77 van de 77
« Eerste  < Vorige 75 76 77
   
Arjan’s DS 23 IE Pallas Mécanique 1972
IDealist
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1497
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 08 juli 2018 10:10 PM
  [ # 1141 ]

Bij mij waren dit destijds de inlaatpakkingen op de kop (carburatiemotor) De remmenreinigertest bood uitsluitsel. Eraf, gereinigd, gestraald, gevlakt, nieuwe pakkingen en bouten: loopt als een zonnetje.

Citroen ID20 F Break ‘71, Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (under reconstruction), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26653
Geregistreerd: 21-09-2004

- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II LPG G3
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
Gepost: 09 juli 2018 06:46 PM
  [ # 1142 ]

Binnenkort dan maar eens met remreiniger aan de gang.
Als het niet iets eenvoudigs is dan alsnog aan een Co meter.

Kan de modulator nog van invloed zijn? Anders is het nog wel even de moeite waard om die te wisselen.

Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 347
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 09 juli 2018 11:11 PM
  [ # 1143 ]

Bij mijn 23ei is lang gezocht naar het inhouden bij constant rijden. Bij 2200 toeren/min. Bleek uiteindelijk de 4-voudige stekker op de gasklepschakelaar te zijn. Een van de contactjes was ruim geworden en zorgde zo nu en dan voor een onderbreking naar de modulator. Opgelost door schoon te maken en de pennen van de stekker een beetje te verbuigen. Eigenlijk zou ik een nieuwe kabelboom moeten nemen, maar dat is veel werk….

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26653
Geregistreerd: 21-09-2004

- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II LPG G3
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
Gepost: 10 juli 2018 07:08 PM
  [ # 1144 ]

In elk geval een eenvoudige om even te checken! Goede tip.

De grote witte multistekker naar de injectoren toe heb ik al nagelopen, ook even alle contacten opnieuw aangeknepen. Het ging er in elk geval lekker strak en in het vet weer op.

De gehele injectie kabelboom zou best fijn zijn om te vervangen. Maar ik gok dat daar alleen al zo’n 500 Euro in het materiaal gaat zitten. Dat vind ik net even teveel zonder dat ik een garantie heb of het probleem daarmee is opgelost.

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23419
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 juli 2018 10:08 AM
  [ # 1145 ]

leverde Chritian Fahrig niet een vervangende boom? Ik heb die voor de SM bij hem gekocht..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
waterman
> 30000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39050
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 11 juli 2018 12:39 PM
  [ # 1146 ]

klopt. Levertijd is soms wat lang maar wel erg mooie kwaliteit. Ik heb zo’n complete bundel in een 23 injectie gezet en dat was echt prima te doen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26653
Geregistreerd: 21-09-2004

- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II LPG G3
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
Gepost: 05 september 2018 08:10 PM
  [ # 1147 ]

De 2 jaarlijkse APK zat er weer aan te komen.

Dat ging net even niet zonder werk. Links achter zat niet genoeg staal meer.

Na verwijderen van coating en wat slijpwerk was wel duidelijk waarom.

Het slechte staal eruit om ruimte te maken voor nieuw staal.

Dat nieuwe ziet er direct al stukken beter uit.

Na afwerking is het weer APK waardig.

Technisch was er voor de APK eigenlijk niet veel nodig, alleen wat afstel werk aan de achterremmen en handrem.
We mogen dus weer 2 jaar! Cool

Ook even het inhouden bij constant rijden probleem weer opgepakt.
De ontsteking lijkt goed op tijd te staan.
Ook even de Co meter in de uitlaat gehangen, het was in elk geval duidelijk dat er geen tekort was aan benzine met een Co van rond de 7.0. Deze heb ik met de stelschroef op de modulator flink terug kunnen draaien. En duidelijk merkbaar verschil met rijden, het is nu veel rustiger.

Profiel  
 
 
77 van de 77
« Eerste  < Vorige 75 76 77
 
© Citroën-Forum 2003 - 2018 | adverteren
Facebook