5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
   
AX 1.4i: te rijk mengsel opgelost, nieuw probleem!
Gepost: 23 juli 2015 09:47 AM
  [ # 61 ]
paso schreef:

Je had zowat alles al gehad.

Volgens heb ik alles gehad, zou niet meer kunnen bedenken waarlangs nu nog valse lucht aangezogen zou kunnen worden.
Alles gecontroleerd van luchtfilter tot aan inlaatkleppen, zeg maar.

Profiel  
 
Gepost: 18 augustus 2015 08:46 PM
  [ # 62 ]

4 weken verder en ondertussen een keer getankt, inclusief de snelwegrit naar Heerenveen v.v. 1 op 15,4!!!

En nog altijd geen foutcodes, ik begin er in te geloven.

Profiel  
 
Gepost: 22 september 2015 09:08 AM
  [ # 63 ]

2 tankbeurten verder en 1 op 15,55 over bijna 1000 km.
En nog altijd geen nieuwe storingen.
De oorzaak gevonden lijkt mij.

Het enige wat ik nog niet heb kunnen oplossen is het feit dat bij een koude start het stationaire toerental tot boven 2000 rpm stijgt.
Daalt daarna ook wel weer redelijk snel.
Binnenkort even een beurt te doen, schone olie en filter en kleppen stellen, dan ook even een andere stappenmotor monteren.
Kijken of dat soelaas biedt.

Profiel  
 
Gepost: 19 april 2017 12:30 PM
  [ # 64 ]

Daar zijn we weer, met een nieuw probleem.

Nou ja, eigenlijk ook niet.
AX kwam vorige week tot stilstand door het overlijden van de elektrische brandstofpomp in de tank.
Niet de eerste keer gebeurd, al 2 keer eerder.
Toen opgelost door het plaatsen van een andere gebruikte pomp.
Echter, het voorraadniveau daarvan is gedaald tot nul.

Pompjes zijn nog wel nieuw los te koop.
Kosten: van nog geen 25 euro voor het fabricaat Johns tot meer dan 100 euro meer voor een exemplaar van Magneto Marelli.

Iemand ervaring met een ander en goedkoper fabricaat dan de originele Bosch?

Profiel  
 
beremans
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1236
Geregistreerd: 09-02-2011

Gepost: 19 april 2017 05:18 PM
  [ # 65 ]

Het is toch tegenwoordig allemaal chinees, alleen met andere stikker, en marelli is ook gewoon een goed merk, voor bosch betaal je altijd de hoofdprijs,  vaak ook nog bpm, etc etc,
En is allemaal nog van de plank, want je auto type is uitstervend

Profiel  
 
scatt
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 22-10-2012

- Saxo 1.4 VTS
- Saxo 1.4
Gepost: 19 april 2017 05:44 PM
  [ # 66 ]

heb snel even de hele historie gelezen, proficiat voor je volharding Smile
Helaas niet veel ervaring met brandstofpompen (behalve dat ik weet dat er sommige zijn die slechts 0.9 bar en sommige 3 bar moeten geven, maar dat zal je ook wel weten).
Laatst wel iets raars gelezen op een frans forum : als je een brandstofpomp vervangt doe je dit best nooit met volle tank en moet je zo snel mogelijk een nieuwe pomp steken als de oude eruit is, anders zou je het risico lopen dat de tank vervormt ...maar zou naar ‘t schijnt meest zijn bij bepaalde types renault

Profiel  
 
Gepost: 19 april 2017 08:42 PM
  [ # 67 ]
beremans schreef:

Marelli is ook gewoon een goed merk, voor Bosch betaal je altijd de hoofdprijs

En als ik je nu eens vertel dat de Bosch versie minder dan de helft kost van de Magneto Marelli versie?

Overigens, BPM betaal je nooit over onderdelen, alleen over complete voertuigen.

Profiel  
 
Gepost: 19 april 2017 08:46 PM
  [ # 68 ]
scatt schreef:

Helaas niet veel ervaring met brandstofpompen (behalve dat ik weet dat er sommige zijn die slechts 0.9 bar en sommige 3 bar moeten geven, maar dat zal je ook wel weten).

Wat ik wel weet dat de pomp 1,1 bar moet doen. Wink

Dat franse forumverhaal is bullshit, onze cross-AX heeft tot de ontmanteling 2 jaren zonder pomp gestaan en de tank heeft nog gewoon de originele vorm. Smile

Profiel  
 
arnobruin
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 16-07-2013

- CX 2400 IE pallas Automatic
- ID/DS 23 Pallas
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V Exclusive
Gepost: 19 april 2017 09:01 PM
  [ # 69 ]

Rene past een pomp van een Saxo ook?
die kan je op de sloop in schagen vinden.

Profiel  
 
Gepost: 20 april 2017 12:22 PM
  [ # 70 ]

Denk het niet.

Volgens service.citroen.com hebben alleen de oudere Saxo’s net als de AX een aparte pompunit en meetunit in de tank.
Het onderdeelnummer van zo’n pompunit is 145505.

Van mijn AX is dat echter 145508 voor de complete unit en 145091 voor het losse pompje.
En alleen het laatste heb ik nodig.

Omdat ik al 2 keer gerepareerd heb met een gebruikte pomp, die beide intussen zijn overleden, moet er nu maar een nieuwe in.

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 21 april 2017 07:52 PM
  [ # 71 ]

Ik zou Coen (basisbix) even een pb sturen. Mijn Volcane ligt bij hem op de plank.

Profiel  
 
Gepost: 21 april 2017 08:08 PM
  [ # 72 ]
tim1993 schreef:

Mijn Volcane ligt bij hem op de plank.

Dan klopt jouw lijstje van auto’s dus niet meer. Wink

Maar bedankt voor de tip!

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 21 april 2017 08:54 PM
  [ # 73 ]
René Jongejan schreef:

Dan klopt jouw lijstje van auto’s dus niet meer. Wink

Dat is bij dezen geregeld Mr. Green

Profiel  
 
 
5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
 
© Citroën-Forum 2003 - 2017 | adverteren
Facebook