3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
Achterraam/achterklep C3 Pluriel gaat niet open, werkt niet
alpineovi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 05-06-2015

Gepost: 19 juli 2016 09:16 PM
  [ # 31 ]

Daarstraks met Johan getelefoneerd maar die heeft pas in September tijd dus dat is een ramp.

Hij liet weten dat het probleem waarschijnlijk in de verkeerde volgorde v/d nieuw geplaatste slider zit!
Ze zien er allemaal hetzelfde uit zegt hij dus een veel gemaakte fout dat ze dus wel degelijk op de juiste plaats moete zitten want bij die van mijn zoon dus niet het geval is.

Hij heeft bij de onderdelen een paar papieren met uitleg en tekeningen gekregen maar daar staat niks van die volgorde dus dat is een groot probleem.

Kan iemand ons daarmee helpen want volgens ik Johan begrepen had bestaat er wel degelijk een papier met de nodige foto’s en uitleg over het in de juiste volgorde plaatsen van de sliders!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 19 juli 2016 10:49 PM
  [ # 32 ]

Ik kan je niet aan dat papier helpen, maar wellicht Hydro http://www.citroen-forum.nl/forums/leden/15925/ wel.

Van hem heb ik al de nodige info digitaal gekregen.

Trouwens hier mogelijk hetzelfde probleem http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/231325/

Kan je niet van de losse interslides een treintje maken die je vanuit de rail op de dakcassette in de rail op de dakboog probeert te schuiven?
Dat treintje kan je dus in verschillende volgordes opbouwen en proberen, net zo lang je de juiste hebt.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
alpineovi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 05-06-2015

Gepost: 20 juli 2016 01:06 PM
  [ # 33 ]

Oke, ik ben nu zelf met mijn zoon aan het dak bezig en we hebben wel degelijk het probleem kunnen insluiten.
De intersliders hebben wel degelijk een volgorde maar er zijn er maar 2 v/d 4 die je kan verkeerd monteren!

De voorste is natuurlijk duidelijk en de achterste is duidelijk maar de 2 middelste is er één met een dik blokje onderin en één met een veel smaller dus als je ze demonteerd goed kijken wat mijn zoon dus niet gedaan had want aan één kant zaten ze mis. Je kan dit zien aan de hand van de sleuven in de dakrail waar je kan ziet dat die met het dikste blokje vooraan moet!

We hadden ze dus omgewisseld maar nog steeds blokeerd de EERSTE slider als hij een cm of 20 in de dakrail geschoven is.

We hebben de voorste sliders gedemonteerd en zonder dak in de dakrail geschoven en dit is geen enkel probleem. Aan de achterkant van deze slider zit een systeem om het dak bij 1/8 opening te blokeren maar daar gaat hij vlotjes voorbij en blokkeerd dan op een stuk waar NIETS zit waar een pin of iets anders zou kunnen de boel blokkeren???

Het is dus duidelijk een mechanische blokade want ook met de motor en het tandwiel gedemonteerd kunnen we het dak maar tot daar trekken???

Ongelooflijk frustrerend en waarschijnlijk weer iets heel belachelijk maar wij zijn er hier al een tijdje ons hoofd over aan het breken en komen er niet uit!

Is er nu echt niemand die hier al zijn probleem laten oplossen heeft die hetzelfde heeft voorgehad buiten onze vriend hier op dat ander topic die duidelijk hetzelfde voorheeft en die we dan ineens ook de oplossing kunnen geven?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 20 juli 2016 01:18 PM
  [ # 34 ]

Ik helaas niet, maar plaats eens wat foto’s, dat zegt zoveel meer.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
alpineovi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 05-06-2015

Gepost: 20 juli 2016 01:58 PM
  [ # 35 ]

Dat wist ik al hé René! lol

Op de foto ga je dus gewoon zien dat het dakje een stukje in de dakrail zit dus veel ga je daar niet aan zien!
We hebben al onder boven en in die geblokkeerde slider proberen te kijken om vast te kunnen stellen wat er nu verdorie die ellende blokkeerd maar kunnen niets vinden?
We gaan straks gewoon die voorste sliders demonteren en het dak zo eens proberen dicht te trekken en dan de zaak vanvoor dichtplakken met duck tape zodat hij op verlof kan gaan want we zijn het nu effe echt beu!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 20 juli 2016 02:00 PM
  [ # 36 ]

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/221107/P105/#1974709

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Plofferdeplof
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 01-10-2016

Gepost: 01 oktober 2016 10:04 PM
  [ # 37 ]

Al heel veel berichten gelezen en toch heb ik volgens mij eenzelfde probleem maar duidelijk een ander beeld.
het achterraam gaat niet meer open, niet door de schakelaar van buitenzijde als de schakelaar aan binnenzijde.
Het lijkt ook wel alsof er geen spanning op staat.
Zekeringen heel, kabelboom heel (voor zover ik kan zien).
In het dashbord staat dat de achterdeur/raam open staat.
Dit is niet zo want hij zit vol in de vergrendeling, aan beide zijden.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 02 oktober 2016 09:59 AM
  [ # 38 ]

Even een misverstand uit de wereld helpen.
Met de drukknop aan de binnenzijde is het niet mogelijk de achterruit te openen, daarvoor is alleen de drukknop aan de buitenkant.
De drukknop binnen zorgt voor de ontgrendeling van de complete achterruit, zodat deze in de kofferruimte gekanteld kan worden en de knop is alleen actief als het complete dakdoek op de ruit is geschoven.

Ik krijg toch het idee dat er mogelijk sprake is van een kabelboombreuk.
De detectie van het gesloten zijn van de ruit vindt namelijk plaats met 2 microswitchjes bij de ontgrendelingen van de ruit, dus aan weerszijden.
En die worden nu niet gezien, oorzaak kan dus ook het defect zijn van 1 of beide switchjes.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Plofferdeplof
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 01-10-2016

Gepost: 02 oktober 2016 02:30 PM
  [ # 39 ]

Ik zal de microswitches eens opzoeken, geen idee of je die kan doormeten?
Weet je misschien ook waar die microswitch zich bevind?

Kabelbreuk kan natuurlijk altijd maar zover als ik nu kan zien is dat niet het geval.
Ik ga verder zoeken want een achterraam wat niet meer open gaat is verre van handig…..cheese

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 02 oktober 2016 02:45 PM
  [ # 40 ]

De microswitchjes zijn gewoon door te meten en zitten aan de onderzijde achter de kunststof kap aan de binnenzijde van de achterruit.
Om die volledig los te kunnen halen moet de ruit open zijn, anders kan je niet bij alle schroefjes.
Lastig dus bij een ruit die niet open wil!
Verwijder eerst de 4 schroefjes aan de onderkant en trek dan de kap zo veel naar binnen dat je handmatig de elektrische ontgrendelingen kan bedienen.
Dit kan door een metalen haakje in het witte trekoog te plaatsen en dan deze naar het midden van de auto bewegen.
Uiteraard dit aan weerszijden doen.
Als de ruit open is de overige schroefjes verwijderen en de kap eraf laten tot het probleem volledig is opgelost.
Zonder kap kan je dan de ruit altijd met de hand open maken.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Plofferdeplof
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 01-10-2016

Gepost: 02 oktober 2016 03:03 PM
  [ # 41 ]

Gelukt…...was daar reeds mee begonnen.
Nu is alles open maar ik zie de microswitches nog niet zitten.
Ik weet ook niet echt waar ik naar zoek…...is er een plaatje van?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 02 oktober 2016 03:09 PM
  [ # 42 ]

Tuurlijk, wel geleend overigens. Wink

Je ziet bekabeling richting het sluitmechanisme, die eindigt bij de microswitch.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Plofferdeplof
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 01-10-2016

Gepost: 02 oktober 2016 03:43 PM
  [ # 43 ]

Ik kijk en kijk maar snap niet wat nu precies de microswitch is.
Je hebt het motortje waar de stang voor de vergrendeling inzit.
Maar wat is dan de microswitch?

Ik ga nog wel even op zoek met een zaklantaarn, mogelijk zie ik het over het hoofd, geen idee hoe groot zoiets is.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 02 oktober 2016 04:02 PM
  [ # 44 ]

De microswitch wordt door het sluitmechanisme bediend en zit er dus tegenaan. Heeft een groen palletje.
De ontgrendeling trekt met dat stangetje aan het mechanisme.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 03 oktober 2016 01:30 PM
  [ # 45 ]

Switchjes gevonden intussen? Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook