70 van de 70
« Eerste  < Vorige 68 69 70
   
Project ID(ylle)
IDealist
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1456
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 11 juli 2018 10:06 PM
  [ # 1036 ]

Het mag blijkbaar eens meezitten: conform wpb de ruimte zonder vulplaatjes aan een zijde uitgemeten, deze minus 0,2 mm gedeeld door 2 en dat leerde mij dat er plaatjes van 0,75 mm tussen zouden moeten om na het aandriaaien van de lagerschalen met 1,2 kgm op een draaiweerstand van 4-6 kg uit te komen thv de kogel vd stabilisatorstang. En laat dat nu exact het geval zijn (ik had plaatjes van 0,75 mm liggen).

Plaatjes:

Untitled by , on Flickr


Untitled by , on Flickr

De linker en rechtermof conform wpb erop gedraaid en nu staan de linker en rechterzijde op een mooie manier in verbinding, mooi strak en toch soepel en geheel spelingvrij. Lekkerrrrrrr…..!

Untitled by , on Flickr

Nu kan de HR erop, verbindingsstangetjes, afstellen en een paar laatste leidingen. Dan achterdraagarmen.

Citroen ID20 F Break ‘71, Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (under reconstruction), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2440
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 11 juli 2018 10:37 PM
  [ # 1037 ]

Mooi precisie werk!!

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline, C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive.
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
IDealist
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1456
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 12 juli 2018 10:22 PM
  [ # 1038 ]

Kijken, nog eens kijken, doorgronden en zoveel mogelijk op functie testen is het devies. Ik monteerde vanavond het prachtig gestraalde bedieningsstangetje dat vanaf de stabilisatorstang naar de HR loopt. En waarvan de bronzen bus op het uiteinde in het gat van de lagerschaal velt, zie dat gat hierboven op de foto. Handvast gemonteerd, draagarm bewogen en omdat alles zo brandschoon is en verschillende kleurtjes heeft werd mij al snel duidelijk dat ik vind dat er veel speling op die bronzen bus zit. De lagerschaal is vrij nieuw, enkele jaren voor het het de vaart nemen van deze break erop gezet, bovendien van staal dus ik verdenk de bronzen bus op de stang. Ik meen dat Derk hier gedoe mee heeft gehad: tgv speling kreeg hij zijn auto niet meer op de juiste hoogte geloof ik. De finetuning van dit bedieningsstelsel komt heel nauw: elke speling vertraagt een adequate bijsturing van de hoogte. Na mijn vakantie een andere stang halen. No hazard…

Citroen ID20 F Break ‘71, Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (under reconstruction), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
Penny Lane
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8694
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
- Xantia 1.8i 16v Pallas Break
Gepost: 12 juli 2018 11:01 PM
  [ # 1039 ]

Op dat kopje zit overigens eigenlijk altijd wel een klein beetje ruimte, dus behalve als dat duidelijk veel is zou ik er niet te snel van wakker liggen. Wat je ondanks elke verwachting van de materialen nog wel eens ziet is dat dus gewoon toch dat oogje op de lagerkap ovaal wordt. Let er bij het monteren én bij het afstellen van de wagenhoogte op dat je dat kopje ver genoeg in het oog hebt zitten, cq. dat het ‘lepeltje’ dat er net boven zit voldoende ver over het kogeltje van de hoogteregelaar zit! Als die linker stang te ver naar rechts zit kan je hoogteregeling uit elkaar schieten, met als gevolg dat je alleen nog met de voorkant (of de achterkant, daar geldt hetzelfde!) in de hoogste stand kunt rijden.

Extra speling had ik ook wel wat op dat oog, maar de reden waarom de auto vast zat in de hoogste stand was dus uiteindelijk omdat die stift de hoogteregelaar helemaal niet meer bediende.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2440
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 13 juli 2018 08:28 AM
  [ # 1040 ]

Mijn DS cabrio bleef in het het beging voor “dansen”. Na lang zoeken bleek dat teveel speling te zijn op het door jou beschreven lager.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline, C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive.
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
IDealist
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1456
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 13 juli 2018 10:07 PM
  [ # 1041 ]

Precies, daar ben ik ook bang voor. Ik zal Jansen eens vragen na mijn vakantie hoeveel speling hij toelaatbaar acht.

Citroen ID20 F Break ‘71, Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (under reconstruction), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
 
70 van de 70
« Eerste  < Vorige 68 69 70
 
© Citroën-Forum 2003 - 2018 | adverteren
Facebook