16 van de 16
« Eerste  < Vorige 14 15 16
   
Oplossing olieverbruik EW7J4,EW10J4,EW12J4,EW10A,TU,XU,VTi en THP motoren.
GW-tje
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1598
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort - ID19B
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v (LPG-G3) Exclusive Break
Gepost: 03 september 2018 08:45 AM
  [ # 226 ]

Dat verbaast me. Stuur me dan per mail even de foto’s van wat je precies hebt gemeten, met de exacte meetresultaten op 0,1 mm
nauwkeurig. Een meting met de schuifmaat is afdoende. Of is het exact 10,0mm?

Profiel  
 
Rene1994
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 12-07-2014

Gepost: 03 september 2018 09:03 AM
  [ # 227 ]

Toevallig was de digitale schuifmaat naar de zevende hemel gegaan, en heb ik hem analoog opgemeten. Het verbaasde mij ook. Ik zal deze week nogmaals meten, met foto erbij.

C4 Coupé 2.0-16V VTS 180
Saxo 1.4 VTS I

Profiel  
 
Rene1994
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 12-07-2014

Gepost: 05 december 2018 11:53 AM
  [ # 228 ]

Tijdens de grote onderhoudsbeurt (die ik overigens zelf heb uitgevoerd) is mij opgevallen dat er nagenoeg géén oliesporen aanwezig in de gasklephuis. Hooguit enkele druppels die op de luchtfilter zijn terecht gekomen. Daarnaast ziet het gaskleppenhuis er nog schoon uit van de buitenzijde.

Echter viel het mij op dat er veel olie óp de bougies aanwezig was. Nu heb ik dit gecheckt door middel van een filmpje, is eenvoudiger dan de parafaan uitbouwen welke in de weg zit. Weet iemand wellicht hoe dit komt? En wat de “mysterieuze” gaten tussen de bougies in zijn?

https://youtu.be/TCNMhi9_t0g

C4 Coupé 2.0-16V VTS 180
Saxo 1.4 VTS I

Profiel  
 
FastFred
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1574
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 05 december 2018 12:24 PM
  [ # 229 ]

Olie op die locatie is volgens mij teken dat een klepdekselpakking zijn werk niet meer goed doet.

Ex: ZX Aura E2 NP-JZ-34 (R.I.P. 22-8-2016)

Profiel  
 
jantje1948
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7440
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 06 december 2018 03:41 PM
  [ # 230 ]

Die “gaten” worden vriespluggen genoemd. Dat zijn het eigenlijk helemaal niet. Die gaten zitten in het gietstuk vanwege de pennen die de binnenmal op zijn plaats houden tijdens het (spuit)gietproces. Met deze doppen worden ze dan later afgedicht.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
 
16 van de 16
« Eerste  < Vorige 14 15 16
 
© Citroën-Forum 2003 - 2018 | adverteren
Facebook