167 van de 171
« Eerste  < Vorige 165 166 167 168 169 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1313
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 10 september 2022 09:24 PM
  [ # 2491 ]

Als die display (en de afleeshoek) gekanteld waren, dan was de retro een heel mooi radiootje voor een Citroen met de radio tussen de stoelen. Ik zou er zo 1 kopen voor mijn GSA.
Zo’n Pioneer als Mulder heeft, die heb ik in mijn ID in de originele plek. Ziet er best een beetje retro uit en heeft met diverse speakers een mooi geluid. Achter het front zit een CD speler. Heb wel alle ledjes voorzien van een likje zwarte verf omdat de radio (zonder dimmer) erg fel licht geeft.
In mijn Ami hangt een jaren ‘90 Pioneer (‘overgebleven’ uit mijn destijds Xantia leasebak). Met tweeters, een BX woofer onder de stoel en serieuze speakers op de hoedenplank een mooi geluid. Maar het ziet er niet 70-jaren uit en mede door volume-druktoetsen is de radio lastig te bedienen.
Kortom, het zit er in maar het ziet er niet altijd uit en meestal luister ik naar het motorgeluid en windgeruis Wink

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 10 september 2022 10:03 PM
  [ # 2492 ]
woutersmits schreef:

Ik heb zoiets als die continental maar dan van Blaupunkt. Werkt erg lekker met BT maar, en dat vind ik met iedere moderne displayradio in mijn cxxen, het display is erg lastig leesbaar doordat het ding hoogzit en plat ligt. Door je menu heen gaan is ruk.
Daarnaast haalt de geluidskwaliteit het niet bij een oude Philips.
Ik weet niet hoe dat bij die Retrosound is.

Nou ja, als ik eerlijk ben: de leesbaarheid van de analoge radio is ook compleet ruk, want dit zit natuurlijk ook op dezelfde manier gemonteerd. Daar komt bij dat mijn armen net een kleine 20 cm te kort zijn om het ding comfortabel te kunnen bedienen tijdens het rijden, dus ik moet mezelf sowieso naar voren bewegen.

Ik zal nog eens wat verder speuren op het internet.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 10 september 2022 10:05 PM
  [ # 2493 ]
Jeroen Simons schreef:

Kortom, het zit er in maar het ziet er niet altijd uit en meestal luister ik naar het motorgeluid en windgeruis Wink

Ja, dat in combinatie met de ruis van de radio die net weer buiten z’n ontvangstgebied zit Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 10 september 2022 10:25 PM
  [ # 2494 ]

Of je kunt via Facebook contact nemen met GUY WORMARK hij bouwt vele originele radio’s om naar bluetooth.
Ik heb vandaag nog een PHILIPS voor een DS 3de neus zien passeren voor 160€.
Je kunt ook eentje voor een CX naar hem opsturen en hij bouwt deze dan om voor jou

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 10 september 2022 11:12 PM
  [ # 2495 ]

Het nadeel is dat Guy het hele FM deel wegneemt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3697
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 11 september 2022 09:27 AM
  [ # 2496 ]
Nielsje schreef:
woutersmits schreef:

Ik heb zoiets als die continental maar dan van Blaupunkt. Werkt erg lekker met BT maar, en dat vind ik met iedere moderne displayradio in mijn cxxen, het display is erg lastig leesbaar doordat het ding hoogzit en plat ligt. Door je menu heen gaan is ruk.
Daarnaast haalt de geluidskwaliteit het niet bij een oude Philips.
Ik weet niet hoe dat bij die Retrosound is.

Nou ja, als ik eerlijk ben: de leesbaarheid van de analoge radio is ook compleet ruk, want dit zit natuurlijk ook op dezelfde manier gemonteerd. Daar komt bij dat mijn armen net een kleine 20 cm te kort zijn om het ding comfortabel te kunnen bedienen tijdens het rijden, dus ik moet mezelf sowieso naar voren bewegen.

Ik zal nog eens wat verder speuren op het internet.

Inderdaad is een analoge ook niet te lezen maar de bediening gaat gewoon met een paar knopjes waarvan de functie duidelijk is. Ik wil nog wel eens met de klankkleur spelen.
Sommige radio’s hebben ook een heleboel onder de ‘source’ knop zoals verschillende FM’s.

Ik ga gewoon een oude Philips of blaupunkt op laten knappen. Meteen net een BT module er in.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 27 november 2022 09:57 PM
  [ # 2497 ]

Het is weer wintertijd. De CX staat binnen, op de brug. Wielen d’r af, tijd om die eens te laten spuiten en van vers rubber te laten voorzien. Gelukkig is er met een CX altijd wat te doen.

