14 van de 15
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 Volgende > 
   
De C6 3.0 V6 op LPG van guznax
Garage Johan Oldenhage (Adverteerder)
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 17-03-2013

Gepost: 30 december 2015 11:44 AM
  [ # 196 ]

Xander, dat lampje zit goed verstopt. Rubber bij de koplamp lostrekken, kapje wat met drie drukkers vastzit loshalen, dan kan je een rubber kapje weghalen op de koplamp. Daarachter zit een wit stangetje, dat stangetje zit vast aan de fitting van het lampje..

Garage Johan Oldenhage B.V.
Tarwestraat 9 2153GE Nieuw Vennep
website

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 414
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 30 december 2015 01:22 PM
  [ # 197 ]

Dank je Johan!
Ik ga morgen eens vogelen.
very good

Profiel  
 
Marinus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 13-12-2005

Gepost: 30 december 2015 06:34 PM
  [ # 198 ]
guznax schreef:
furriegurrie schreef:

welke heb je nu uiteindelijk gekocht? En hoef je de klep dan nauwelijks te tillen of valt dat mee/tegen?

Uiteindelijk op deze uitgekomen, omdat die van megneti Marelli niet meer op voorraad waren: http://www.mister-auto.nl/fl/kofferbakveer/febi-bilstein-34436_g219_a10134436.html

je hoeft de klep dan inderdaad nauwelijks op te tillen, je moet hem zelfs een beetje dichtduwen. Hij valt in ieder geval niet meer met een rotgang dicht. Hij gaat ook ‘vanzelf’ open als je de klap loslaat en remt netjes af zodra hij bijna open is. ik ben er blij mee.


Ik heb ze ook hier besteld zitten er nu alweer bijna een jaar op.
Ze doen het goed en vervangen is erg gemakkelijk.

Nu Citroen C6 2.7 exclusieve en C2, gereden Saxo 1.4 en AX 11TGE

Profiel  
 
JohnvanHees
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 04-12-2007

- C6 (2005-2012) Exclusive
Gepost: 01 januari 2016 02:11 PM
  [ # 199 ]

Waar begin ik met demonteren?
Moet ik ergens een schroevendraaier tussen zetten en het uiteinde er af wippen o.i.d.?
Ben bang zonder enige uitleg e.e.a te mollen. Dus wie helpt me op weg met het vervangen van de gasveren.
Zag trouwens dat de megnetti veren de helft van de prijs zijn als die duitse van Billstein o.i.d.
Kan iemand mij daar iets zinnigs over zeggen?
Groot verschil in kwaliteit bv?
Vr.gr.
John

C6 Excl. HDIF 2.7

Profiel  
 
Marinus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 13-12-2005

Gepost: 01 januari 2016 03:04 PM
  [ # 200 ]

Aan het uiteinde zit een soort veertje waar je een kleine schroevendraaier tussen kunt wippen, als je de gasveren besteld kan je het goed bekijken.
De veren druk je er zo weer op en klik en klaar, het lijkt moeilijker dan het is is echt maar een paar minuten werk.

Nu Citroen C6 2.7 exclusieve en C2, gereden Saxo 1.4 en AX 11TGE

Profiel  
 
JohnvanHees
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 04-12-2007

- C6 (2005-2012) Exclusive
Gepost: 01 januari 2016 08:11 PM
  [ # 201 ]

o.k dank je voor je reactie.
ga volgende week eens aan de slag!
vr.gr. John

C6 Excl. HDIF 2.7

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 414
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 08 augustus 2016 11:20 PM
  [ # 202 ]

sow terug van 3500 km vakantie zuid frankrijk ten zuiden van Montpellier.

Helaas niet geheel zonder problemen.
vlakbij de camping storing automaat. Auto uitgezet.
Startte daarna niet meer. Weggesleept ANWB. Tussentijds Johan Oldenhage gebeld voor advies (dank nog Johan).
Het bleek de computer van de automaat die stuk was. Reparatie was snel en relatief goedkoop te verhelpen.

Verder gaf na 5 dagen de computer het signaal dat de druk in de linker achterband ta laag was.
Even uitgeprobeerd bij welke druk hij dat signaal geeft. blijkt 2 Bar te zijn. Band liep maar 0,1 Bar per dag leeg dus ik kon er prima mee naar huis rijden.

Verder viel me op dat de C6 heel mooi op temperatuur blijft bij hoge temperaturen bij file met airco aan.
Zowel Olie als water komen net boven het onderste streepje. strak hoor!
De reservebobines niet nodig gehad. de Beru’s gaan nu alweer 35000 km mee.

Het rijden op LPG ging ook prima.
Met warm weer minder last van ijsafzetting bij de uitstroompijpjes (schokjes op hoge snelheid). Bij 20 gr in Nederland kwam dat weer een beetje terug. Op een tank LPG rijd ik ongeveer 350 km. Ik heb eigenlijk alleen LPG getankt als ik de prijzen schappelijk vond. Op de tolwegen in Frankrijk was het soms met 88 ct bijna niet zinvol om op LPG te rijden, omdat ik op LPG 1:8 rijd en op benzine 1:11.
Het blijft een heerlijke wagen waarmee je prima lange afstanden kan overbruggen. Volgend jaar weer!!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 augustus 2016 06:46 AM
  [ # 203 ]

Doet LPG 1 op 8 bij lange afstanden of bij gewoon gebruik in Nederland?

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 414
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 09 augustus 2016 10:44 AM
  [ # 204 ]

1 op 8 is het zuinigste wat ik haal. Dat haal ik bij lange afstanden van langdurig hoge snelheden rond de 130 km/h. Dan haalt hij op benzine 1:11. Dat vind ik heel netjes voor een V6. Er zit vloeibare injectie van Vialle op waarvan het verbruik sowieso al nog iets hoger is dan bij injectie met gas. Gemiddeld loopt hij op LPG 1:7. Bij veel stadsverkeer 1:6,5

Omdat bij hoge snelheden de verbruiksverhouding LPG-benzine 1:8 staat tot 1:11 dus een verbruiksverhouding benzine:LPG van 1:1,4. Daardoor loont het bij hoge LPG prijzen van bijna 90 ct veel minder om op LPG te rijden. De grote winst zit vooral in de kortere ritten waarbij het verbruik op benzine ook hoog is en LPG prijzen van 50 ct. Hij loopt op benzine ook iets fijner. Hij trekt lekkerder op en het oppakken na loslaten van gas gaat lekkerder.

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 414
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 04 november 2017 12:27 PM
  [ # 205 ]

Inmiddels weer een jaar verder met de C6 en naar volle tevredenheid.
Behalve dat ieder jaar wel een keer een ABS sensor sneuvelt geeft hij geen storingen.

De BERU’s zitten er inmiddels 60.000km in. Dat gaat ook prima.
(op het c5 forum gaan ze bij sommingen maar 30.000km mee). Toch gek dat dit per auto verschilt. Bij mij zaten de oorspronkelijke witte Delphi’s er nog in (164.000km).

Tijdje terug ook het olieverbruik eens gemeten. dat blijkt 1 liter per 30.000km te zijn.
Ook niet verkeerd voor een auto met meer dan 220.000 km

Het verbruik op LPG hangt af van de buitentemperatuur en de lengte van de rit.
Soms bij ideale omstandigheden tik ik qua verbruik de 1:9 aan. SUPER!!!
Maar eerlijk is eerlijk. 1 op 7 is gemiddeld en bij lange snelwegritten ongeveer 1 op 8.
Op benzine rijdt de C6 op de snelweg bij lange ritten 120+ kmh rond de 1 op 11.

en niet onbelangrijk….ook mijn vrouw is er nog steeds blij mee Smile

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 414
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 03 februari 2019 01:00 PM
  [ # 206 ]

Ok

weer een update. Banden (yokohama’s) hebben 50dkm erop gezeten.
Geen aanrader. ze cupten enorm. zowel voor als achter.
Nu Michelin Primacy 4 erop en wielen opnieuw uitgelijnd. Nu hoor ik eigenlijk pas hoeveel het uitmaakt als banden stil zijn. waauw!!
Ben er heel positief over. Hoe is jullie ervaring met slijtage van de Primacy’s?

Ook nieuwe automaatolie erin en lekkage klepdekselpakking voor verholpen Sad
Wat merk je een verschil met die nieuwe bakolie zeg! Deze olie heeft er 80 dkm in gezeten. Was echt wel nodig. Die ik de volgende keer misschien iets eerder. Binnenkort ook klepdeksel achter en ook maar eens de LPI injectoren laten reinigen/vervangen.
Maar goed. Voor nu rijdt de C6 weer als een zonnetje.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2468
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 03 februari 2019 05:32 PM
  [ # 207 ]

ik heb ongeveer 40000km met primacy3 vooraan gereden, sinds één maand zitten er nu vooraan primacy4 banden en deze bevallen me echt wel goed… zouden normaal 50000 km moeten meegaan heb ik gehoord

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2090
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 03 februari 2019 05:50 PM
  [ # 208 ]

Goed om te horen. Ik heb de primacy 4 op het oog voor de zomerwielen. Daar zaten conti sports onder. Voor mij prima, maa4 inmiddels wel op. Ik heb er denk ik zo’n 20k mee gereden (de overige 10 op de winterbanden). Geen idee hoe lang ze er al onder lagen toen ik de C6 kocht.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2468
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 03 februari 2019 10:36 PM
  [ # 209 ]

ik zou zeggen zeker voor de primacy 4 zomerbanden gaan ik heb ze kunnen kopen voor 175 eur 245/45/18 dus lijkt me niet overdreven voor die brede banden…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 414
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 17 februari 2019 10:17 AM
  [ # 210 ]

Om op het laatste bericht te reageren gebruik de knop ‘Plaats reactie’ rechtsonder i.p.v. de quote knop. police

Ze zijn inmiddels €154,- per stuk bij oponeo:

https://www.oponeo.nl/banden-details/michelin-primacy-4-245-45-r18-100-w-xl#243587302

Profiel  
 
 
14 van de 15
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook