11 van de 12
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 Volgende > 
   
CX Reflex 2.0: spuitwerk komt eraan
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9099
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 17 december 2017 08:31 PM
  [ # 151 ]

Schoon kleur, doet me denken aan het VW Marathon blauw uit de begin jaren 70

http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 400000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Citroën C8 2.2 Hdi 2003, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4760
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 18 december 2017 11:26 AM
  [ # 152 ]
B.elgi.X schreef:

Nu het moment is aangebroken om de deuren aan de auto te passen wil ik ook de deurpanelen al eens passen op mijn ‘nieuwe’ deuren. Er zijn bij de demontage echter vrij veel clips afgebroken uit de deurpanelen.
Iemand een tip welke clips goede vervangers zijn van de originele?

Zijn de bevestigingspunten aan de panelen nog enigszins bruikbaar? Zo ja, kan je bij CX Basis de juiste clips bestellen.

LR Freelander daily driver, Corsa B 1.2 automaat
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 23 december 2017 05:30 PM
  [ # 153 ]

Ok, de deurpanelen zal ik binnenkort al kunnen monteren: volgende week worden de binnenkanten van de deuren en de wegzittende delen van de carrosserie gespoten. Daarna kan ik de deuren monteren en completeren, ik verheug me op de opbouw.

Een andere vraag: de koelluchtventilator (2.0 Douvrin motor) beschikt over een 2-traps-aansturing. Dat heb ik gezien in het schema en aan de onderdelen bij de demontage
De koelluchtventilator heeft 2 aansluiting: constante massa en + sturing:

Ofwel de maximale snelheid snelheid: deze wordt geschakeld door het thermoschakelaar dat in de radiator zit (2 aansluitingen, dit werkt prima: als de motor lang stationair draait slaat de ventilator aan en nadien terug uit.

Maar er is ook een gereduceerde snelheid: deze wordt geschakeld door een thermocontact dat achter de radiator zit in de luchtstroom die door de radiotor gaat, gemonteerd in een houdertje dat aan de radiator zit, waarna deze geschakelde stroom door een weerstand loopt zodat er een spanningsdeling is over de weerstand en de ventilator traag gaat draaien.

Dit is de weerstand waar ik het over heb.


Wat ik mij nu afvraag: is dit contact ook gewoon een thermocontact dat toegaat bij een bepaalde temperatuur en of ik het kan controleren door het op te warmen en uit te meten en wat het nut is van deze aparte ventilatoraansturing?
(Gaat dit eerder aan tijdens het rijden dan de aansturing via het thermocontact?)

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 23 december 2017 05:42 PM
  [ # 154 ]

Ok, de deurpanelen zal ik binnenkort al kunnen monteren: volgende week worden de binnenkanten van de deuren en de wegzittende delen van de carrosserie gespoten. Daarna kan ik de deuren monteren en completeren, ik verheug me op de opbouw.

Een andere vraag: de koelluchtventilator (2.0 Douvrin motor) beschikt over een 2-traps-aansturing. Dat heb ik gezien in het schema en aan de onderdelen bij de demontage
De koelluchtventilator heeft 2 aansluitingen: constante massa en + sturing:

De plus-sturing gebeurt over dezelfde draad maar kan van 2 verschillende relais komen:

Ofwel de maximale snelheid snelheid: deze wordt geschakeld door het thermoschakelaar dat in de radiator zit (2 aansluitingen, dit werkt prima: als de motor lang stationair draait slaat de ventilator aan en nadien terug uit.

Maar er is ook een gereduceerde snelheid: deze wordt geschakeld door een thermocontact dat achter de radiator zit in de luchtstroom die door de radiotor gaat, gemonteerd in een houdertje dat aan de radiator zit, waarna deze geschakelde stroom door een weerstand loopt zodat er een spanningsdeling is over de weerstand en de ventilator traag gaat draaien.

Van de temperatuurvoeler in het houdertje heb ik nu wel geen foto (rond, aluminiumkleur) maar dit is de weerstand waar ik het over heb.


Wat ik mij nu afvraag:
Is dit contact ook gewoon een thermocontact dat sluit bij een bepaalde temperatuur?
Kan ik het controleren door het op te warmen en door te meten?
Wat het nut is van deze aparte ventilatoraansturing?
(Gaat dit eerder aan tijdens het rijden en de vollen snelheid bij stilstand via aansturing via het thermocontact?)

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
mcmlxxiv
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 22-08-2010

- CX Athéna
- 2CV AZ
- C4 (2004-heden) 2.0 16V VTR+ Coupé
Gepost: 28 december 2017 12:09 AM
  [ # 155 ]

De Athena kent twee thermocontacten met twee aparte relais. Het ‘hoofd-thermocontact’ (twee-polig) onderin de radiateur schakelt in ergens rond de 90 graden.

Daarnaast is er een tweede thermocontact; een soort van aluminium championnetje achter de radiateur. Deze stuurt een tweede relais aan, met daartussen een weerstand (achter de grille, net naast de koplamp bestuurderszijde). Als de auto stilstaat, doet deze weinig want hij schakelt pas in als de temperatuur van de ‘rijwind’  ergens boven de 30 graden ligt. Bij warm weer (en wanneer de rijwind al lekker op tempetatuur is) zorgt dit thermocontact er dus voor dat de propeller dus al op halve kracht gaat draaien. Wanneer we proefdraaien en de auto niet rijdt (of bij lage temperaturen) doet deze sensor dus niet zoveel.

Testen is eenvoudig: neem het ‘championnetje’  los uit de houder (let op de rubberen ring); haal de draadjes uit het plastic oogje, pak een glas met heet (van de kook af)  water en hang het thermocontact erin. Gaat na 20 seconden de fan op halve kracht draaien, dan is alles in orde.

Maar wat als het niet werkt? Dat had ik ooit al eens, en laatst nog een keer.

Verbind de contacten van de kleine sensor door en hang het wederom in een glas heet water.. Als alles goed is, dan zou de fan na ongeveer 20 seconden op de langzame stand moeten gaan draaien. Doet ie dat niet, dan kan de weerstand stuk zijn (zit als op het stukje plaatdeel tussen grille en koplamp, dus rechts achter de grille) of het relais van de langzame stand.

Om uit te vinden of de weerstand nog levensvatbaar is, ga je op zoek naar het relais dat aan het uiteinde van de draadboom zit. Dat is eenvoudig te vinden, het is een apart ‘draadboompje’  die - voor de verandering- goed traceerbaar is. Pak een goed werkend (ander) relais of verbind de polen door. Gaat de boel draaien als je het thermocontact in heet water houdt, dan is de weerstand dus goed. Weer wat geëlimineerd.

Sluit de twee draden nu weer aan op het thermocontact en doop het contact wederom in heet water. Gaat de fan draaien? Dan is je thermocontact in orde, werkt de weerstand naar behoren en zit het venijn in het relais die naar God is.

Het kan ook gebeuren dat er meerder onderdelen de geest hebben gegeven; ik had laatst zowel het thermocontact (92 graden) naar de maan (waardoor kokende motor in de file) in combinatie met een niet werkend relais van de langzame stand. ‘t Kan verkeren Smile

Je suis ZEN dans ma Citroën Smile

Als dit is wat het is, dan is dit het wat het is.

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 13 januari 2018 10:22 AM
  [ # 156 ]

Als dat geen compleet antwoord is, dankjewel!

Het motorcompartiment en het interieur beginnen terug compleet te worden, dat geeft moed om ijverig verder te doen.
Online een radio, interieurantenne en 4 nieuwe inbouwboxen besteld, nieuwe speakerbedrading naar de deuren gemonteerd.

Nu nog eens zoeken naar de bedrading om de radio te voeden (behalve een constante + vind ik niets daar waar de radio gemonteerd wordt.
Mijn keuze voor de radio is op dit type uitgekomen (ik wou iets met een gele verlichting zodat dit past bij de lunule), was eerst op zoek naar retro-types maar daar was teveel ‘chroom’ aan, helemaal niet passend bij een CX.

Niet tijdscorrect maar naar mijn mening wel passend en relatief discreet

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 13 januari 2018 10:25 AM
  [ # 157 ]

Wie weet of de 3-puntsgordels (type oproller) van een serie 2 passen in een serie 1?

Ik ben namelijk van plan om de kinderen af en toe mee te nemen en wil toch ook wel rekening houden met wat we nu weten over veiligheid (heel wat meer dan in 1980 toen deze auto gemaakt werd)

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
deusjevo
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 15-12-2009

- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Gepost: 13 januari 2018 10:31 AM
  [ # 158 ]

Leuke radio met dat geel, heb je wat meer meer info over het type?

Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010
Meer even niet….bye2

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 13 januari 2018 10:41 AM
  [ # 159 ]

Ja, het is wel leuk als je radio ook past in het interieur en met de oude radio kon ik toch niets meer.
Vroeger maakte VDO dit type radio’s, nu verkocht als Continental.
Ik heb gewoon een grote Duitse webshop merk per merk bekeken en naar types met een geel scherm gezocht.
Het type dat ik besteld heb is de Continental TR7411U-OR, bestaat ook in variant met CD én in 24V (dus let op)

Hier vind je alle varianten van dit type voor een scherpe prijs

http://www.caraudio24.de/Autoradios/Continental:::3733_10245.html

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
Nielsje
Redacteur/Eveco
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3049
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 13 januari 2018 12:04 PM
  [ # 160 ]

Oh nice die radio! Ook verkrijgbaar met bluetooth, dat is wel relax.
CD is leuk, maar een casette was leuker geweest Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 13 januari 2018 12:36 PM
  [ # 161 ]

Merk wel dat ze van vòòr jouw tijd zijn, want het waren cassettes.

Profiel  
 
Nielsje
Redacteur/Eveco
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3049
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 13 januari 2018 12:39 PM
  [ # 162 ]

nee man, nieuwe spelling Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 13 januari 2018 12:40 PM
  [ # 163 ]

Nieuwe speling? Laughing

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6149
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- CX 25 Prestige Turbo
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 13 januari 2018 12:52 PM
  [ # 164 ]

Inderdaad een mooie radio - ook voor de Serie 2. Door de montage tussen de stoelen is het wel fijn om in elk geval blind de volumeknop te kunnen vinden. Zo’n draaiknop is dan erg handig. Voor het mooi zou de verlichting dan nog iets meer naar het oranje moeten. Ik ga deze onthouden voor als mijn radio/cassetterecorder het ooit begeeft (heb als eens van twee weer één werkende gemaakt, maar ik vermoed dat me dat niet nog een keer gaat lukken).
Ten aanzien van de gordels: ik weet niet of de Serie 2 nog een versterking had in de hoedenplank, maar verder mag het toch niet heel ingewikkeld zijn? Ik ben zelf nog steeds op zoek naar een nette oplossing voor de middelste passagier op de achterbank. In mijn auto mag ik nu eigenlijk maar met vier mensen rijden.

Profiel  
 
Gepost: 13 januari 2018 12:59 PM
  [ # 165 ]

Voor de middenplek op de achterbank, een heupgordel uit een AX of BX. Zit er bij mij ook in.

Profiel  
 
 
11 van de 12
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2018 | adverteren
Facebook