Ik vind dat m’n versnellingsbak wat zwaar schakelt. Zwaarder dan voorheen. En ik weet niet waarom.
Het relaas over welke versnellingsbak an sich is terug te lezen in eerdere posts. Deze bak is dus uit elkaar geweest om de tandjes te tellen én om de slijtage van de synchro’s te meten. Daarbij is uiteindelijk één synchro vervangen, door een gebruikt exemplaar welke iets minder versleten was. Die van de 4e.

Maar ik vind dus het ding iets te zwaar schakelen, waar kan dat nou aan liggen? Ik gebruik Castrol Sytrax olie (dat schakelt ook soepel bij koude olie), GL4 spec. De aanslagen van 3,4,5 heb ik afgesteld volgens het handboek. Maar ook 1 en 2 schakelen zwaarder. Schakelen gaat verder wel trefzeker, zonder gekraak. Versnelling blijven ook goed zitten, functioneert gewoon goed. Alleen zwaar.

Wat is er verder anders? De pakking tussen bodemdeel en huis (ik weet niet hoe het anders te benoemen) is van CX basis. En die hebben een wat dikkere pakking gemaakt dan standaard in plaats van het originele dunne papier. Laten we zeggen 1.5mm dikker. Maar kan dat nou het verschil veroorzaken? En verder: enig idee hoe dit te verhelpen is?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 27 november 2022 10:25 PM
  [ # 2498 ]

Hoe weet je zeker dat het aan de bak ligt en niet aan de bediening?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 28 november 2022 08:47 AM
  [ # 2499 ]

De bediening van de auto naar de bak toe loopt (wanneer losgekoppeld) soepel en nergens aan.
De bediening de bak in (de verticale as) en de hevel zelf lopen soepel.
De hevel verdraaiien (1/2, 3/4, 5/r), dat gaat zwaar. Voordat ik dat huis met hevel monteerde alles wel goed nagelopen op vrijlopen / schoongemaakt.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 28 november 2022 09:28 AM
  [ # 2500 ]

Tenminste, ik neem aan dat dit is wat je bedoeld. Ik kan vanavond wel effe de boel losnemen en het echt goed nalopen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25364
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 november 2022 03:12 PM
  [ # 2501 ]

Kan de hevel vast zitten/droog zijn in de bak? Omdat alle versnellingen zwaar gaan kan het eigenlijk alleen maar de hevel zijn..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 08 maart 2023 01:20 PM
  [ # 2502 ]

Eens dit topic een beetje afstoffen en het internet vervuilen met updates waar niemand op zit te wachten.

De luchtinlaat voor het luchtfilter heeft een kort stukje slang/buis, en die was gescheurd. Een vervangend exemplaar vinden ging niet makkelijk, maar bij de CX club lag in het magazijn een ander stuk rubber was dezelfde inbouwlengte en diameter heeft. En dat past prima:

Ik bleek toch twee koelvloeistof lekkages te hebben: een bleek veroorzaakt te worden door een slangklem die niet goed klemde bij de radiateur, de ander kwam van een afdekplaatje bij de kop. Daar had ik al eerder eens mee geworsteld. Vloeistof aftappen, verwijderen, schoonmaken, vervangen en testen met water en het bleek dicht (voor nu…)

Bij een inspectieronde kwam ik iets slordigs tegen. Heel erg slordig:

De tripoide beschermplaat bleek verbogen, waarschijnlijk al bij montage van het blok vorig jaar. Niet gezien destijds.. De plaat raakt de ashoes gelukkig niet, maar moest natuurlijk worden opgelost. Daar kom je alleen echt bij door de bovenste motorsteun te lossen en de boel naar voren te laten kantelen, dan kan je hem er net tussenuit wurmen, rechtbuigen en weer monteren.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 08 maart 2023 01:50 PM
  [ # 2503 ]

Op de aansluiting van de carterventilatie onder de carbu/inlaatspruitstuk (het dunne pijpje) hoort geen slangenklem. Het idee is dat de boel los kan ploffen bij een backfire.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 08 maart 2023 03:21 PM
  [ # 2504 ]

Helder, ga ik verwijderen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 maart 2023 04:21 PM
  [ # 2505 ]
Nielsje schreef:

Eens dit topic een beetje afstoffen en het internet vervuilen met updates waar niemand op zit te wachten.

Wat mij betreft gewoon welkom!
Altijd goed zo met duidelijke foto’s.

Profiel  
 
 
167 van de 171
« Eerste  < Vorige 165 166 167 168 169 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook