51 van de 62
« Eerste  < Vorige 49 50 51 52 53 Volgende >  Laatste »
   
Centraal navigatietopic Citroën/DS Connect Nav
kdrkdr
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 15-04-2014

Gepost: 04 mei 2022 12:09 PM
  [ # 751 ]

Hoe krijg ik geluid van TomTom Go (Android app op telefoon) naar de speakers van de auto als ik naar de radio luister?

Ik zoek vast niet goed maar ik heb het volgende probleem. Zowel op een C1 (2017) als C3 (2016). Als ik bluetooth verbinding maak tussen mijn telefoon en auto dan hoor ik keurig de gesproken aanwijzingen uit de speakers als ik bluetooth ingang kies. Logisch.
Ik wil echter ook die aanwijzingen horen als ik naar de radio luister. Kan dat überhaupt?

Profiel  
 
Herben
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 27-04-2007

- C1 VTi 72 S&S Feel
- C5 C5 Aircross 1.6 Puretech EAT8 Shine
Gepost: 04 mei 2022 04:13 PM
  [ # 752 ]

Ik denk niet dat dat kan. Je moet als je het geluid van je telefoon wilt horen echt verbonden zijn en dus als audio bron je telefoon/bluetooth kiezen.
Dat kan dus niet als je radio luistert ...

Profiel  
 
kdrkdr
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 15-04-2014

Gepost: 04 mei 2022 04:55 PM
  [ # 753 ]
Herben schreef:

Ik denk niet dat dat kan. Je moet als je het geluid van je telefoon wilt horen echt verbonden zijn en dus als audio bron je telefoon/bluetooth kiezen.
Dat kan dus niet als je radio luistert ...

Dank voor je antwoord. Maar als ik gebeld wordt dan gaat de radio uit en krijg ik het gesprek binnen op mijn auto audio. De verbinding is er dus wel. Vandaar mijn gedachte dat er ‘ergens’ een vinkje nog fout staat.

Profiel  
 
MiBo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 16-03-2021

Gepost: 05 mei 2022 09:47 AM
  [ # 754 ]

Wellicht is een oplossing om de app RadioNED te gebruiken op je telefoon. (als je data abonnement dit trekt natuurlijk)
Dan heb je radio via je telefoon en komt de TOMTOM er tussendoor.

Citroen C5 AirCross

Profiel  
 
EricMuhren
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 19-07-2022

Gepost: 19 juli 2022 05:40 PM
  [ # 755 ]

Sinds vorige week ben ik in het bezit van een C5 aircross uit 2019.

Voor het ophalen van de auto had ik gevraagd of de meest recente updates konden worden geinstalleerd. Dat is volgens de garage gebeurd, maar volgens mij niet.
De firmwareversie die nu op het systeem staat is 31.09.46.62_NAC-r0. De kaarten zijn uit 2019.

Inmiddels heb ik via de Belgische site een usb stick aangemaakt waarop versie 42.03.33.42 staat.Ook het kaartmateriaal staat op de stick inclusief een licentie.

Nu ben ik echter huiverig om de stick in de auto te plaatsen. Niet zozeer omdat het mis kan gaan, maar wel om de duur van de installatie. In de garage zei men dat een update wel 5 uur kon duren. Dan moet ik mijn auto 5 uur onbemand draaiend in de straat laten staan.

De bestanden staan op een usb 3.0 stick. Kan iemand mij iets vertellen over de duur van de installatie? Of heeft iemand een idee hoe je dit het beste aan kunt pakken? Firmware xx minuten? Kaarten xx minuten in totaal, maar xx minuten per land?

Ik begrijp dat de versie die ik nu op de usb stick heb staan een upgrade is van wave3 naar wave4. Er zijn ook al nieuwere versies van wave4. Kun je daarvan dan gewoon de firmware en kaarten op de usb stick zetten en in de auto installeren.

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2017
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 19 juli 2022 06:01 PM
  [ # 756 ]

Inderdaad, die versie is een upgrade van Wave3 naar 4.
Bij mijn weten moet je die eerst laden, voordat je desgewenst de laatste versie 44.02.16.52 kunt laden.
Dat laatste heb ik zelf nog niet gedaan, uit verhalen daarover heb ik nog geen voordelen gezien die me aanspreken.
Ik heb er wel de meest recente kaarten 12.0.0/r0 in zitten

En ja, je moet de motor laten draaien, daar ontkom je niet aan.
Dat is in elk geval nodig als je de firmware laadt, dat moet je bij stilstaande auto doen als je geen risico’s wilt lopen.
Bij elkaar kan dat wel iets van 2 uur duren.

Kaarten kun je normaliter al rijdende op een langere rit inspelen, dat duurt niet zo lang als je er alleen die kaarten uitpikt die voor jou van belang zijn.
Mocht er daarbij dan iets niet goed gaan, kun je het nog een keer doen.

Maar mogelijkerwijs lukt dat niet nu je van Wave3 naar 4 gaat, en moet je de kaarten in een keer samen met de firmware laden.
Dat merk je dan wel als de Firmware geladen is

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 690
Geregistreerd: 03-12-2003

Gepost: 23 juli 2022 10:04 AM
  [ # 757 ]

De firmware upgrade van Wave 3 naar Wave 4 zal ongeveer 45min duren.
De kaarupdate duurt een uurtje. Nieuw in Wave 4 is dat je de kaarten kan selecteren, dus de overbodige landen kan je skippen.
Dus nee, 5u zal het nooit zijn.

Profiel  
 
Herben
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 27-04-2007

- C1 VTi 72 S&S Feel
- C5 C5 Aircross 1.6 Puretech EAT8 Shine
Gepost: 23 juli 2022 10:37 AM
  [ # 758 ]

Heb nu net mijn C4 Picasso voorzien van de nieuwe kaartupdate met nummer 23.0.0-r0
Duurde ongeveer 3 kwartier …

Profiel  
 
EricMuhren
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 19-07-2022

Gepost: 23 juli 2022 12:11 PM
  [ # 759 ]

Hartelijk dank voor jullie antwoorden.

Nog een paar vraagjes. Voor ik begin met de upgrade…. Is het mogelijk om alleen te upgraden naar wave4 (firmware upgrade) en op een ander moment bijvoorbeeld de kaart van Nederland te installeren en op een nog ander moment andere kaarten toe te voegen? Dit om de tijd zo kort mogelijk te houden en het kaartmateriaal langzaam uit te breiden. Ik vind het namelijk geen probleem om een tijdje zonder kaart te rijden.

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2017
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 23 juli 2022 01:48 PM
  [ # 760 ]

Bij mijn weten werken de oude kaarten van Wave 3 niet meer in het Wave 4 systeem.

Als je dan de upgrade hebt gemaakt naar Wave 4, zal je inderdaad eerst zonder kaart moeten gaan rijden, als je niet gelijk Benelux installeert.
Hoe dat er dan op het scherm uitziet, geen idee….

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
EricMuhren
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 19-07-2022

Gepost: 24 juli 2022 12:25 PM
  [ # 761 ]

Ik heb de upgrade naar 42.03.33.42_NAC-r0 uitgevoerd. Dit duurde ongeveer 25 minuten met een USB 3.0 stick. Het updaten van de kaarten is nog niet gelukt. Ik heb geprobeerd alleen Nederland te installeren. Daarna kreeg ik een scherm waarop een heen- en weergaand balkje te zien was en de melding: “Update: map-eur. Zet contact niet af en verwijder de USB-stick niet”. Dit heb ik een minuut of 20 laten draaien zonder resultaat. Je ziet gewoon geen voortgang. Is dit normaal? Op het terug pijltje op het scherm gedrukt en uiteindelijk de stick verwijderd. Het systeem werkt prima alleen heb ik nu geen kaart meer Smile

Daarna bedacht ik me dat er nog nieuwere kaarten zijn dan die op de stick staan. V12 bijvoorbeeld. Die ga ik dadelijk nog even proberen. Dan hoef ik maar 1 keer te wachten om de meest recente kaarten op het systeem te hebben.

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2017
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 24 juli 2022 01:26 PM
  [ # 762 ]

Kon je meteen al een keuze maken welke kaarten je wilde laden?

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
EricMuhren
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 19-07-2022

Gepost: 24 juli 2022 01:34 PM
  [ # 763 ]

Het is gelukt, de kaart van Nederland van 9-02-2022 staat erop. Hij vraagt of je eur-map wilt installeren. Dat kun je gewoon bevestigen, daarna kun je kiezen uit de lijst met landen. Ik heb alles uitgezet behalve Nederland. Het duurde uiteindelijk 25 minuten met een USB 3.0. Vanmorgen had ik dus 5 minuten langer moeten wachten Smile Dat voortgangsschermpje (heen en weer balk) is eigenlijk een waardeloos schermpje. Je hebt werkelijk geen idee waar je aan toe bent. Geduldig wachten dus. Maar wel lastig als je grote kaarten gaat installeren, dan kan zelfs een ritje te kort zijn. Ik meen ergens gelezen te hebben dat er iemand was die de auto gewoon had uitgezet en daarna weer aan en dat het updaten toen gewoon was doorgegaan. Kan iemand dat bevestigen?

Verder heb ik nog even getest wat er gebeurt als ik de stick weer in het systeem doe om een volgende kaart te installeren. Hij laat in het lijstje keurig zien dat Nederland geïnstalleerd is en dat de overige landen nog geïnstalleerd kunnen worden. Precies wat ik verwachtte.

Ik ben heel blij met de nieuwste kaart…. Het was even spannend, maar het stelt achteraf eigenlijk helemaal niets voor. En nu ben ik zelf in control over de versies van mijn kaarten.

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2017
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 24 juli 2022 02:06 PM
  [ # 764 ]

Mooi dat het gelukt is, veel plezier ermee very good

Of het inderdaad zo is dat het laden van de kaarten doorgaat bij een herstart, met de USB stick nog in het systeem, weet ik niet.
Wel weet ik dat onderbreken daarvan niet tot problemen leidt, je kunt het daarna opnieuw doen.

Dat itt het laden van de firmware, als dat onderbroken wordt kan dat zomaar tot een dure baksteen in je dash leiden, dat wordt dan lijden dus Twisted Evil

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
EricMuhren
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 19-07-2022

Gepost: 24 juli 2022 02:43 PM
  [ # 765 ]

@JW Welke kaarten heb jij allemaal geselecteerd?

Ik probeerde zojuist Luxemburg erop te zetten. Een kaart van 22,5 MB. Dat zou 1/10 van de tijd van Nederland moeten duren, maar na 15 minuten heb ik het gestopt. Ik begrijp niet waarom dat zo lang moet duren. Nederland was ook maar iets van 250 MB. Zou het beter zijn om meteen alle landen die je wilt te selecteren en ben je dan misschien de standaard overhead kwijt? Hoe lang gaan Frankrijk en Duisland op deze manier dan wel niet duren? Die zijn alle twee groter dan 1 GB. Moet ik daarvoor een rondje Nederland in gaan plannen? Smile

Profiel  
 
 
51 van de 62
« Eerste  < Vorige 49 50 51 52 53 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook