4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
Achterraam/achterklep C3 Pluriel gaat niet open, werkt niet
Plofferdeplof
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 01-10-2016

Gepost: 03 oktober 2016 06:35 PM
  [ # 46 ]

Yep, gevonden en beiden werken, mechanisch in ieder geval.
Spanning kan ik echter niet ontdekken.
Toch maar verder op zoek naar een eventuele draadbreuk…...

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 03 oktober 2016 07:07 PM
  [ # 47 ]

Je kan het volgende doen.
Bij geopende achterruit met de hand aan weerszijden de vergrendelingen sluiten, als dan de microswitchjes zowel mechanisch als elektrisch goed werken, moet de melding in het display “geopende ruit” verdwenen zijn.

Zo ja, dan zit er mogelijk een draadbreuk in de bedrading van de druktoets aan de buitenkant.

Zo nee, 1 of beide switchjes stuk of draadbreuk in de bijbehorende bedrading.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Plofferdeplof
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 01-10-2016

Gepost: 03 oktober 2016 09:04 PM
  [ # 48 ]

Dat had ik inderdaad vanavond ook bedacht. Vandaar dat ik aangaf dat het in ieder geval mechanisch werkte.
Elektrisch weet ik het niet aangezien de melding niet verdwijnt in het display.
Ergo: beide switchjes zijn stuk (lijkt mij wel heel toevallig) of weer die eerder genoemde draadbreuk.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 04 oktober 2016 12:37 PM
  [ # 49 ]

Bij slechts 1 defect microswitchje houd je de melding ook al.

Naar mijn weten is de schakeling “failsafe” uitgevoerd, d.w.z. bij gesloten achterruit is het contact van het switchje ook gesloten.
In dat geval kan je de bedrading van de switchjes even doorverbinden met een draadbruggetje o.i.d. en dan kijken of de melding verdwijnt.
Is dat zo, dan is het switchje stuk, in het andere geval dus een draadbreuk.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Plofferdeplof
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 01-10-2016

Gepost: 04 oktober 2016 07:26 PM
  [ # 50 ]

Heb het gezien, ga morgen wel even kijken welke drie draadjes ik moet doorverbinden. Zag volgens mij een bruine,zwarte en wit-gele draad.
Morgenmiddag vrij dus dan maar ff verder klussen en anders vrijdag maar naar de dealer voor uitlezen…..

Profiel  
 
Plofferdeplof
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 01-10-2016

Gepost: 06 oktober 2016 10:47 PM
  [ # 51 ]

Yeah, gelukt, nou ja, bijna dan.
Boordcomputer herkent het raam weer als gesloten, dak werkt hierdoor ook weer.
Alleen doet de schakelaar het nog steeds niet om het achterraam te openen.
So close…..

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 07 oktober 2016 07:54 AM
  [ # 52 ]

Signaal van drukknop aan buitenkant is “0/1”, dus een gewoon contact.
Knop zelf stuk of draadbreuk in de bijbehorende bedrading?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Plofferdeplof
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 01-10-2016

Gepost: 07 oktober 2016 07:14 PM
  [ # 53 ]

Vandaag ff laten uitlezen bij de dealer in Zwaag.
Probleem zit hem in de aansturing van het dak.
Deze is geheel gesloten maar blijkbaar geeft hij dit niet juist door aan de computer.
Deze herkent het dak niet als geheel gesloten en daardoor wordt het a-raam niet vrijgegeven.
Het dak gaat maar voor een klein gedeelte open en ratelt enorm.

Ik vermoed dat er dus nieuwe tandwielen in zullen moeten maar wat ik hier zoal heb gelezen is dat geen klusje voor de leek.
Binnenkort dus maar ff langs Johan Smile

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 07 oktober 2016 09:09 PM
  [ # 54 ]
Plofferdeplof schreef:

nieuwe tandwielen

Dat is er maar één.
En vergeet dan de kabels niet, maar dat zal Johan jou ook wel adviseren. Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Plofferdeplof
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 01-10-2016

Gepost: 10 november 2016 09:32 PM
  [ # 55 ]

De schakelaar voor de achterruit (buitenkant) is stuk, dat wil zeggen; het rubber is gescheurd waardoor er water inloopt.
iemand enig idee of deze schakelaar los is te krijgen of dat het rubber alleen los geleverd wordt?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 november 2016 09:41 PM
  [ # 56 ]

Rubber is niet los te koop, alleen de complete sierlijst nr. 4.

Schakelaar is wel los te koop.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Plofferdeplof
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 01-10-2016

Gepost: 10 november 2016 09:49 PM
  [ # 57 ]

Ai, dat zal dan wel goudgeld gaan kosten…...

Profiel  
 
Gérard de Manque-Pôte
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 75
Geregistreerd: 03-10-2009

Gepost: 09 december 2017 02:30 PM
  [ # 58 ]
Plofferdeplof schreef:

Vandaag ff laten uitlezen bij de dealer in Zwaag.
Probleem zit hem in de aansturing van het dak.
Deze is geheel gesloten maar blijkbaar geeft hij dit niet juist door aan de computer.
Deze herkent het dak niet als geheel gesloten en daardoor wordt het a-raam niet vrijgegeven.
Het dak gaat maar voor een klein gedeelte open en ratelt enorm.

Ik vermoed dat er dus nieuwe tandwielen in zullen moeten maar wat ik hier zoal heb gelezen is dat geen klusje voor de leek.
Binnenkort dus maar ff langs Johan Smile

Als C3 Pluriel newbie (1.4, 2005) zit ook ik met zo’n vermaledijd niet werkend dak. Het lijkt wel eerder regel dan uitzondering. Dezelfde symptomen als Plofferdeplof: het dak gaat maar een klein stukje open en het achterraam/klep gaat helemaal niet open. Geen meldingen op het dashboard.

Van binnenuit klikt het relais van de schakelaar wel wanneer ik erop druk, maar hij ontgrendelt niet. Ik heb dit draadje met veel interesse gelezen, maar het dakprobleem lijkt vele oorzaken te kunnen hebben. Ik ben zeker niet onhandig, maar dit lijkt een hele wetenschap! Iemand bekend met een specialist in de regio Apeldoorn?

“Conduire une DS19 signifié: conduire dans un petit palais confortable et luxueux… Son confort est sans égal. C’est celui d’un avion qui ne quitterait pas le sol”

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 19 december 2017 12:24 PM
  [ # 59 ]
Gérard de Manque-Pôte schreef:

Iemand bekend met een specialist in de regio Apeldoorn?

Die weet ik niet zo.

Intussen zijn er ook Pluriel-bezitters met deze ervaring.
Waaronder Niels123, zie https://www.citroen-forum.nl/forums/leden/43498/
Woonachtig in Twente.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Nobody
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 06-01-2018

Gepost: 07 januari 2018 11:12 AM
  [ # 60 ]

Hallo, ben nieuw hier maar met reden. Het achterraam van mijn pluriel gaat al 2 jaar niet meer open. Niemand schijnt dat op te kunnen lossen. Dak functioneert krakend. Dat was vervelend maar mee te leven. Nieuwe APK regels van 2018 bapalen dat een achterklep indien aanwezig open moet kunnen!! (wrsch veiligheid..). Dat maakte mijn pluriel onkeurbaar voor APK vanaf nu. Na diverse garages nagevraagd uiteindelijk een beroep gedaan op Citroen Visscher Culemborg. Na onderzoek was de oplossing om een nieuw dak te plaatsen à 5200 eutjes. Mijn pluriel is van 2006 dus dat dacht ik ff niet. na overleg hebben ze een noodoplossing bedacht. Om een lang verhaal kort te maken is het volgende gedaan. De computer en microswitches zijn omzeild. Er is een nieuw cicuitje aangelegd die de relais van het achterraam direkt bekrachtigen via een drukschakelaartje op het dashboard. Wat mij betreft een slimme oplossing die ik zelf wel had bedacht maar niet wist uit te voeren. Zelfs de computer ziet nu weer of het raam open is of gesloten op het dashboard. Voor ons een prima oplossing om de pluriel te kunnen blijven rijden. Kosten…. 72 eu onderzoek en 350 eu reparatie incl BTW. Wij zijn er blij mee.

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook