











Totaal aantal Berichten: 1118
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Langzaamaan begint de zin om te hobbyen weer terug te komen, daarbij komt het feit dat mijn klusruimte binnen redelijke tijd niet meer beschikbaar is, dus werk aan de winkel.
Ik wilde g I steren mijn oliefiltersteun terug monteren, maar ben de grote banjobout kwijt waarmee de smeerolieleiding aan de steun vastzit.
Iemand zon bout los liggen voor mij?
Wat is Citroën rijden toch formidabel !












Totaal aantal Berichten: 1118
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Niemand zo’n banjobout liggen, kan hem echt nergens vinden.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !



























Totaal aantal Berichten: 8726
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Effe bellen naar Borculo .
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












Totaal aantal Berichten: 1118
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gisteren voor het eerst in langevtijd weer wat gesleuteld, eindelijk de okiefilterstein weer op zijn plaats met nieuwe koelwater slangen.
Alles weer gemonteerd en toen het idee om de motor weer eens te laten lopen… Niet dus.
Gaat vlot rond, maar hoor geen brandstofpomp, met contact aan even rommelen met het beruchte blauwe relais geeft kortstondig lopende pomp en stopt gelijk weer.
Dit blijft zo bij rommelen met relais, pomp aan, pomp uit, etc.
Maar aanslaan wil de motor helemaal niet.
Is het blauwe relais de eerste verdachte, of kan er nog een andere oorzaak zijn, welke inputs heeft het blauwe relais nodig om de pomp te laten lopen?
Bestel sowieso een nieuw relais, vervangende van Hitachi zijn nu voor 27,50 te krijgen.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !










Totaal aantal Berichten: 923
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
M.i. Is het normaal dat als je het contact aanzet de brandstofpomp even inschakelt en dan weer stilvalt tot het moment dat de motor loopt.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v
Volgens mij moet hij ook signaal krijgen van de starter.
Of een signaal boven een bepaald toerental (dacht iets van 225 rpm)
Heb je al geprobeerd met een klein beetje gas?
Als de koudstartinjector (als ie die heeft) niet werkt wil een klein beetje gas nog wel eens helpen.
Of schakelt de benzinepomp helemaal niet in?












Totaal aantal Berichten: 1118
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
De pomp loopt helemaal niet bij aanzetten contact, alleen als je wat met Het relais rommelt dan loopt ie even.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !











Totaal aantal Berichten: 1077
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
Volgens mij hoort de pomp ook niet te lopen bij het aanzetten van het contact.
De startmotor activeert de pomp eens de motor draait is het signaal van de luchtmeter die de pomp draaiend houd (uiteraard door de schakeling van het blauwe relais)
Onder een bepaald toerental en dat kan best 225t/m zijn zoals H@ns al aanhaalde word de pomp uitgeschakeld.
Ik zou het relais vervangen als dat nog niet vervangen is, anders zal je de bekabeling moeten gaan uitmeten.
Mijn CX heeft ooit een vergelijkbaar probleem gehad en dat zat uiteindelijk in een gebroken kabel.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.












Totaal aantal Berichten: 1118
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Vanavond moest ik in de loods zijn, dus ook ff snel nieuwe blauwe (maar nu zwarte) relais erin gestoken, nog steeds niet aanslaan…
Terug naar huis bedacht ik me ineens dat ik me niet herinner dat ik de extra luchtschuif achterop het blok ekectrisch terug heb aangesloten na hermonteren van oliefiltersteun.
Zonder deze schuif in het circuit slaat ze neem ik aan ook niet aan?
Morgen eerst dynamo van mijn c5 vervangen en daarna eens een verder kijken.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !














































Totaal aantal Berichten: 40100
Geregistreerd: 26-02-2005
- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
PHoskam schreef:
Zonder deze schuif in het circuit slaat ze neem ik aan ook niet aan?
maakt niet uit, zonder moet ie in ieder geval aanslaan.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!












Totaal aantal Berichten: 1118
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Ook als deze electrisch niet is aangesloten?
Wat is Citroën rijden toch formidabel !














































Totaal aantal Berichten: 40100
Geregistreerd: 26-02-2005
- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
ja. de elektrische aansluiting is alleen een verwarming
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!












Totaal aantal Berichten: 1118
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Schuif was ook gewoon aangesloten dus dat was sowieso geen issue.
Nog geen idee wat er dan loos is, komende week eerst maar even bekijken of het ontsteking of injectie zijdig is.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 12-07-2016
- CX 25GTi turbo S2
- Berlingo 1.4 I multispace
Hallo,
Soort gelijk probleem heb ik ook gehad.
Ook het relais vervangen maar de problemen bleven.
Bij garage Hydraulique zeiden ze dat het ook in de stekkers bij de accu kon zitten
uiteindelijk zat het idd in de slechte contacten van de stekker bij de accu.
Zie rode cirkel in elektrisch schema.
Hopelijk heb je er wat aan.












Totaal aantal Berichten: 1118
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Na rommelen in de relais hoek slaat ze nu wel aan, dus toch daar verder zoeken naar het slechte contact.
De antiknock sensor is dat specifiek cx of kan daar ook een andere 2 draad sensor aan?
Wat is Citroën rijden toch formidabel !