19 van de 25
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
   
Jaco’s XM 3.0 V6 - KVS-raadseltje (p24)
ethuijs
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 27-04-2016

- XM 2.0 Turbo CT automaat
Gepost: 27 mei 2017 12:29 PM
  [ # 271 ]
Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5851
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 27 mei 2017 12:44 PM
  [ # 272 ]

Dank voor de links. Ik heb ze even snel doorgescrold, want inmiddels heb ik een afspraakstaan bij NM Parts in Noordwijkerhout. 10 juni ben ik aan de beurt.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 27 mei 2017 05:51 PM
  [ # 273 ]

Het eindstuk op de auto van sweef hangt wel heel lelijk onder de auto, dat had ik nooit geaccepteerd. Hopelijk is het werk van Crooke niet altijd zo crooked.

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5851
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 27 mei 2017 07:24 PM
  [ # 274 ]

Dat eindstukje in niet mooi nee.

Belangrijkste punten voor mij: zo dicht mogelijk bij origineel, zowel wat betreft uiterlijk als geluid. Ik wil een degelijke en nette uitlaat met een beschaafd geluid (de muziek moet er wel bovenuit komen natuurlijk Razz ).

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 27 mei 2017 08:02 PM
  [ # 275 ]

Onder de auto zou je nog wat kunnen wijzigen, maar vooral een juist achteraanzicht is heel belangrijk om het geen afbreuk te laten doen aan de auto. Bij de XM club reed ook iemand rond met een ovaal eindstuk, echt geen gezicht in mijn ogen.

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5851
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 27 mei 2017 08:21 PM
  [ # 276 ]

Zo bedoel ik het ook. Hoe origineler hoe beter, maar het moet ook zo optimaal mogelijk functioneren. Met name de zichtbare delen moeten er zo origineel mogelijk uitzien en dat is voornamelijk het eindstuk

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2090
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 27 mei 2017 08:32 PM
  [ # 277 ]

En bij een Xm vind ik het prettig als de uitlaat zo stil mogelijk is bij normaal rijden. Komt het gevoel van luxe ten goede wat mij betreft. Daarom heb ik toen ik mijn Xm nog had en de boel nog origineel kon kopen dat ook gedaan. Perfecte pasvorm en heerlijk stil. Prijzig, maar alle waar voor zijn geld. Het gaat zo weer 15 jaar mee….was origineel niet mogelijk dan waren dat ook mijn uitgangspunten voor rvs geweest: stil en originele looks….

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5851
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 01 juni 2017 09:46 AM
  [ # 278 ]

In afwachting van de uitlaat even een motorisch tussendoortje. Twee dingen:

1. Gierende V-snaar
Hiervoor heb ik het forum al afgezocht en heb ik geleerd dat het ook de krukaspoelie kan zijn. Afspraak staat al voor 12 juni bij Johan Oldenhage.

Wat is er aan de hand? Bij stationair draaien of lage toeren, vooral met koude motor, komt er soms plots een keihard gierend geluid vanonder de motorkap. Even goed doortrekken en het is weer weg, meestal blijft het daarna ook weg. Maar goed, daar laat ik de 12e dus even naar kijken.

2. Tik zonder start
Dit is een vreemd probleem, waar ik een tijdje terug ook last van had. Johan heeft er toen naar gekeken, maar niks gevonden en het probleem heeft zich vervolgens ook tijden niet meer voorgedaan. De laatste week is het echter weer constant raak.

Wat is het probleem dan? Regelmatig, als ik de auto met warme motor probeer te starten, hoor ik wel een tik (startmotor, ontsteking?) maar gebeurt er verder niks. Meestal is het een kwestie van even wachten en dan nog eens proberen. In de meeste gevallen lukt het na enkele minuten wel weer.

Wat kan hier aan de hand zijn? Ligt het aan de startmotor, aan de ontstekingsmodule of heeft het misschien te maken met een gaar relais of een gaar contact?

Ideeën zijn welkom, zodat ik deze aan Johan kan voorleggen.

Profiel  
 
XMine
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 844
Geregistreerd: 05-12-2006

Gepost: 01 juni 2017 09:55 AM
  [ # 279 ]

Vraag me niet naar de technische details, maar dit ‘euvel’ heb ik gehad bij mijn W126. De automaathendel uit en weer terug naar de P-stand deed dan wonderen. Iets met het wel/niet herkennen van die P-(= starten)stand.

Citroënloos

Profiel  
 
Basfeijen
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 601
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 01 juni 2017 09:59 AM
  [ # 280 ]

Bij mijn 205 heb ik dat ook eens in de zoveel tijd. Klap op de startmotor doet dan weer wonderen voor weken of zelfs maanden. Maarja dat is een beetje appels met peren vergelijken denk ik. De “tik” hoor ik echter ook, zonder dat er verder iets gebeurt.

doei

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 01 juni 2017 10:01 AM
  [ # 281 ]

De luide tik die je hoort is meestal het startrelais op de startmotor. Dat ding bedient en het rondsel dat in de krans moet en de contacten die de hoofdstroom naar de startmotor sturen. Als het verdwijnt als je direct 12 volt op het startrelais zet verlies je spanning, anders is het inderdaad het relais dat een probleem is.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5851
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 01 juni 2017 10:01 AM
  [ # 282 ]
XMine schreef:

Vraag me niet naar de technische details, maar dit ‘euvel’ heb ik gehad bij mijn W126. De automaathendel uit en weer terug naar de P-stand deed dan wonderen. Iets met het wel/niet herkennen van die P-(= starten)stand.


Ja, dat doe ik voor de zekerheid ook altijd even voor je weet maar nooit. Maar ik betwijfel of het daarmee te maken heeft.

Profiel  
 
XMine
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 844
Geregistreerd: 05-12-2006

Gepost: 01 juni 2017 10:03 AM
  [ # 283 ]

Bij mij startte de auto dan in ieder geval wel weer. Daar zat dus de oplossing. Maar als het bij jou niet uitmaakt kun je de bak uitsluiten.

Citroënloos

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5851
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 01 juni 2017 10:11 AM
  [ # 284 ]

Het is me één keer overkomen dat ik de motor uitzette terwijl de pook op D stond. Toen ik de volgende keer wilde starten lukte dit (natuurlijk) niet en pas na 10 minuten besefte ik dat de pook niet in P stond. stupid. Vandaar dus dat ik nu ook steeds als het starten niet lukt ik allereerst naar de pook grijp. Maar inderdaad, ik denk dat ik de bak gerust kan uitsluiten. Very Happy

Startrelais en Startmotor ga ik in ieder geval als verdachten aanmerken. very good

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2997
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 01 juni 2017 10:14 AM
  [ # 285 ]

Dat tikken en niet starten heb ik ook gehad met de mijne (automaat V6), en heeft me vooral op vakantie veel stress opgeleverd. Een keer na tanken met een zooi ongeduldige Fransen achter me, en een keer na een pi(s)tstop op een berg. Toen heb ik een uur moeten wachten in de zeikhitte voordat íe weer aan wou slaan. Beide keren met de caravan erachter. Er is mij toen verteld dat het met hitte te maken zou hebben, en gezien de omstandigheden leek dat wel te kloppen. Ik heb vervolgens bij elke tankbeurt en/of pauze de motorkap omhoog gezet ter afkoeling…..

Profiel  
 
 
19 van de 25
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook