29 van de 54
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
   
Xantia’s in Noorwegen. Exit.
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6051
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 18 februari 2017 07:04 PM
  [ # 421 ]

Weet je 300% zeker dat de timing goed staat? Want blijkbaar mis je toch een hoop vermogen.
Aan de andere kant is hrt van afstand moeilijk te beoordelen.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 18 februari 2017 07:20 PM
  [ # 422 ]

Ja timing is goed. Alle pennen had ik nu op hun plek bij montage vd Driem. Hij loopt ook netjes en is op de vlakke weg ok om mee te rijden.
Ik heb alleen de indruk dat de turbo niet veel doet.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9834
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 februari 2017 11:28 AM
  [ # 423 ]

80 in de drie? Hoeveel toeren maakt hij dan?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 19 februari 2017 05:19 PM
  [ # 424 ]

Zon 3800 toeren.
Maarrr…. probleem gevonden en opgelost. Dikke plastic buis vd turbo was losgeschoten, moet al los zijn geweest toen ik hem kocht. Lastig te zien omdat er een andere slang direct boven zit.
Weer een proefrit gemaakt en tsjonge wat rijdt ie ineens lekker!!
Weer de tunnel geprobeerd en omhoog accelereerd ie nu in zn 4 vrij gemakkelijk naar de
100.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9834
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 februari 2017 05:35 PM
  [ # 425 ]

Was het altijd maar zo simpel…

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6051
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 19 februari 2017 05:50 PM
  [ # 426 ]

Slangen vliegen meestal niet zomaar van turbo’s. Dat vraagt nog wel wat onderzoek dan, maar verder sluit ik me bij Jantje aan.
Rijdt lekker he, zo’n turbo-D?

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 20 februari 2017 08:24 AM
  [ # 427 ]

De losgeschoten koppeling van de plastic buis die ik bedoelde zit bij de radiator , uit het zicht onder een waterslang. Ik heb die gelost bij het vervangen vd Driem en denk ik daarna niet goed vastgezet.
Dat de turbo het waarschijnlijk al niet best deed op de dag dat ik de auto ophaalde kan ook aan een rottig leidinkje van de dieselpomp naar die buis hebben gelegen. Die heb vorige week ik in moeten korten vanwege een breuk.
Ik heb die ophaaldag om verschillende redenen erg rustig gereden. Gladde zomerbanden en totaal geen vering plus een auto waarvan ik niet wist hoe oud de Driem was en wanneer hij voor het laatst verse olie had gehad om er maar een paar te noemen.

De auto rijdt nu inderdaad heerlijk en ik heb gisterenavond de hele avond een grote lach op mn gezicht gehad.

Nu nog te doen: linker buitenspiegel vervangen, lampjes kachelpaneel, achterklapslot en bediening.
en luidspreker linker achterdeur monteren.
De groene dient als donor.
Ook de hoogte wil ik nog even afstellen. Naast de groene staande viel het mij op dat de bruine een paar cm hoger op zn benen staat. Ik zal hem eens opmeten en zonodig wat laten zakken.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 22 februari 2017 09:13 AM
  [ # 428 ]

gisteren onderweg ineens op zn gat, dwz achter in de laagste stand en met geen mogelijkheid meer omhoog te krijgen.
hmm., plastic dingetje losgeschoten?  Toen ik er savonds naar wou kijken en ik de auto weer in de hoogste standn zette ging ie ineens wel weer omhoog en daarna zonder problemen in de rijstand.

Vanmorgen stond ie nog steeds netjes in de rijstand dus maar gewoon gepakt om naar het kinderdagverblijf te rijden maar na een paar km kigt ie wederem op zn gat.

Ik vermoed dat ik de hoogte regelaar achter eens schoon moet maken en dat ga ik vanmiddag maar eens doen.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 22 februari 2017 03:16 PM
  [ # 429 ]

Hoogteregelaar acjter schiongemaakt en we rijden weer.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 22 februari 2017 07:47 PM
  [ # 430 ]
Gert-Jan Brink schreef:

Maarrr…. probleem gevonden en opgelost. Dikke plastic buis vd turbo was losgeschoten, moet al los zijn geweest toen ik hem kocht.

O jee, dat had ik eigenlijk kunnen weten… Toen ik na het monteren van de gereviseerde inspuitpomp proefreed met mijn TurboD heb ik hetzelfde gehad. Turbo-buis die losschoot onderweg. Ik heb lang gedacht dat ik de enige was die zoiets aparts kon overkomen, dus ik dank je dan maar voor je (onbedoelde) bijval Very Happy

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 22 februari 2017 09:51 PM
  [ # 431 ]

Graag gedaan. Ik weet niet of het dit iets bijzonders is. Wel dat ik wel vaker bijzondere dingen meemaak.

Kzal eens kijken of ik het bruine monster morgen kan wassen en wat fototjes kan maken.
Ik heb hem van binnen wel uitgemest en uitgezogen en gewassen maar de buitenkant is er nog niet van gekomen met al het gesleutel.

Wel weer een ander ding opgedoken wat aandacht behoeft, de achterruitverwarming doet het niet.

Gisteren de CVunit vd achterklep vervangen voor die van de groene want die deed het niet in de bruine.
Het viel mij daarbij op dat er in de groene totaal geen plastic afdekdeel zat. Hij lekt nooit en de kofferbak is altijd droog…

Bij de bruine doet nu verder alles het achter behalve dus de achterruitverwarming. Eerst maar eens het oranje relais vervangen.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 24 februari 2017 09:08 AM
  [ # 432 ]

zo gisteren maar even gewassen, ging het net sneeuwen natuurlijk. Afijn dat levert dan weer mooie plaatjes op.


in dit licht lijkt ie weer antraciet tot haast zwart;



de wagenhoogte is mij nog wat te hoog en ik moet het hoogteroer voor ook even schoonmaken en de auto schreeuwt om nieuwe LHM. Kost hier 13 to 18 euris de liter…..

Ook bleef gisteren de KM teller hangen op 70 dus die moet ook nog even gesoldeerd worde.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 27 februari 2017 02:49 PM
  [ # 433 ]

vandaag de velgen met spijkerbanden van de groene op de bruine gezet.

Ik kwam er achter dat de vloer bij de achterbank aan beide zijden nat is. De kofferbak is droog op een kleine lekkege bij de ruitesproeier na. Dat wordt excchter opgevangen door de plastic kofferbakbak die ik erin heb liggen.
Geen idee of dit water nog is van de eerdere lekkage al is het onder de bank ook niet helemaal droog. Afijn eerst maar eens drogen en dan kijken of het weer nat wordt.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 01 maart 2017 06:56 AM
  [ # 434 ]

Gisteravond de kilometerteller gesoldeerd. Met mn bovenste stuurkolomkapmodificatie niet meer dam een kwartiertje werk.
Ook de LHM vervangen. Dat was inderdaad hard nodig,er kwam slechts donkerbruin spul uit. Filters en tank schoongemaakt en ook dat was hard nodig. Op zich een leuk en niet moeilijk klusje met dank aan XCNLforum. Pas wel op met dat veertje van het filter. Ik denk dat ik het vd zomer nog een keer doe.
Gymnastieken gaat nu veel vlotter. Ook stuurt ie nu lekker. Blijft dat ie mij wat te hoog staat.
Ook moet denk ik de voorraadbol vervangen worden,in de hoogste stand staat de pomp konstant te tikken.
Maar eerst de trekhaak van de groene eronderuit slopen,dan kan die weg.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 02 maart 2017 08:25 AM
  [ # 435 ]

De groene break mag nog een jaartje langer leven . Hij gaat naar mn stiefzoon. Zn BMW 5 serie 6 cylinder is hem te duur in gebruik en onderhoud. En de groene Xantia is niet mooi maar wel goed en heeft nog een jaar APK.
Misschien hang ik er vd zomer met Odin wel samen een andere koppeling in als ik ruimte heb in men werkplaats. We zien wel.

De bruine break rijdt nu echt lekker, gisteren even een rondje van 75 km gemaakt.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
 
29 van de 54
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook