40 van de 41
« Eerste  < Vorige 38 39 40 41 Volgende > 
   
Xantia’s in Noorwegen BOEM en nog meer zilvergrijs gespuis
Gert-Jan Brink
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1181
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
- Xantia 2.0 16v break 1996
Gepost: 27 oktober 2017 08:49 AM
  [ # 586 ]

zo gisteren 400 mooie kilometres gemaakt in het mooie Noorwegen.Van Ålesund via Geiranger naa Bismo op werkbezoek en weer terug via Geiranger en Trollstigen naar Ålesund.

11 uur onderweg geweest uit en thuis. Heerlijk genieten van mn Xantia en voor jullie wat fotos gemaakt natuurlijk.
Toeristen zien Noorwegen meestal alleen in de zomer maar het is hier swinters ook mooi.

op de Ferry Valldal richting Geiranger:

Geiranger vanaf boven gezien, vanaf de Adelaarsweg met zn 11 haarspeldbochten.

on topic foto

en off-topic foto om het uitzich beter te zien. De Adelaarsweg rechts van het midden van de foto.

na Gerianger is het weer flink klimmen van zeeniveau naar zon 1000 meter hoogte. Daar is de eerste sneeuw inmiddels gevallen en ligt er aardig wat ijs op de weg. De spijkerbanden niet voor niets gemonteerd.


en op de terugweg boven op de Adelaarsweg,omkijkend naar waar ik geweest ben. Inmiddels wat meer bewolking maar nog steeds mooi.
Trollstigen zat echter zo erg dicht in de mist dat ik daar geen fotos gemaakt heb.

En nog een voordeel van zo laat in het jaar is rust, ik denk dat ik heel de dag totaal max 100 autos ben tegengekomen.
( buiten Alesund om )

 

 

 

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
Timo1990
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8648
Geregistreerd: 05-04-2007

- CX 22 TRS
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
Gepost: 27 oktober 2017 09:19 PM
  [ # 587 ]

Fraaie plaatjes, velgen staan ook echt prima op de Xantia!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Clio Estate 2017 wit, NK-146-V
CX 22 TRS 1986 wit, PS-74-KS
Xantia 1.8i SX 1994 blauw, HP-FH-26
BX 16 TZI 1991 wit, ZD-48-VT
1/6 BX 14 1989 blauw, XK-65-YK

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1181
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
- Xantia 2.0 16v break 1996
Gepost: 28 oktober 2017 08:05 AM
  [ # 588 ]

Thanks. Ben er ook echt blij mee.

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
marcopr69
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 14-05-2016

- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Gepost: 28 oktober 2017 09:22 PM
  [ # 589 ]

20 jaar geleden heb ik die route met mijn eend afgelegd op weg naar het noorden. ongelooflijk mooi, rijden.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1181
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
- Xantia 2.0 16v break 1996
Gepost: 15 november 2017 11:45 AM
  [ # 590 ]

ik heb flinke lekkage in de achterklep.
Het komt niet mn kofferbak in maar de onderkant van mn binnenbekleding in de klep is kletsnat en dat druppelt dus lekker in je nek als je wat uit de kofferbak wil pakken…

De afdekplaat zit op zn plek en het water loopt dus netjes door de kunstof achterklep naar beneden maar dit heb ik met eerdere breaks nog niet meegemaakt.
Voordat het gaat vriezen en de klep dus lekker vastvriest moet dit wel verholpen worden. Leuk zon afwater syteem in de klep maar ik wil voorkomen dat het water ueberhaupt naar binnen komt. Iemand enig idee waar het water naar binnen kan bij zon klep?

afijn ik zal eerst de binnenbekleding er maar eens uitschroeven

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
marcopr69
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 14-05-2016

- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Gepost: 15 november 2017 11:47 AM
  [ # 591 ]

Hoe is de kwaliteit van het rubber tussen de klep en de carrosserie? Hier kan het water ook door naar binnen lopen.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1181
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
- Xantia 2.0 16v break 1996
Gepost: 15 november 2017 02:10 PM
  [ # 592 ]

das goed maar het water komt alleen de klep binnen , niet de auto.

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
boeman
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 765
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 15 november 2017 02:26 PM
  [ # 593 ]

Ik had dit ooit met onze VW Passat Variant. Het bleek de ruitenwisservloeistof te zijn, de slang ging er bij een scharnier boven in, maar ergens in de klep zat een lek, in ons geval geloof ik de aansluiting van slang op motor. Dat is hier niet relevant, maar misschien kijken of ergens in dat systeem iets fout gaat? Of heeft een Xiantia dat niet?

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1181
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
- Xantia 2.0 16v break 1996
Gepost: 15 november 2017 04:11 PM
  [ # 594 ]

het is gewoon water , mn ruitesproeier vloeistof ruikt duidelijk.

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1181
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
- Xantia 2.0 16v break 1996
Gepost: 17 november 2017 01:55 PM
  [ # 595 ]

ik heb gezien dat de plastic afdekplaat in de achterklep los zat aan de onderkant. Dat vandaag weer vastgekit.
Hopenlijk is de lekkage weg al zou ik liever voorkomen dat er water in de klep komt. Die is weliswaar van kunststof en roest dus niet maar ik vind dat water niet fijn voor het ruitewissermechaniek en het slotmechaniek.

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1181
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
- Xantia 2.0 16v break 1996
Gepost: 23 november 2017 08:37 AM
  [ # 596 ]

Achterklep lekt nog steeds dus ik moet er weer eens induiken. De achterklep vriest gelukkig niet vast, iets waar ik bij mn vorige breaks wel last van had.

Overigens de eerste 6000 km zitten er alweer op. De Xantia rijdt zo lekker dat ik hem regelmatig voor mn plezier pak, Ik werk 1 km van huis maar met slecht weer pak ik de auto en rijd ik ff een blokje om van 10 km.

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1181
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
- Xantia 2.0 16v break 1996
Gepost: 05 december 2017 04:08 PM
  [ # 597 ]

vorige week is er iemand zo vriendelijk geweest mn mooie Xantia te verzieken. Ik vond mn achterbumber aan gort gereden. natuurlijk ligt de dader op het kerkhof….
Geluk bij een ongeluk lag er die morgen een vers pak sneeuw en kon ik mooi het bandenspoor van de dader volgen naar diens prive parkeerplek. Zn bumbervorm staat ook mooi in he plastic maar hij weet van niks.

Ik heb maar een aantal fotos en een video gamaakt en aangifte gedaan bij depolitie. Hopenlijk komt het goed.


ik heb overegens er nog maar 2 zilvergrijze Xantia breaks bij gekocht. beide HDI 110pk. Kosten me samen zon 600 euro.

1 met 216000 km en 1 met 240000 km op de teller. De eerste is voor onderdelen, heeft een nogal brakke linkerdorpel en lekt op de HDpomp.Plus het is een wat simple uitvoering zonder leer en hout. De ander heeft leer en staat weliswaar al 2 jaar stil in een garage maar heeft verder geen echte gebreken zover bekend en ziet er netjes uit.
De laatste kan ik echter pas ophalen in het voorjaar, onder Oslo. De eerste komt vrijdag vanuit Trondheim hierheen.

Het is nu vrij makkelijk om voor weinig Xantias te kopen en Odins groene break gaat er eind maart uit , die is te slecht aan het worden. , kopeling gaar, roestende wielkasten achter, APK en groot onderhoud nodig zoals distr-riem en bollen. Voor minder en met minder werk koop je een andere mooiere, betere.

ik ga tzt kijken of de 110 HDI me bevalt en zie dan of ik Odin in de 1,8 laat rijden of in de HDI.

 

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1181
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
- Xantia 2.0 16v break 1996
Gepost: 07 december 2017 08:24 AM
  [ # 598 ]

hier fotos van de aangescheafte HDIs

HDI 1 met brakke dorpel:, kostprijs 300 euro:

HDI 2 met leer en hout en als het goed is slechts met achterstallig onderhoud, kostprijs 200 euro:

 

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1181
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
- Xantia 2.0 16v break 1996
Gepost: 11 december 2017 08:43 AM
  [ # 599 ]

gisteren HDI nr 1 opgehaald in een mooi winterwonderland in Vestnes een uurtje hiervandaan.

De bestuurdersdeur is aan de buitenkant netjes maar de onderkant aan de binnenkant is nogal roestig. Motorkap is perfect en de rest van het plaatwerk ook. Hij loopt en schakelt netjes en ik moet zeggen zon 110 pk HDi valt niet tegen, rijdt eigenlijk gewoon super lekker.
Bollen en vering zijn in orde maar verder mankeert er wel het e.a. aan, meest achterstallig onderhoud>

1. stuur gaat zwaar, ik vermoed oude LHM en de kruiskoppeling moet gesmeerd.
2. remmen doen eerst niets om dan vol aan te grijpen, moeilijk doseerbaar, ik denk lucht in het system icm oude LHM
3. CV werkt wel maar de sloten springen gelijk weer open
4. achterklep wil niet open, hoor de motor wel gaan.
5 achterwisser en achterruitverwarming doet het niet
5. raam bestuurdersdeur doet het niet en ook de rechter spiegel niet
6. ventilator gaat soms harder en zachter
7. acculampje brand bijn continue ondanks nieuwe accu
8. km teller geeft veel te weining aan: 30 bij 50 en 50 bij 80.
9. een deel lampjes in het dash doen het niet.

Stoelverwarming doet het weer wel, afijn geen echte schokkende dingen behalve de gare linker dorpel en heuliez hoek.

Ik had het plan om vandaag wat fotos te maken maar ik vond de auto vanmorgen zo terug:

 

 

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1181
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
- Xantia 2.0 16v break 1996
Gepost: 12 december 2017 03:15 PM
  [ # 600 ]

vandaag nog even een rondje om de auto gedaan. Raam bestuurdersdeur en achterwisser doen het opeens weer. Achterklep wil echter nog steeds niet van slot en open.
Afstandbediening doet het wel maar bij het geven van op slot gaan de sloten op slot maar gelijk weer open. Slot achterklep hoor ik meedoen maar krijg de klep niet open, ook niet heel snel.

eigenaardigheidje is dat de lampjes in de voordeuren continue branden, ook bij contact af en dichte deuren. Afijn accu maar afgekoppeld en auto mechanisch afgesloten.

De dorpel is ooit eens gerepareerd maar errug slordig gedaan en waarschijnlijk niet nabehandeld.
HD pomp lekt/zweet en de multiriem loopt op zn laatste benen. De eroverlekkende Lhm doet em blijkbaar ook niet veel goed.
Ik houd er rekeing mee dat de distributieriem een zelfde lot is beschoren.

Bij de auto zitten 2 nieuwe zomerbanden en 2 mindere op aluvelgen zoals op de eerte foto. Hij staat nu op 5-spakige aluvelgen met spijkerbanden waar de spijkers echter van zijn versleten.

Al met al nog niet eens zon hele slechte auto maar wel wat werk. Voor onderdelen een prima donor.

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
 
40 van de 41
« Eerste  < Vorige 38 39 40 41 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2017 | adverteren
Facebook