101 van de 101
« Eerste  < Vorige 99 100 101
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas: Airco vraag!
Gepost: 20 april 2017 06:12 AM
  [ # 1501 ]
Nielsje schreef:

Is dit dan de ontluchting van dat ding?

Is de ontluchting van het gehele carter, niet van de oliepomp.

En de slang erop hoort inderdaad aangesloten te zijn op het inlaattraject.

Profiel  
 
bogaard77
> 22000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 22684
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 april 2017 09:16 AM
  [ # 1502 ]

Draai die pukkel er even af en reinig het filter dat erachter zit.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Nielsje
Redacteur/Eveco
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2554
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 20 april 2017 12:31 PM
  [ # 1503 ]

Ja, dank, zal ik doen.
Kan gewoon met wasbenzine?

Maar wat is eigenlijk de reden dat je ontluchting weer op je inlaattrajact zit?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 20 april 2017 12:34 PM
  [ # 1504 ]

Je moet toch ergens heen met die dampen! Wink

Overigens, als de motor in goede conditie is en dus weinig blow-by heeft, dan valt het wel mee met de hoeveelheid carterdamp.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2135
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 20 april 2017 11:12 PM
  [ # 1505 ]

zodra het dampen blazen wordt is het niet goed.

vandaag nog gezien bij een luchtgekoeld dieseltje waar een liter of drie teveel olie in zat.
dat rookt best aardig moet ik zeggen.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Nielsje
Redacteur/Eveco
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2554
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 20 april 2017 11:21 PM
  [ # 1506 ]

Juist: Geforceerde carterventilatie

Ik vind dat ‘ie niet veel ‘dampt’ of ‘drukt’ trouwens. Bij een compressie test een tijd terug zaten alle cilinders rond de 11.5 bar.
Na m’n vakantie ga ik de boel gewoon eens netjes schoonmaken, ik verwacht geen problemen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
Redacteur/Eveco
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2554
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 19 mei 2017 01:39 PM
  [ # 1507 ]

Wie kan mij vertellen of ik deze verdamper kan in bouwen in mijn cx uit 1977?
Ik kom er niet helemaal uit met het onderdelen boek. Het is een nieuwe, maar als’t niet past heb je er niet veel aan natuurlijk..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Rougefurio
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1897
Geregistreerd: 03-07-2007

- CX 25 GTi
- BX 16 TRS Automatic
- XM 3.0 V6.24
Gepost: 19 mei 2017 02:08 PM
  [ # 1508 ]

Als je hem er graag in zou willen hebben, kun je overwegen je reservewiel eruit te doen, maar dat is nogal radicaal.

CX 25 GTi 1984, gris perlé
BX 16 TRS Automatic 1990, gris axinite
XM 3.0 V6.24 1991, vert véga

Profiel  
 
Nielsje
Redacteur/Eveco
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2554
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 19 mei 2017 02:13 PM
  [ # 1509 ]

Ik begrijp het niet helemaal ben ik bang.. Ik bedoel meer of ik deze verdamper in m’n blowerhuisdinggeval past, of dat er verschillen in zitten met latere modellen?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
trxke
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 936
Geregistreerd: 08-01-2005

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE
- CX 22 TRS
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
Gepost: 19 mei 2017 04:22 PM
  [ # 1510 ]

Heb je een onderdeelnummer en heeft jou CX de ronde ventilatiegaten onder de radio of het rechthoekig rooster?

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Nielsje
Redacteur/Eveco
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2554
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 19 mei 2017 04:27 PM
  [ # 1511 ]

onderdeelnummer: nee
ronde ventilatiegaten: ja

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Rougefurio
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1897
Geregistreerd: 03-07-2007

- CX 25 GTi
- BX 16 TRS Automatic
- XM 3.0 V6.24
Gepost: 19 mei 2017 04:35 PM
  [ # 1512 ]

Nr. 1508 was een beetje dom van mij. De verdamper zit natuurlijk niet in je motorruimte, maar achter je dashboard… Ik heb geen idee of de afgebeelde past.

CX 25 GTi 1984, gris perlé
BX 16 TRS Automatic 1990, gris axinite
XM 3.0 V6.24 1991, vert véga

Profiel  
 
F.SvM
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8063
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 19 mei 2017 06:19 PM
  [ # 1513 ]

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Vgf

Profiel  
 
Arjan Verkade
Moderator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26053
Geregistreerd: 21-09-2004

- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II LPG G3
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
Gepost: 19 mei 2017 08:19 PM
  [ # 1514 ]

Het enige wat ik kan zeggen is dat de verdamper er in elk geval iets anders uit ziet als bij mijn Serie 2.
Zover mij bekend is een later Serie 1 hetzelfde als een Serie 2.

Oftewel als deze voor een CX is dan zou je de conclusie kunnen trekken dat dit voor een vroege Serie 1 is.
Maar of daar ook weer verschillende types voor verzonnen zijn door de jaren heen…?

Heb je het onderdeelnr erbij?

Profiel  
 
F.SvM
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8063
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 19 mei 2017 10:40 PM
  [ # 1515 ]

This geen serie 1.
Misschien wel pas te maken.


Vgf

Profiel  
 
 
101 van de 101
« Eerste  < Vorige 99 100 101
 
© Citroën-Forum 2003 - 2017 | adverteren
Facebook