemenswaardige tegenvallers. Hopelijk is de afsluiting met de vlotter nu wel lekdicht. Binnenkort maar eens vullen.

Een ander probleem (we gaan maar door ....)


In september 2015 heb ik de airco laten vullen met R437a. Zie

https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/213124/P405/#1923408

Helaas is de airco weer ‘leeg’. Althans hij koelt niet meer. Ik meldde me weer bij het betreffende bedrijf en die gaf aan dat ook R437a niet meer geleverd kon worden. Alleen retrofitten zou nog mogelijk zijn.

Hebben jullie recente ervaringen op dit gebied?

(Deze meneer is niet zo blij met 437a:  http://www.airco-dokter.nl/airco-ombouwen-klassieker-retrofitten/)

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23328
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 juli 2018 10:15 AM
  [ # 560 ]

Ik heb ook 437a in mijn airco (sm) en dat koelt na jaren nog gewoon goed. Wel had ik alles nieuw eringezet.
Ik las laatst dat ook r134 op zn retour is en al heel erg duur aan het worden.

Geen idee of de vervanger R1234yf zondermeer in onze compressors kan..

Overigens weet ik dat sommigen LPG gebruiken en dat koelt er goed…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
maartens
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 775
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 13 juli 2018 11:57 AM
  [ # 561 ]

@Arjan: Je beschrijft hier je werkzaamheden tav de airco
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/200673/P1995/#1946568

Mag ik een paar vragen stellen?
- welk type pomp zit in de auto (Sanden)
- waar of hoe heb jij de aircopomp omgebouwd naar 134
- ik neem aan dat ook de droger nieuw is. Welk type heb jij geplaatst?
- wie heeft de nieuwe slangen gemaakt

Ik zit er over te denken (maar ik moet nog een reactie krijgen van Airobolt) om de compressor te reviseren en geschikt te maken voor 134a. Er zal dan ook een nieuwe droger geplaatst worden.
Vraag is, kan ik zonder gevaar de slangen van de aircopomp/droger loshalen en is de revisie zelf te doen?
Wat is het TDC2 blokje op je foto?

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v

Profiel  
 
Gepost: 13 juli 2018 12:03 PM
  [ # 562 ]

Zodra je de slangen loshaalt, wordt al het koudemiddel gasvormig en zal het systeem verlaten.
Je pleegt dan volgens de wet een milieudelict. Wink

Het TDC 2-blokje is het expansieventiel.

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23328
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 juli 2018 12:11 PM
  [ # 563 ]

Wat rene zegt is waar. Laat het systeem leegmaken bij de airco boer. Dan kan het open. Een nieuwe immitatiepomp kost 300 euro.
Ik heb mn slangen ook zelf gemaakt:

Check hier alle foto’s:
https://godelind.home.xs4all.nl/SM/Airco/

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26574
Geregistreerd: 21-09-2004

- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II LPG G3
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
Gepost: 13 juli 2018 07:15 PM
  [ # 564 ]
maartens schreef:

@Arjan: Je beschrijft hier je werkzaamheden tav de airco
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/200673/P1995/#1946568

Mag ik een paar vragen stellen?

Tuurlijk daar is een forum voor!

maartens schreef:

- welk type pomp zit in de auto (Sanden)

In die post nog een originele CX Sanden 508 pomp. Deze is toen zoveel mogelijk opgeknapt omdat namaak vaak slechter is.
Echter enkele weken geleden heb ik deze vervangen omdat die olie lekte. Er is nu een nieuwe originele Sanden ingezet. Alleen de poelie en het deksel zijn overgezet. Origineel Sanden was slechts een paar tientjes duurder dan namaak.

Reviseren was qua prijs ook niet aantrekkelijk, wel iets goedkoper dan nieuw maar toch meer risico.

maartens schreef:

- waar of hoe heb jij de aircopomp omgebouwd naar 134

Om bouwen bestaat voornamelijk uit nieuwe afdichtingen en andere olie. De pomp die ik enkele weken geleden heb gekocht hoefde niet omgebouwd te worden.

maartens schreef:

- ik neem aan dat ook de droger nieuw is. Welk type heb jij geplaatst?

Besteld bij CX-Basis.

maartens schreef:

- wie heeft de nieuwe slangen gemaakt

Eerlijk gezegd geen idee, het aircobedrijf waar mijn garage contact mee heeft.
Ik heb een set orignele CX slangen (oud) als voorbeeld ingeleverd, dat hebben ze nagemaakt. Gelukkig overal rekening mee gehouden dat de kromming van de slang juist uitkomt met de hoek van de koppeling.

maartens schreef:

Ik zit er over te denken (maar ik moet nog een reactie krijgen van Airobolt) om de compressor te reviseren en geschikt te maken voor 134a. Er zal dan ook een nieuwe droger geplaatst worden.
Vraag is, kan ik zonder gevaar de slangen van de aircopomp/droger loshalen en is de revisie zelf te doen?
Wat is het TDC2 blokje op je foto?

Dat blokje is het overdruk ventiel. Volgens het airco bedrijf bij R134a anders dan bij R12. Optisch zag ik eigenlijk geen verschil, lijkt dus origineel.

Daarnaast moet je je afvragen of je geen nieuwe condensor wil. Een oude gebruikte condensor is lang niet zo goed als een nieuwe. Zo heb ik resent gemerkt bij mijn Xsara. Met nieuwe condensor (en droger in 1) is het nu veel sneller koud dan vorige zomer. Het systeem is ook stiller.

Profiel  
 
maartens
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 775
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 13 juli 2018 11:12 PM
  [ # 565 ]

Dank Arjan.
Ik ga er verder mee aan de slag.
De tank lekt niet meer, dus dat probleem is gelukkig verholpen.
(Helaas lekt nu de afvoer van mijn badkamer ... maar dat heeft niets met een CX te maken)

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6189
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- CX 25 Prestige Turbo
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 14 juli 2018 09:43 AM
  [ # 566 ]

Laughing

Profiel  
 
Nielsje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3177
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 14 juli 2018 11:10 AM
  [ # 567 ]
Arjan Verkade schreef:

Met nieuwe condensor (en droger in 1) is het nu veel sneller koud dan vorige zomer. Het systeem is ook stiller.

Maar, zijn daar combinaties voor te vinden die in een cx passen?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26574
Geregistreerd: 21-09-2004

- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II LPG G3
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
Gepost: 14 juli 2018 12:16 PM
  [ # 568 ]

Had CX-Basis niet een nieuwe radiateur en condensor in-1 ontwikkeld?
Ik weet even niet uit mijn hoofd of daar ook de droger in zit…

Profiel  
 
Nielsje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3177
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 14 juli 2018 01:50 PM
  [ # 569 ]

Ja, die hadden zo’n 3-in-1 ding ontwikkeld, ook met intercooler dacht ik, beetje overkill voor bijvoorbeeld mijn 2400 Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26574
Geregistreerd: 21-09-2004

- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II LPG G3
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
Gepost: 15 juli 2018 02:20 PM
  [ # 570 ]

Ik weet niet meer of daar ook de intercooler bij zat…

Op het moment zie ik het ding ook niet op de website staan, de vraag is even of het een voorbeeld/idee was of dat ze hem al verkocht hebben.

Profiel  
 
 
38 van de 39
« Eerste  < Vorige 36 37 38 39 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2018 | adverteren
Facebook