27 van de 27
« Eerste  < Vorige 25 26 27
   
C3 Pluriel, dakproblemen en -oplossingen
Gepost: 10 september 2019 12:51 PM
  [ # 391 ]

Zonder ECU kan je niet inleren.

Heb je de kunststof afscherming aan de binnenzijde van de achterruit er nog af?

Zo ja, dan kan je van binnenuit handmatig aan weerszijden ontgrendelen.

Profiel  
 
JHBonarius
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 08-09-2019

Gepost: 10 september 2019 12:56 PM
  [ # 392 ]
René Jongejan schreef:

Zonder ECU kan je niet inleren.

Ja, dat begrijp ik Wink

Maar als ik de initialisatieprocedure lees, dan moet je het dak open en dicht doen. Ik heb een ECU die dat nou net niet kan…

Dus als ik je goed begrijp, zit ik nu met achterbak die ik van binnen moet openmaken totdat de ECU weer helemaal werkt….

Profiel  
 
Gepost: 10 september 2019 01:19 PM
  [ # 393 ]

Helemaal correct.

Profiel  
 
JHBonarius
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 08-09-2019

Gepost: 10 september 2019 02:43 PM
  [ # 394 ]

Lol… wie heeft de FMEA voor de ECU gedaan :+)
Je wil toch niet dat systeem A niet werkt als minder belangrijk systeem B defect is?
Lekker ontwerp Confused

Ik zit te kijken of ik inductief kan bedenken welk component het is. Het lijkt een SMD power choke. De relais zijn allebij tot 35A, dus de keuze voor chokes van dat formaat is klein. Dit zou bijvoorbeeld kunnen. Toch fijner om te weten wat het echt is.

(Dan zijn er ook nog een aantal niet geplaatste componenten op die plek. Twee grote weerstanden… Zelfde functie denk ik: beperken van de inschakelstroompiek. Maar ja, ook daar zou ik niet weten wat het design is)

Ik heb intussen zitten kijken naar sloop Pluriels voor een reserve ECU… misschien dat ik daar nog iets vind.

Profiel  
 
Gepost: 10 september 2019 02:50 PM
  [ # 395 ]
JHBonarius schreef:

Lol… wie heeft de FMEA voor de ECU gedaan :+)

Het complete dakontwerp is gedaan door Inalfa, Nederlands bedrijf. Wink

Profiel  
 
JHBonarius
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 08-09-2019

Gepost: 10 september 2019 02:59 PM
  [ # 396 ]

Ah, die naam staat al groot op de ECU
Ik vraag het wel even… hopelijk antwoorden ze Razz
Anders rijd ik wel even langs Venray XD

Maar… niet meer Nederlands

In 2011 werd Inalfa overgenomen door het Chinese bedrijf Beijing Hainachuan Automotive Parts (BHAP).


Productie is zo te lezen geheel in lagelonenlanden.

Profiel  
 
JHBonarius
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 08-09-2019

Gepost: 12 september 2019 04:51 PM
  [ # 397 ]

Ik heb Inalfa ge-emaild en kreeg na 1 dag al een zeer nette e-mail terug van de Quality Insurance Engineer die 8 jaar geleden bij het ontwikkelen van het zonnedak in Spanje aanwezig is geweest(!).
Hij vertelde dat hij nog nooit van dit probleem had gehoord. Niet direct en niet via de Warranty afdeling. Hij vermoed een kortsluiting in de kabelboom.
Hij kan me echt niet een nieuwe module opsturen, omdat dat contractbreuk met PSA zou zijn.
Eind september komt de engineer die het ciruit ontwikkeld heeft terug van vakantie, en misschien wil die wel doorgeven wat het onderdeel zou zijn dat ik moet vervangen.

Helemaal top! Veel meer dan ik had verwacht.
Ik hoop dat de engineer me kan helpen.

Profiel  
 
Gepost: 12 september 2019 05:41 PM
  [ # 398 ]

Moet het geen 18 jaar geleden zijn?
De Pluriel ging begin 2003 al in productie.

Profiel  
 
JHBonarius
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 08-09-2019

Gepost: 12 september 2019 08:45 PM
  [ # 399 ]

inderdaad… hij zal zich wel vertypt hebben xD

Profiel  
 
 
27 van de 27
« Eerste  < Vorige 25 26 27
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook