bogaard77 schreef:Gebruik Dasty.
Ontvet als een dolle
Ik gebruik tegenwoordig autoglym Engine & Machine Cleaner.
Kost wat meer, maar werkt echt nog beter en veilig voor rubber en veel metalen gaan er weer heel mooi van glimmen. (en nee, ik ben geen poets fanaat).
Ik gebruik het veel voor de motorfiets, met aangekoekte kettingvet spetters enzo.
Maar ook tijdens het sleutelen, om alles weer lekker schoon in elkaar te kunnen monteren.

























Totaal aantal Berichten: 6867
Geregistreerd: 30-11-2005
- Axel 12 TRS
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Image
Soms heb je wel eens van die mensen, en die bieden spullen aan op marktplaats. Héél soms, zijn dat spullen voor de Axel. Het was niet helemaal duidelijk wát er precies aangeboden werd, maar met in ieder geval een setje NOS spatlappen in het vooruitzicht naar randje Drenthe getogen en op drie keer vallen van Overijssel, niet ver van Hoogeveen, trof ik behalve de spatlappen, een nieuw portierrubber, een skirthoekje en een zakje doppen het volgende NOS-onderdeel aan:
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!













































Totaal aantal Berichten: 38481
Geregistreerd: 26-02-2005
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Toppie man! Dat wordt lekker sleutelen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

























Totaal aantal Berichten: 6867
Geregistreerd: 30-11-2005
- Axel 12 TRS
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Image
Waarvan akte
Samen het ‘nieuwe’ kerinkje in het koppelingshuis geperst en het huis (of, versnellingsbakdeksel zo je wilt) weer op de bak geschroefd. Tevens alle twaalf draadeinden voor de aandrijfassen (draadeinden die, op een enkele na, met de hand los te draaien waren) met blauwe Loctite strak aangetrokken.
Verder de hoofdremcilinder goed gereinigd en schoon geschraapt. Zit weer in elkaar en kan terug gemonteerd worden. Net als de bak dus! Maar eerst nog even het dragende chassisdeel in een transparant mat antiroestlaagje zetten. Eens kijken wat we daarvoor kunnen gebruiken.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
























Totaal aantal Berichten: 5704
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- AX 1.4i TGS 5-deurs
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C2 1.4 HDi Ligne Prestige
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Je bedoelt natuurlijk keerringetje!

























Totaal aantal Berichten: 6867
Geregistreerd: 30-11-2005
- Axel 12 TRS
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Image
Ik blijf het toch zeggen hoor
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

























Totaal aantal Berichten: 6867
Geregistreerd: 30-11-2005
- Axel 12 TRS
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Image
Weer een ondankbaar ochtendje gehad: bulkheads en cross members (hoe heten die dingen in goed nederlands?) onder de kap met een halve fles dasty en een paar liter water mooi schoon en vetvrij gemaakt.
Komende week ga ik de boel lekker in de RX5 en (zwarte) RX10 zetten. Waar mogelijk blijven de zichtbare plaatwerkdelen onder de motorkap in de originele kleur, daar gaat namelijk een mooie laag heldere Fertan polyacrylwax overheen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!













































Totaal aantal Berichten: 38481
Geregistreerd: 26-02-2005
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
2d schreef:Weer een ondankbaar ochtendje gehad: bulkheads en cross members (hoe heten die dingen in goed nederlands?)
Schutbord en dwarsbalken…...
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!




Totaal aantal Berichten: 286
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Haha, waar ken ik dat van… Te veel Engelstalige auto-gerelateerde YouTube filmpjes kijken…
Dan bereik je het punt dat je van alles in het Engels weet te benoemen, en de Nederlandse benaming niet eens kent, of bent vergeten.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

























Totaal aantal Berichten: 6867
Geregistreerd: 30-11-2005
- Axel 12 TRS
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Image
waterman schreef:2d schreef:Weer een ondankbaar ochtendje gehad: bulkheads en cross members (hoe heten die dingen in goed nederlands?)
Schutbord en dwarsbalken…...
Ik bedoel eigenlijk vooral ook de twee neuspunten, de ‘kreukelzone’s’ (ja, hahahaha) waar de voorschermen op rusten.
Anyway
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
























Totaal aantal Berichten: 5704
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- AX 1.4i TGS 5-deurs
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C2 1.4 HDi Ligne Prestige
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Binnenschermen?

























Totaal aantal Berichten: 6867
Geregistreerd: 30-11-2005
- Axel 12 TRS
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Image
Ja, zo zou je ze wel kunnen omschrijven geloof ik.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!













































Totaal aantal Berichten: 38481
Geregistreerd: 26-02-2005
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
2d schreef:waterman schreef:2d schreef:Weer een ondankbaar ochtendje gehad: bulkheads en cross members (hoe heten die dingen in goed nederlands?)
Schutbord en dwarsbalken…...
Ik bedoel eigenlijk vooral ook de twee neuspunten, de ‘kreukelzone’s’ (ja, hahahaha) waar de voorschermen op rusten.
Anyway
Bulkhead is het schutbord, ook wel firewall genoemd. Dat zit dus tussen dashboard en motor. BulkheadS bestaan niet, een auto heeft immers maar één schutboard. Dan die “crossmembers”: Die balken die je dus bedoeld lopen dus niet over dwars en ook niet kruislings en dus zijn geen “crossmembers” (wat een belachelijke term is overigens). Die dingen noemt men dus kokers, draadbalken of zelfs soms nog chassisbalken.
Het dunne plaatwerk aan de binnenzijde is gewoon het binnenscherm idd.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
waterman schreef:Bulkhead is het schutbord, ook wel firewall genoemd. Dat zit dus tussen dashboard en motor. BulkheadS bestaan niet, een auto heeft immers maar één schutboard.
Jaguar vindt dat er drie in mijn auto zitten: één bulkhead en twee false bulkheads. Dus ja, meervoud kan dus wel.
Wim,
Disciplus Simplex
crossmembers omdat ze van de ene kant naar de andere lopen, to cross…
Heb je de langsliggers vooraan nog…..
Maar goed, hoezo een ondankbaar werkje?
Voor mij is dat de kers op de taart, zelfs voor eentje “dans son jus” maar als je die kap dan open trekt en het ziet er allemaal netjes uit.
Dat wou je toch, droogleggen?
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 400000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Citroën C8 2.2 Hdi 2003, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987