47 van de 48
« Eerste  < Vorige 45 46 47 48 Volgende > 
   
Xantia’s in Noorwegen
Timo1990
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8953
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 20 februari 2019 06:33 PM
  [ # 691 ]

Welke sensor bedoel je met TPs sensor?

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
1/6 BX 14 1989 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1327
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 20 februari 2019 06:53 PM
  [ # 692 ]

Throttle Position Sensor

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1327
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 21 februari 2019 01:42 PM
  [ # 693 ]

vandaag de stappenmotor met WD40 ingespoten en het probleem is minder maar nog nioet helemaal weg. Aangezien het effect heeft op het probleem is de stappenmotor dus de hoofdverdachte. Ik kijk nog even aan of het probleem verdwijnt en anders koop ik een nieuwe.

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
Feije
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1019
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 21 februari 2019 02:26 PM
  [ # 694 ]

Die groene stekker is dacht ik van de pingelsensor. Ik zou proberen eens te kijken of die toevallig een storing geeft als je dat uitleesding hebt.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1327
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 22 februari 2019 09:11 AM
  [ # 695 ]

zal ik doen

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1327
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 27 februari 2019 04:01 PM
  [ # 696 ]

uitleesding binnen maar geeft verbindingsfout helaas. Kan hem wel voor de Subaru gebruiken denk ik.

Gisteren ging het engine-control-light branden en de xantia begon rot te lopen. Accu losgehaald en het was weer weg maar vandaag toch maar ff naar de Citroendealer om hem uit te laten lezen.

De lexia gaf aan MAP sensor dus maar ff een nieuwe besteld. Morgen binnen.


pingelsensor of knocksensor is aangesloten dus daar is die groene stekker niet voor. Monteur had ook geen idee en dacht ook dat het wel een loze stekker zou kunnen zijn.

Aardige gozer trouwens uit Schotland, dus een schot en een nederlander staan in noorwegen aan een franse auto to werken. weer lekker internationaal.

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1327
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 01 maart 2019 03:08 PM
  [ # 697 ]

gisteren MAPsensor opgehaald en er vandaag ‘‘ff’’ ingezet. is maar 1 boutje, kostte me 45 minuten…
je kan er met een dop 10, een kruisstukje en een meter verlengstuk net bij. Wel de dunste soort nemen, geen ruimte voor dik spul. Uitvogelen waar ie precies zit hoe los te halen is het meeste werk.
Met een Spiegel zie je hem middenonder je inletmanifold zitten. Boutje wijst naar het motorblok toe.

Het zou wat makkelijker gaan als je het gasklephuis weghaaalt, dat kost maar een paar minuten maar die heb ik de afgelopen weken al zovaak in mn handen gehad dat ik het wou proberen zonder iets anders te demonteren. En ja dat gaat, had gelukkig geen tijdsdruk.


De Xantia is blij ; hij rijdt lekkerder als ooit tevoren. Dus ik ook blij.

MAP sensor kostte me 100 euro inclusief uitlezen. Zag dat ze op Ebay ca 50 euro kosten maar dan heb ik em nog niet hier.

dus ik ga over de prijs niet klagen. Monteur is wel ff een half uur beziggeweest, lexia wou niet 123 en hij heeft ook nog een aantal andere zaken gecontroleerd en mij ook nog weer het een en ander bijgebracht.

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
marcopr69
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 14-05-2016

- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Gepost: 01 maart 2019 03:18 PM
  [ # 698 ]

nuttige info. Heb ik hopelijk nooit nodig, maar onverhoopt toch, weet ik het te vinden.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1327
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 05 juni 2019 09:44 AM
  [ # 699 ]

Vorige week even lekker 5 uur geXantiad. rondje Trollstigen. Ik wou mooie fotos maken maar ik kwam in een echte sneeuwstorm terecht boven en dan is het moeilijk plaatjes schieten.

Na thuiskomst maakte de Xantia een raar schurend geluid bij scherp sturen..
Ondanks dat ik mn handen vol heb met het renoveren van het dak van mn huis donderdagavond toch maar even het rechtervoorwiel eraf gehaald om te checken wat het kon zijn. Bleek 1 remblok totaal versleten te zijn, tot op het metaal. Dus remblokken vervangen en natuurlijk de andere kant ook maar gelijk gedaan.

Nee ik heb geen werkend verklikkersysteem, draadjes zijn weg en de auto heeft inderdaad verse APK. Met mijn velgen kun je niet zien of de blokken versleten zijn. Moet ik dus zelf controleren met zomerbanden wisselen. iets wat ik dus foutief overliet aan de APK keurmeester.

Weer wat geleerd.

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23807
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 juni 2019 10:59 AM
  [ # 700 ]

Precies. Ik check bij de Sub ook 2 x per jaar de blokken bij banden wissel.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1327
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 07 juni 2019 10:00 AM
  [ # 701 ]

mooi!!, goed werk!

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1327
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 19 juni 2019 03:56 PM
  [ # 702 ]

Gisteren de LHM vervangen voor hydrincare of hoe dat spul ook mag heten. Lijkt me na 20 jaar wel eens zinvol om het systeem te reiningen.

Xantia in de laagste stand gezet, ontluchting open en vat geleegd. Er kwam 3 liter LHM uit en er ging dus ook 3 liter spoel-olie in. De LHM was op zich nog mooi helder na 20,000 km en 2 jaar maar ik merkte vooral dat de voorste hoogteregelaar af en toe bleef hangen.


Hoe lang/hoeveel km moet je eigenlijk met dat spul rijden?

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1611
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort - ID19B
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v (LPG-G3) Exclusive Break
Gepost: 19 juni 2019 04:23 PM
  [ # 703 ]

Zeker niet te lang mee rijden. Flink gymnastieken en een kilometer of 1000, meer moet je niet doen. De hydraurincage smeert namelijk erg beroerd dus je initieert meer slijtage.

Profiel  
 
Wim Rutten
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 21-08-2015

- BX BX
- Xantia 1.8
Gepost: 19 juni 2019 04:53 PM
  [ # 704 ]

Hallo, ik had dat middel ook op advies van “ de Citroën specialist” 5000 km, was t devies, vooral idd gymnastieken, en t was om de hoogteregelaar en de leidingen schoon te krijgen.
Sindsdien veert ze super!
Gegroet, Wim

Profiel  
 
@lfred
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 392
Geregistreerd: 17-03-2011

Gepost: 19 juni 2019 05:36 PM
  [ # 705 ]

Eigenlijk is het opmerkelijk dat een afgesloten systeem vervuilt.

Waar komt die vervuiling vandaan?
Ik heb de filters in het LHM-vat verschillende keren schoongemaakt.
Elke keer vond ik opnieuw zwarte ‘koek’ op de filters.
Dit is ook de smurrie die de hoogteregelaars vervuilen.

Maar waar komt die vervuiling vandaan, komt het van deeltjes door slijtage binnen het systeem?
Iemand vertelde me ooit dat die zwarte koek koolstof is die ontstaat door oxidatie van LHM.

Voor oxidatie is zuurstof nodig, zou dit door de ontuchtslang op het LHM-vat binnenkomen?

Is er iemand die hier meer over kan vertellen?

Mvg. Alfred.

Xantia Break HDi 140 (2001)

Profiel  
 
 
47 van de 48
« Eerste  < Vorige 45 46 47 48 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook