2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Achterraam/achterklep C3 Pluriel gaat niet open, werkt niet
alpineovi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 05-06-2015

Gepost: 19 mei 2016 09:00 PM
  [ # 16 ]
René Jongejan schreef:

Ik zou zonder gemonteerde motor met de hand het dak zoveel mogelijk dichtschuiven. Kan je meteen ervaren of het wel soepel genoeg schuift.
Dan de motor monteren en daarmee het laatste stukje sluiten.
Grote kans dat dan alleen de achterruit niet meer geopend kan worden zonder initialisatie.

Zo is het begonnen! Auto gekocht met niet werkend dak, toch maar eens geprobeerd en vanaf toen dus koffer manueel moeten openen! lol
Bedank nog even voor de toelichting!
Hij is nu nog even aan het leren voor zijn laatste examen maar we gaan straks toch nog even dat dak sluiten dan kan hij terug uit mijn garage.

Profiel  
 
alpineovi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 05-06-2015

Gepost: 19 mei 2016 09:03 PM
  [ # 17 ]
Gerret schreef:

De initiatie van de computer was voor mij ook onduidelijk.

Ik heb dit zo 2x gedaan en t werkt.
(mijn dak is nog steeds stuk, laat ik maken door de fransman uit Anzin als ik straks naar Frankrijk rij)

Gerret

Ja, zoals ik ook al aan René gevraagd had had ik dat toch eens even beter uitgelegd gezien want die tekst slaat op niks!
Ze spreken bv. over drukken terwijl je toch moet “draaien” aan de knop om te openen of te sluiten?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 19 mei 2016 09:17 PM
  [ # 18 ]

Niet helemaal correct.
Om het dak helemaal te openen moet je in stand 9 de knop ingedrukt houden om het dak over de achterruit geschoven te krijgen.
Bij sluiten hetzelfde, in stand 0 ingdrukt houden voor het laatste stukje.
Heb je wel een instructieboekje?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
alpineovi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 05-06-2015

Gepost: 19 mei 2016 09:32 PM
  [ # 19 ]

Nee René dat was er niet bij!
Ik heb wel lang gezocht naar een werkhandboek waar ook de Pluriel in stond en heb dat in Frankrijk gevonden en besteld!
We dachten dat hier dan wel wat meer uitleg zou staan over het mechanisme van het dak maar staat gewoon een half A4tje tekst en één tekening dus niks over het systeem laat staan de herstelling!!!
40 euro weggegooid dus!

Wat bedoel je trouwens met “stand 9”?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 19 mei 2016 10:58 PM
  [ # 20 ]

Als je goed telt heeft de bedieningsschakelaar 10 standen, 0 t/m 9.
0 is een volledig gesloten dak, 8 een volledig open dak en 9 opgevouwen op de achterruit.

Wat vind je hiervan?
https://www.youtube.com/watch?v=VAxIDSFLuqA

En er staat ook echt “push” bij de schakelaar. Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
alpineovi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 05-06-2015

Gepost: 19 mei 2016 11:17 PM
  [ # 21 ]

Ha, dat verklaart veel!
Reuze bedankt René!
Ik heb er zelf nog niet aan gewerkt maar stel hier maar gewoon de vragen die mijn zoon mij opgegeven heeft.

Ondertussen slecht nieuws want we zijn juist gaan proberen om het dakje dicht te trekken met de motor en ook het tandwieltje gedemonteerd en het lukt niet!
De beginstukken links en recht gaan maar een klein stukje in de dakrail en blokeren dan? Het lijkt wel of die op één of andere manier moeten ingedrukt worden maar niet duidelijk waarom ze niet verder willen gaan?
Zitten zeker en vast juist gemonteerd want dat was ook helemaal niet moeilijk net als alles tot nu toe.

Wat doen we verkeerd?

Profiel  
 
alpineovi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 05-06-2015

Gepost: 19 mei 2016 11:43 PM
  [ # 22 ]

Haha, op d filmpjes gezien dat de onderste lat eigenlijk alle lamellen naar boven duwt en wij zitten aan het begin stuk van het dak te trekken!
Dat komt er van als je zo’n dak nog nooit in werking hebt gezien en je de werking dus ook niet begrijpt.
Met dank aan René zijn filmpjes komt het nu misschien goed we gaan nog eens proberen. lol

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 19 mei 2016 11:50 PM
  [ # 23 ]

Hoe staat het met de uitlijning van de dakcassette t.o.v. de bogen?

De geleiderail in de cassette moet vloeiend overlopen in die in de boog.

Kijk ook even in jouw mailbox. Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
alpineovi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 05-06-2015

Gepost: 20 mei 2016 12:49 AM
  [ # 24 ]

Hartelijk bedankt René!

Ik ga dit weekend wel zelf even deftig meekijken wat er eventueel mis is want hij heeft morgen zijn laatste examen dus hij moest nu nog wat studeren!

We zullen zeker de oplossing hier posten want kabels vervangen en al die plastieken geleiders vervangen was een makkie maar nu komen dus blijkbaar de echte problemen! lol

Profiel  
 
alpineovi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 05-06-2015

Gepost: 27 mei 2016 11:58 AM
  [ # 25 ]

Door de exames van mijn zoon en nu alle dagen stage hebben we nog niet verder gewerkt aan het dakje dus kon ik spijtig genoeg nog niet komen posten hoe we het nu uiteindelijk opgelost gekregen hebben.

Was dus tijdje terug nog wel even mee gaan kijken waarom het dakje na de vervanging van alles wat stuk was niet wilde werken dus ik heb toch nog een vraagje8

We kunnen het dakje niet elektrisch en ook niet manueel met het motortje en tandwiel gedemonteerd sluiten want het stopt als het ongeveer 20 cm in de dakrail zit???

Elektrisch stopt hij ook gewoon daar zonder een hoop herrie (dus tandwieltje schiet niet door) maar als je het manueel probeert voel ik heel duidelijk een mechanische blokkade dus ik vermoed dat er iets mis is met die nieuw geplaatste hoekstukken?
Kan je daar iets mis aan monteren?
Volgens Jeffry (mijn zoon dus) was het monteren van die kabels en al die nieuwe plastieke stukjes een makkie en als je weet dat hij bij mij in de garage reeds van zijn 13 jaar koppakdichtingen,distributieriemen enz. vervangt zal dit wel niet moeilijk geweest zijn voor hem maaar desalnietemin is er altijd een kans dat hij iets verkeerd gemonteerd heeft want we maken allemaal toch af en toe nog een foutje!lol

Heeft er iemand dit al voorgehad want op de topics over het dakje lees ik het nergens.

Weer een extra leuk probleempje waar we straks de oplossing van zullen weten als we het gevonden hebben en ik het hier uitvoerig zal kunnen uitleggen!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 27 mei 2016 01:09 PM
  [ # 26 ]

Ivo

Heb het nog even nagekeken in de mij beschikbare informatie, maar ik krijg het idee dat de interslides, de kunststof geleiders dus, niet geheel goed in elkaar zijn gehaakt bij plaatsing.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
alpineovi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 05-06-2015

Gepost: 03 juni 2016 09:45 PM
  [ # 27 ]

Zondag hebben we eindelijk tijd om het probleem te zoeken.
We zullen wel degelijk even het zaakje demonteren en even kijken wat er nu juist fout zit.

Profiel  
 
alpineovi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 05-06-2015

Gepost: 05 juni 2016 04:11 PM
  [ # 28 ]

De zaak uit elkaar gehaald en alles zit prima dus heel eigenaardig dat de blokade nog steeds hetzelfde is???
Als je de slider zonder het dak in de geleiders probeert gaat dat prima maar gemonteerd blokkeert het dus weer op dezelfde plaats?
Hij gaat zowel met als zonder motor gewoon een stukje in de dakgeleider en blokkeert dan gewoon?
Om gek te worden is het en Jeffry ziet het even niet meer zitten nu!
Na 2 weken in de regen naar het werk rijden met de motor zou hij toch nog eens graag een dak boven zijn hoofd hebben! lol
Breezand is 270 km van Keerbergen(België)dus spijtig genoeg kan hij niet effe tot bij u komen René maar is er echt niemand die wat dichter bij woont die kan helpen?
Hij vroeg of hij niet even tot bij iemand kon komen die het al gedaan heeft en zal daar natuurlijk ook een vergoeding geven voor het werk dus dat is geen probleem.
Zal waarschijnlijk iets heel doms zijn maar we vinden het dus spijtig genoeg niet dus graag even een helpende hand.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 05 juni 2016 09:55 PM
  [ # 29 ]

Het zou voor mij anders ook de eerste keer zijn.

Probeer eens bij Johan Oldenhage in Nieuw-Vennep, minstens een uur minder ver rijden.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
alpineovi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 05-06-2015

Gepost: 10 juli 2016 01:28 PM
  [ # 30 ]

We hebben Johan een berichtje gestuurd om te vragen wanneer we eens mogen langskomen dus hopelijk spoedig het goede nieuws dat het dak doet wat het moet doen! lol

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook