1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Citroën C4 Storing Emissiesysteem
hansiman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 03-12-2013

Gepost: 04 december 2013 10:02 AM

Hey,

Ik had hier graag eens jullie mening over gehad:

Mijn C4 geeft nu al een tiental maanden te pas en te onpas de foutmelding “Storing Emissiesysteem”. Dit gaat dan gepaard met de motor die aan kracht verliest, begint te stotteren of zelfs helemaal uitvalt. Na enkel ritjes verdwijnt de melding dan weer.

Mijn garagist heeft de auto al enkele keren uitgelezen, waarna hij de Bobijn vervangen heeft in de zomer. Het probleem blijft echter aanslepen en lijkt zelfs wat erger te worden.

Ik was daarnet weeral stilgevallen en kreeg hem niet meer gestart. Net hiervoor had ik nog 90 KM zonder problemen of melding gereden.


Alvast bedankt voor enige tips of advies.

Profiel  
 
2cvtje
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1122
Geregistreerd: 29-05-2013

- AX Spot 1.1
Gepost: 04 december 2013 10:36 AM
  [ # 1 ]

Heb ik gehad met een 1.6 HDI   maanden mee gereden, roetfilter vervangen, daarna weer prima.  Mijn C4 viel ook gewoon stil af en toe, heel vervelend.  Filter zou vervangen moeten worden bij 220.000 km de mijne was eerder aan de beurt.

Profiel  
 
sennah
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 17-08-2008

Gepost: 18 januari 2014 12:52 PM
  [ # 2 ]

op donderdag avond kreeg ik bij het oprijden van de oprit thuis opeens een piep te horen en in de display de melding storing emissiesysteem.
vrijdagochtend wilde ik de C4 starten maar de moter draaide alleen maar rond, starten lukte tot 4x toe niet.
de dealer gebeld en hem verteld van de storingsmelding en het niet willen starten.
de man aan de lijn zou overleggen met de chef werkplaats en me terugbellen, in de tijd dat ik zat te wachten nog maar een geprobeerd de C4 te starten, nu met de reservesleutel ( bleek naderhand toeval) en bij de tweede poging startte de auto wel.
gelijk de dealer gebeld en gezegd dat ik onderweg naar hun was,onderweg ( ritje van ca 8 km ) niets geks gemerkt aan de auto, liep lekker zoals het hoort, alleen het gele lampje in de display bleef branden, bij aankomst nog eens alles verteld en ze zouden de auto in de middag gaan uitlezen en kijken wat er mis was.
om 16 uur een telefoontje gehad dat er heel wat foutmeldingen in de computer zaten en dat ze deze allemaal zouden wissen, auto startte goed en ze kregen geen meldingen meer, maar voor de zekerheid wilden ze de auto de nacht over daar houden om hem in de ochtend als het koud was nog eens wilden checken bij het starten.
kreeg om half 10 een telefoontje dat de auto startte zonder melding en dat ik hem kon komen halen.
dus vol goede moed erheen, 48 eurootjes betaald en lekker achter het stuur gestapt.
draai de sleutel in het contact om en de C4 startte niet bij de eerste keer….kan gebeuren dacht ik nog, bij de tweede poging…jip…startten en piep…...jawel hoor storing emissiesysteem.
weer naar binnen en de monteur zou de auto weer de werkplaats inrijden en hem gaan uitlezen.
ben er uiteraard bij gaan staan en bij het uitlezen gaf hij aan storing in injector 1,2,3 en 4.
dat had hij de dag ervoor er ook instaan zei de monteur maar dat zou nooit kunnen want dan loopt de auto helemaal niet meer bij 4 defecte injectors.
hij is dieper het systeem in gegaan met uitlezen en zag een melding met storing brandstofpomp staan.
een defecte brandstofpomp leek ook weer niet logisch omdat de auto gewoon weer startte nu zonder de emissiestoring melding.
het kan dus zijn dat de BSI de boosdoener is of de brandstofpomp, om er precies achter te komen welke van beide het is moeten ze het juiste moment vast kunnen leggen, maw de laptop moet aangesloten zijn als ze de auto startten en hopen dat de foutmelding weer optreed,alleen zo kunnen ze ontdekken welke defect is.
ze hebben alles foutmeldingen weer eruit gehaald en de auto in de werkplaats laten staan.
hopelijk zal het hun maandag lukken om de dader te vinden zodat ze het onderdeel kunnen bestellen en de auto repareren.

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1253
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 20 januari 2014 01:30 PM
  [ # 3 ]

Ai, dat is vervelend. Ben eens benieuwd wat de precieze reden is als je de auto terug krijgt.

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
sennah
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 17-08-2008

Gepost: 20 januari 2014 02:32 PM
  [ # 4 ]

eerst even iets rechtzetten .....ik vemeld in mijn verhaal de BSI maar dat moet de BSM zijn.

een update;

vanmorgen de dealer gebeld en ik kreeg te horen dat ik de C4 kon ophalen.
de auto had vrijdag en vanmorgen zonder problemen gestart en ook was er geen melding meer opgetreden met emissiestoring.
maar omdat er vrijdag de melding storing brandstofpomp instond wilden ze niet zomaar iets gaan vervangen en hadden ze het idee bedacht om een led tussen de BSM en brandstofpomp te plaatsen.
de led hadden ze gemonteerd links boven het dashbord bij de bestuurder en als je de auto op contact zet dan gaat de led even branden, dat betekende dat de brandstofpomp een signaal vanuit de BSM kreeg. vervolgens de auto starten ( deed de monteur 3x zonder problemen ) en als de moter aanslaat blijft de led branden wat inhoud dat de brandstofpomp goed werkt, brand de led niet en de auto start niet dan zit de storing in de brandstofpomp.

dus ik moest dat ff in de gaten houden zodat men uiteindelijk te weten zou komen wat de veroorzaker van de melding storingemissie is.

ik start de C4 om huiswaarts te gaan, auto start en led brand .....piep .....jawel hoor storing emissiesysteem.

weer naar binnen en de chef werkplaats met de laptop in de auto om hem uit te lezen.
nu stond er een melding in “storing bobine” , die hadden we nog niet gehad.

besloten is nu ( door al die verschillende storingen ) om de BSM te gaan vervangen van de C4, hopelijk is dat de dader…..........word vervolgd

Profiel  
 
MDC
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 446
Geregistreerd: 08-08-2006

- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
Gepost: 20 januari 2014 03:40 PM
  [ # 5 ]

Bij mij is toen de zekeringen kast vervangen onder de motorkap , idd een niet werkende pomp etc .

Profiel  
 
sennah
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 17-08-2008

Gepost: 20 januari 2014 05:04 PM
  [ # 6 ]

hoi Mich

neem aan dat de BSM de zekeringenkast is, monteur wees me de grote kast aan die onder de motorkap helemaal rechts bovenaan zit aan bestuurderszijde

Profiel  
 
sennah
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 17-08-2008

Gepost: 22 januari 2014 05:36 PM
  [ # 7 ]

de auto loopt weer lekker na het vervangen van de BSM…...gisterenavond en vandaag geen problemen of meldingen meer.
gistermiddag kon ik hem weer halen bij de dealer, toen ze m ‘s morgens de werkplaats in wilden rijden deed de C4 zelfs helemaal niets meer, dus maar goed dat ik hem de dag ervoor niet mee naar huis genomen heb.
totale kostenplaatje;
uitlezen en resetten vorige week 48 euro, en vervangen BSM, uitlezen, testen en diverse 239 euro

Profiel  
 
Leo1973
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 26-01-2014

Gepost: 06 februari 2014 04:08 PM
  [ # 8 ]

Ik ben trotse bezitter van een c4 berline 2.0 hdi exclusive bouwjaar 2006 met nu 109.000 km op de teller.Ik heb pas ook Storing Emissiesysteem gehad mijn garage kon de fout niet vinden de storing begon pas als ik even op de duitse snelweg 170/180 km per uur reed begon de auto te schokken als ik normaal 120/130 reed was er niets aan de hand en verdween de melding ook weer snel ben toen naar de citroen garage geweest,auto uitgelezen en wat bleek de dieselfilter dient elke 60.000 km vervangen te worden,de vorige eigenaar had dit blijkbaar niet gedaan dus de originele dieselfilter zat er nog in,gelukkig kost dit onderdeel maar 20 euro en nu rijd hij weer als een zonnetje.Dus dat weet ik nu ook weer dat je om de 60.000 km de dieselfilter moet vergangen.Verder is het een erg fijne auto en ben ik de 2de eigenaar.

Profiel  
 
Marcel Gosselink
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 373
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 08 februari 2014 11:03 PM
  [ # 9 ]

Ik had vandaag ook een melding ‘emissiestoring’ bij mijn Diesel Hdfi. En dat net na een flinke reparatie een maandje geleden: twee lekkende verstuivers vervangen. Dus maar eens de afdekplaat boven de verstuivers etc. weggehaald en even flink aan de de stekkertjes gewrikt en geduwd. En zowaar… weg melding!  Smile  Ook na een paar proefritten.

DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:

Profiel  
 
Bart DHeer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 03-07-2012

- Saxo 14sx automaat
- (Grand) C4 Picasso SX HDI 110 bmp/egmv6
Gepost: 18 juni 2014 12:52 PM
  [ # 10 ]

Mijn vriendin heeft een c4 coupe 1400 benzine gekocht gisteren.Bij thuiskomst bemerkten we dat het gele moterje op de dash brandde.Storing emissiesysteem.Ik heb de topic goed gelezen.Vervangen BSM,zekeringskast en sommigen lossen het op met wat stekkers te bewegen.Lijkt me een slecht contact in de zekeringskast of in een stekker.Maar welke?

Alle hulp is welkom

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1253
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 18 juni 2014 03:43 PM
  [ # 11 ]

Alvorens alles te vervangen de auto even laten uitlezen, dat lampje gaat om wel meer redenen branden. Eerst de root cause achterhalen en daarna pas handelen!

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1253
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 18 juni 2014 03:43 PM
  [ # 12 ]

Alvorens alles te vervangen de auto even laten uitlezen, dat lampje gaat om wel meer redenen branden. Eerst de root cause achterhalen en daarna pas handelen!

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
Bart DHeer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 03-07-2012

- Saxo 14sx automaat
- (Grand) C4 Picasso SX HDI 110 bmp/egmv6
Gepost: 18 juni 2014 11:27 PM
  [ # 13 ]

Kwou er ook nog bij vertellen dat de motor slecht stationair draaid.Hij draaid enigzins goed om plots 2 a 300 toeren te zakken en daarna weer omhoog ,dan beneden .Hij valt net niet stil.Rara.Bij loskoppelen batterij en na 30sec terug aankoppelen is het lampje op de dash uit.Aanzetten motor en daar is het lampje weer.Ga er eerst eens de lexia aanhangen morgen.Khou jullie op de hoogte.

Profiel  
 
Bart DHeer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 03-07-2012

- Saxo 14sx automaat
- (Grand) C4 Picasso SX HDI 110 bmp/egmv6
Gepost: 20 juni 2014 06:29 PM
  [ # 14 ]

Hallo

Gisteren c4 aan lexia gehangen en het logboek was vol.Nl 610 storingen.Heb deze afgedrukt op het aantal voorvallen.24 in totaal gaande van storing F40A oliepeilstok(114 keer) tot onbekende storingen inspuiting (0138,0141,0171,0136,0132,0170)Storing 9C92 bediening snelheidsregelaar of snelheidsbegrenzer (bediening op stuurkolom 84 keer)en vele andere.Later nog eens kijken wat de laatste storing in de lange rij was.

Profiel  
 
Erwin van Bussel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 17-01-2013

Gepost: 22 juni 2014 08:21 PM
  [ # 15 ]

Hoi Bart DHeer,
Dat wat jij zegt dat de motor niet lekker loopt stationair dat doet ie van mij ook.
Alleen stationair doet ie dat
Ik heb ook een 1.4 16V coupe uit 2007.
Als je normaal aan het rijden bent merk je er niks van
Storingsemissielampje brandt NIET bij mij trouwens
Zoek nog iemand in omgeving Rotterdam die hem eens uit kan lezen voor mij
Ben benieuwd wat bij jou het probleem is.

C4 1.4 16V Coupe Ligne Seduction 2007 (verkocht)
C3 1.6eHDI Airdream Dynamique 2011   (verkocht)

C3 1.0 puretech 68 2014
DS3 1.6BlueHdi 100 2015

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook