13 van de 17
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
Kriksteun vervangen
Snoekie69
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 23-08-2006

Gepost: 14 februari 2018 08:07 PM
  [ # 181 ]

Hoi,

3M 80314 Doppelseitiges Acryl-Klebeband 4229 20m x 9mm, Dicke 0,8

deze heb ik gebruikt om de smalle Pallas sierstrips te bevestigen; werkt perfect.
Is in verschillende breedtes verkrijgbaar.

Groet,
marcel

Déesse - Alleen de naam al…...

Profiel  
 
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 14 februari 2018 08:16 PM
  [ # 182 ]

Thx , alleen in Duitsland te verkrijgen zo te zien en erg schaars , vreemd .

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4862
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 14 februari 2018 11:40 PM
  [ # 183 ]
ramrod schreef:

Ik wil mij sierstrips aan de buitenzijde van mn DS opnieuw bevestigen , huidige tape laat wat los .

Wat is de beste tape om dit te doen ?

Tesa outdoor dubbelzijdige plakband, kleine stukjes om de strip op zijn plaats te houden en verder de hele boel insmeren met Bison Polymax. Komt er geen vocht meer tussen en dus geen roest.

En als het er ooit af moet een gitaarsnaar van 0.10 en twee blokjes hout.

Profiel  
 
GS1970
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 15 februari 2018 10:52 AM
  [ # 184 ]
ramrod schreef:

Thx , alleen in Duitsland te verkrijgen zo te zien en erg schaars , vreemd .

Ik gebruik deze tape ook altijd, is volgens mij bij elke fatsoenlijke automaterialenzaak te krijgen. Hecht perfect, ook na jaren (mits je de ondergroand natuurlijk fatsoenlijk ontvet), neem geen vocht op en is gemakkelijk weer te verwijderen door met een dun mesje door de foamlaag door te snijden.

Het lossnijden kun je zelfs doen zonder de lak te beschadigen.

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 15 februari 2018 10:12 PM
  [ # 185 ]

Ik heb ook zo’n 3M tape gebruikt zo’n 14 jaar terug. 2 cm breed en stukjes van zo’n 5 cm lang. Strips zitten nog steeds muurvast. De voorste strips zitten zelfs met slechts 2 stukjes tape ieder vast.
Super spul, idd. goed schoonmaken voordat je begint en meteen goed plakken. Eerst dus strip aan de achterkant vlak maken, passen dat het portier nog goed open ken dicht kan zonder dat de strips het plaatwerk raken en dan pas plakken.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 15 februari 2018 10:34 PM
  [ # 186 ]

3M heeft goed spul. Als ze zeep zouden maken, zou ik er mij nog mee wassen ook

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 15 februari 2018 11:49 PM
  [ # 187 ]

Dank , heb de 3M tape met Bison Polymax gekocht , zekerheid voor alles cheese

Profiel  
 
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 05 maart 2018 05:52 PM
  [ # 188 ]

Vandaag weer eens een stuk met de DS gereden , viel mij op dat het remmen wat vreemd was .

Lijkt er op dat licht/matig remmen pas na een halve seconde reageert , bij vol remmen wordt er wel direct gereageerd .

Iemand een idee wat dit kan zijn ?

Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 05 maart 2018 06:16 PM
  [ # 189 ]

vrijwel zeker zit er lucht in je remsysteem. Als je gedoseerd remt, komt er langzaam LHS onder druk in het remsysteem. De luchtbel fungeert als een buffer die eerst samengeperst moet worden. Daarom duurt het even voordat je merkt dat de rem aanpakt. Bij vol remmen komt de LHS veel sneller in het remsysteem, dan is er geen/nauwelijks vertraging.
Remedie: remmen ontluchten.

Profiel  
 
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 05 maart 2018 06:44 PM
  [ # 190 ]

Ok thx voor de snelle reactie , valt dan weer mee .

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 06 maart 2018 09:28 PM
  [ # 191 ]

In de DS-TT film over LHM verversen is ook te zien hoe je remmen ontlucht.

Als het terug blijft komen, dan moet je verder zoeken wat de bron van die lucht is. Maar vooralsnog gewoon ontluchten.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 07 maart 2018 12:50 AM
  [ # 192 ]
Egbert schreef:

dan moet je verder zoeken wat de bron van die lucht is.

Vaak in de hoogste stand gezet met te weinig LHM of er is een lek in de aanzuigleiding bij het voorraadvat

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 07 maart 2018 08:28 AM
  [ # 193 ]

Of: lekke voorraadbol, lekke remaccu ( als die er op zit), defecte remservo

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 07 maart 2018 08:37 AM
  [ # 194 ]

Remservo in een DS uit 73?

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 07 maart 2018 09:04 AM
  [ # 195 ]

Haha zal toch geen hoofdremcylinder in zitten?

Zowel onder een paddestoel als onder een rempedaal zit bij de DS ( behalve aller eersten) een remservo. Bij paddestoel ingewikkeld systeem met zgn wagetje om remdruk achter te regelen. Bij pedaal een simpeler systeem, maar ook dat is een servo.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
 
13 van de 17
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook