144 van de 144
« Eerste  < Vorige 142 143 144
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
F.SvM
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8942
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 20 mei 2020 09:58 PM
  [ # 2146 ]

Stoter bussen kunnen aan vervanging toe zijn..
(Kan) maar dat kun je snel genoeg regelen als ze eruit zijn stoter stangen dito.
Zuigers zuigerveren en bussen..
Maar dat kun je pas zien als ze eruit zijn.

,wanneer ga je beginnen..
Succes

Vgf

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
2d
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7205
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 21 mei 2020 07:00 AM
  [ # 2147 ]
H@ns schreef:

Enneh… een korte 5-bak? meer motorlawaai, meer brandstofverbruik?
Vanwaar deze keuze?

Zodat hij de volgende keer de Stelvio wel op komt Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40380
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 21 mei 2020 10:15 AM
  [ # 2148 ]
F.SvM schreef:

Stoter bussen kunnen aan vervanging toe zijn..
(Kan) maar dat kun je snel genoeg regelen als ze eruit zijn stoter stangen dito.
Zuigers zuigerveren en bussen..
Maar dat kun je pas zien als ze eruit zijn.

,wanneer ga je beginnen..
Succes

Vgf

Als die motor goed loopt niets aan doen. Ook niet uit elkaar gaan halen dus.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
F.SvM
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8942
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 21 mei 2020 11:19 AM
  [ # 2149 ]

Daar heb je gelijk in!

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2094
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 21 mei 2020 11:25 AM
  [ # 2150 ]

Waterman heeft daar een heel goed punt:  Als je compressie nog goed is en redelijk gelijk voor alle 4 cilinders, en je olieverbruik is OK dan zou ik die motor mooi dichtlaten. Die krukaskeerring krijg je ook wel vervangen zonder een complete revisie.
De L-jetronic van een CX is betrouwbaar en werkt goed. Als je de betrouwbaarheid wil verhogen steek dan je tijd in en de hydrauliek en de elektrisch installatie.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Nielsje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3838
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 21 mei 2020 08:27 PM
  [ # 2151 ]
H@ns schreef:

Distributieketting met tandwielen?
Die heeft dit blok toch nog?
Als het blok ernaast staat kan je er heerlijk bij…
Schakelstangetjes waar je normaal moeilijk bij kan ff checken.

Enneh… een korte 5-bak? meer motorlawaai, meer brandstofverbruik?
Vanwaar deze keuze?

De ketting heb ik vorig jaar gedaan. Overigens is die, in tegenstelling tot de rest, bizar goed bereikbaar vanuit de rechterwielkast.
De 5-bak die er nu aanzit heeft eigenlijk te lange verzetten bij alle versnellingen. Leuk in Nederland, maar zodra je grens over gaat en in een 3D landschap komt, dan is het een stuk minder rijden. Dus, er gaat de 5-bak aan die er aan hoort. Tzt kan ik er dan altijd een lange 5 in fietsen, dan kan gewoon met de boel in situ.

waterman schreef:
F.SvM schreef:

Stoter bussen kunnen aan vervanging toe zijn..
(Kan) maar dat kun je snel genoeg regelen als ze eruit zijn stoter stangen dito.
Zuigers zuigerveren en bussen..
Maar dat kun je pas zien als ze eruit zijn.

,wanneer ga je beginnen..
Succes

Vgf

Als die motor goed loopt niets aan doen. Ook niet uit elkaar gaan halen dus.

Mijn blok loopt nog erg fraai, ik zie ook geen enkele reden om dat ding uit elkaar te halen. Ik ga alleen de lekkages oplossen (oliefilterhuis, carterpakking, krukas, nokkenas). Laatste keer dat ik de compressie controleerde was dat allemaal gelijk tegen de 11 bar aan. Zal het weer eens doen.

Citroensmgz schreef:

Waterman heeft daar een heel goed punt:  Als je compressie nog goed is en redelijk gelijk voor alle 4 cilinders, en je olieverbruik is OK dan zou ik die motor mooi dichtlaten. Die krukaskeerring krijg je ook wel vervangen zonder een complete revisie.
De L-jetronic van een CX is betrouwbaar en werkt goed. Als je de betrouwbaarheid wil verhogen steek dan je tijd in en de hydrauliek en de elektrisch installatie.

Hoho, wie heeft het over een onbetrouwbare auto? De elektra in het motorruim heb ik vervangen toen ik hem kocht en dat gaat nog immer goed. Hydraulisch is ‘ie ook dicht, hooguit uit voorzorg wil ik de lastig bereikbare leidingen vervangen. In ieder geval een inspectie op (put)corrosie. Ik ga geen L-jetronic erop zetten. Het lijkt me juist leuk om een modern injectiesysteem erop te klussen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
144 van de 144
« Eerste  < Vorige 142 143 144
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook