16 van de 17
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 Volgende > 
   
Oplossing olieverbruik EW7J4,EW10J4,EW12J4,EW10A,TU,XU,VTi en THP motoren.
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1619
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort - ID19B
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v (LPG-G3) Exclusive Break
Gepost: 03 september 2018 08:45 AM
  [ # 226 ]

Dat verbaast me. Stuur me dan per mail even de foto’s van wat je precies hebt gemeten, met de exacte meetresultaten op 0,1 mm
nauwkeurig. Een meting met de schuifmaat is afdoende. Of is het exact 10,0mm?

Profiel  
 
Rene1994
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 12-07-2014

Gepost: 03 september 2018 09:03 AM
  [ # 227 ]

Toevallig was de digitale schuifmaat naar de zevende hemel gegaan, en heb ik hem analoog opgemeten. Het verbaasde mij ook. Ik zal deze week nogmaals meten, met foto erbij.

C4 Coupé 2.0-16V VTS 180
Saxo 1.4 VTS I

Profiel  
 
Rene1994
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 12-07-2014

Gepost: 05 december 2018 11:53 AM
  [ # 228 ]

Tijdens de grote onderhoudsbeurt (die ik overigens zelf heb uitgevoerd) is mij opgevallen dat er nagenoeg géén oliesporen aanwezig in de gasklephuis. Hooguit enkele druppels die op de luchtfilter zijn terecht gekomen. Daarnaast ziet het gaskleppenhuis er nog schoon uit van de buitenzijde.

Echter viel het mij op dat er veel olie óp de bougies aanwezig was. Nu heb ik dit gecheckt door middel van een filmpje, is eenvoudiger dan de parafaan uitbouwen welke in de weg zit. Weet iemand wellicht hoe dit komt? En wat de “mysterieuze” gaten tussen de bougies in zijn?

https://youtu.be/TCNMhi9_t0g

C4 Coupé 2.0-16V VTS 180
Saxo 1.4 VTS I

Profiel  
 
FastFred
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1702
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 05 december 2018 12:24 PM
  [ # 229 ]

Olie op die locatie is volgens mij teken dat een klepdekselpakking zijn werk niet meer goed doet.

Ex: ZX Aura E2 NP-JZ-34 (R.I.P. 22-8-2016)

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
jantje1948
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7600
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 06 december 2018 03:41 PM
  [ # 230 ]

Die “gaten” worden vriespluggen genoemd. Dat zijn het eigenlijk helemaal niet. Die gaten zitten in het gietstuk vanwege de pennen die de binnenmal op zijn plaats houden tijdens het (spuit)gietproces. Met deze doppen worden ze dan later afgedicht.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1619
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort - ID19B
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v (LPG-G3) Exclusive Break
Gepost: 10 december 2018 12:58 PM
  [ # 231 ]

Er is een nieuwe Oilsaver ontwikkeld!
Deze is speciaal vervaardigd voor de 1.6 HDI motoren
van: PSA, Mazda,Volvo, Ford etc.

Afbeelding Bijlagen
IMG_9213_v.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
ChrisML
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 11-11-2017

Gepost: 11 december 2018 09:32 PM
  [ # 232 ]

Mijn 1.6 VTI vraagt nu na bijna 4000 kilometer om olie bij te vullen. Nu heb ik dit hiervoor ook al eens gedaan en nu vraag ik mij af; gooi ik er niet te weinig in? De garagist zei dat er makkelijk 2 liter in kon als deze het seintje “motorolie niveau controleren” aangeeft. Persoonlijk vind ik dit wel heel veel.

Ook vind ik dat de pijlstok van een 1.6VTI uit 2010 heel slecht te lezen is.. Tips?

Profiel  
 
Gepost: 11 december 2018 09:36 PM
  [ # 233 ]

Het verschil tussen MIN en MAX bij mijn 1.6 VTi is ca. 1,25 l, dus absoluut geen 2.

De peilstok is wat lastig afleesbaar, komt ook door de bruine kleur van het onderste kunststof deel.

Profiel  
 
ChrisML
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 11-11-2017

Gepost: 13 december 2018 09:01 PM
  [ # 234 ]

Ik probeer het dus af te lezen nadat de melding ‘check motorolieniveau’ en heb er 1 liter bijgegooid. Maar krijg het écht niet voor elkaar om precies de stand te kunnen zien. Bij mijn Golf en Ford destijds was dit heel makkelijk te zien.

Zal anders eens langs de garage rijden, kijken wat zij er van zeggen.

Profiel  
 
Gepost: 14 december 2018 08:47 AM
  [ # 235 ]

Mijn ervaring is dat het alleen goed zichtbaar is als de auto lang stil heeft gestaan, bijvoorbeeld na een nacht.
Dan 1 keer de peilstok trekken en goed kijken tot welk niveau hij nat is.

Ik trok altijd de peilstok, veegde ‘m schoon en peilde dan opnieuw.
Dat werkt bij dit blok niet echt, omdat je naar mijn idee met het eerste trekken door de bovenste verdikking op de peilstok al enige olie mee omhoog neemt in het buisje van de peilstok, waardoor een 2de meting een vertekend beeld geeft.

Profiel  
 
EMdeKlerk14
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 27-04-2019

Gepost: 28 april 2019 11:57 PM
  [ # 236 ]

Ik ben in het bezit van een Picasso 1,8i 16V met een G3-LPG-installatie uit 2003. Olieverbruik 1 op 3.000. Ik weet niet welke motorcode mijn auto heeft. Is er voor deze motor al een restrictor te krijgen? Zo ja, dan houd ik me aanbevolen! Bij voorbaat dank, E.M. de Klerk

Profiel  
 
FastFred
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1702
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 29 april 2019 08:15 AM
  [ # 237 ]

1.8 16v in een Xsara Picasso uit 2003, dat is de EW7J4 motor.

Ex: ZX Aura E2 NP-JZ-34 (R.I.P. 22-8-2016)

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
AZ
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1588
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 24 mei 2019 11:28 PM
  [ # 238 ]

Ik lees dat de oilsaver nauwelijks invloed heeft op het olieverbruik bij een ep6 motor. Zijn er er inmiddels ervaringen met de 1.0 VTI 68 motor? Of is deze in de basis gelijk aan de EP6?

Profiel  
 
AZ
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1588
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 13 juni 2019 11:59 PM
  [ # 239 ]

Niet meer nodig… de motor is vandaag vastgelopen. Hij had dan ook al 60k gelopen. hmmm

Profiel  
 
René
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27021
Geregistreerd: 27-04-2004

- C1 5 deurs
- C5 Break 1.8 16 V Ligne Prestige
Gepost: 14 juni 2019 12:33 AM
  [ # 240 ]

gulp

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Elektrisch rijden doe ik op de kermis!

Profiel  
 
 
16 van de 17
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook