48 van de 48
« Eerste  < Vorige 46 47 48
   
Xantia’s in Noorwegen
Hilko16TZI
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5485
Geregistreerd: 23-03-2007

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 20 juni 2019 08:47 AM
  [ # 706 ]

De “vervuiling” van LHM ontstaat door het hygroscopisch zijn van LHM. Het neemt dus vocht op uit de omgeving en gaat daar een reactie mee aan, waardoor je die vervuiling krijgt. Daarom moet LHM op gezette intervallen vervangen worden en kunnen er ernstige problemen optreden bij een verwaarloosd systeem.

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1625
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v (LPG-G3) Exclusive Break
Gepost: 20 juni 2019 09:29 AM
  [ # 707 ]

De LHM systemen op de diverse Citroëns zijn ook niet “gesloten”. De volumestroom vindt plaats via het voorraadvat en als er geen olie wordt “verbruikt” gaat het kleine circuit draaien via het voorraadvat. Dit alles wordt geregeld door de hogedrukregelaar. Er zijn voldoende plaatsen waar de olie in contact komt met zuurstof en eventuele vervuiling waardoor de LHM vies wordt, water opneemt en dus veroudert.

Vergelijk je dit systeem met het LDS-systeem van de C5 en C6, dan wordt er pas olie verpompt op het moment dat een verbruiker in het systeem daarom vraagt. Dit is een gesloten systeem en daardoor minder gevoelig voor veroudering. LDS mag aanmerkelijk langer mee, bijna 3x zo lang dan de LHM. (200.000km - 60.000km)

Profiel  
 
Citrobenz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 462
Geregistreerd: 28-10-2010

- Xantia 18i 16v Exclusief
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Gepost: 20 juni 2019 09:57 AM
  [ # 708 ]

De problemen dat de hoogteregelaars e.d. vervuilden (zwarte drek) is gekomen nadat Total de LHM olie heeft veranderd. Het is toen LHM plus geworden en daarna zijn de problemen begonnen.
Ik weet zo even niet meer welk jaar dat is geweest. Al heel lang geleden Wink
Wij hadden eerder nooit problemen met vastzittende hoogteregelaars en ineens kwamen die problemen.
Toen ik dit probleem eens besprak met de vertegenwoordiger van Castrol (motorolie gebruikten we van Castrol in de garage) zei hij dat Castrol ook LHM had. Wij hebben dat toen eens uitgeprobeerd en de problemen waren over.
Het bleek later dat Total de samenstelling van LHM had verandert (toen LHM plus) waardoor de LHM olie meer vocht opnam.
Ik gebruik nog steeds LHM van Castrol in mijn Xantia

Groeten van Henk uit Steenwijk.
doei

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 882
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 20 juni 2019 07:49 PM
  [ # 709 ]

LHM plus met lagere viscositeit is ontwikkeld voor de XM met extra bollen en klepjes

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1369
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 26 september 2019 09:01 AM
  [ # 710 ]

Spoelolie inmiddels weer vervange door LHM+ , kan hier geen LHM vinden.

afgelopen weekend naar Oslo voor een schoolvoorstelling en gelijk maar even naar Charlottenberg Zweden voor de nodige inkopen. 3 nachten in de caravan geslapen. Bergop moet de 1,8 wel werken, lees op toeren houden en verbruik gaat naar 1 op 10 maar verder erg leuke trip gehad met ook nog 30 km onverhard door het bos omdat we de weg kwijt waren ondanks GPS Smile

total zon 1300 km gedaan.

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1369
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 29 oktober 2019 03:07 PM
  [ # 711 ]

Vandaag eens iets gedaan wat al verschrikkelijk lang op mn verlanglijstje stond. Ik heb met een spuitbus Zwart een beetje verf op mn regensensor gespoten. Nu gaat ie tenminste wissen zo gauw er wat water op de ruit komt. Ik irriteerde me altijd aan het feit dat de regensensor pas inschakelde als de ruit vol druppels zat. Of niet, en dan zit je maar te wachten: wis nou!!!

En vandaag de spijkerbanden er weer onder, moet misschien van het weekend de bergen over.

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1369
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 07 november 2019 10:19 AM
  [ # 712 ]

ik heb deze week een bevriend stel over uit Nederland en dus moet er even een dag in de bergen getoerd worden.
Dagje uit naar Geiranger en daar de berg op richting Dalsnibba. Die was zoals verwacht al dicht maar boven op de pas was het toch mooi en al lekker winter. Flink sneeuw en ijs op de wegen boven 600 meter dus de spijkerbanden er niet voor niets onder gezet.

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1369
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 11 november 2019 10:51 AM
  [ # 713 ]

beetje koopziek dit weekend, naast een 3e 2CV ook nog een bootje gekocht. 500 euro voor boot, henger en 60 pk bbmotor kon ik niet laten staan.

De Xantia mocht weer ff werken.

 

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
 
48 van de 48
« Eerste  < Vorige 46 47 48
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook