17 van de 55
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
   
Renovatie CX Turbo2: Le Général :: Hij rijdt!!!!
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 14 juli 2017 10:29 AM
  [ # 241 ]

ik ben bezig de koelkanalen schoon te maken. Goeder (Hydraulique) tipte me om met sodawater het roest uit de kanalen te halen. Zeker de kleine kanalen zouden makkelijk dicht kunnen slibben en dan heb je uiteraard een probleem. De eerste foto is van een half uurtje “weken”, de tweede is na een dag of 4. Indrukwekkende bagger!

IMG_1271

IMG_1325

Hiernaast ben ik bezig de kleppen te slijpen en dan kan alles weer in elkaar! Het begint allemaal langzaam ergens op te lijken Smile

(ontwikkelingen met spuiter lopen nog, geen direct nieuws daar)

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9124
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 juli 2017 10:36 AM
  [ # 242 ]

Hier https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1984007/ een verhaal over een warmlopend DS-blok, wat uiteindelijk met een of ander goedje schoon is gekregen.

Schoonmaakazijn is ook een optie, alleen hielp dat daar onvoldoende.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 09 augustus 2017 01:45 PM
  [ # 243 ]

Komend weekend komt de spuiter Le Général ophalen voor zijn nieuwe “look le plus cool”. Nu heb ik wel eens gelezen/gehoord dat je de aandrijfassen in de voorwielen moet laten omdat anders de lagers uit elkaar lopen. Zoals waarschijnlijk wel duidelijk is, heb ik de motor uit de auto getild en gaat ie dus “leeg” naar de spuiter. (Alleen de uiteinden van de assen is natuurlijk ook goed). Is dit eigenlijk wel zo? Ik kan namelijk niet echt ontdekken was er mis kan gaan tijdens het rollen van de auto zonder de assen in de wielen (en dus een holle naaf). Iemand ervaring hiermee?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9124
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 augustus 2017 01:57 PM
  [ # 244 ]

Dan draaien de voorwiellagers zonder de benodigde voorspanning.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 09 augustus 2017 02:20 PM
  [ # 245 ]

En dat is niet goed, dus? Dus dat verhaal van zichzelf opendraaiende wiellagers klopt. De spanning van de bout die de aandrijfas vasthoudt is dus ook de spanning die de lager in elkaar houdt?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9124
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 augustus 2017 02:23 PM
  [ # 246 ]

Zo iets, maar net niet helemaal. Wink

Er is geen sprake van een bout, maar een moer op de astap van de homokineet aan wielzijde.
En die zorgt inderdaad voor de voorspanning op de wiellagers, aanhaalmoment 350-400 Nm.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25375
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 augustus 2017 03:01 PM
  [ # 247 ]

Dus als je alleen de homokineten monteert blijft alles heel.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9855
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 09 augustus 2017 03:55 PM
  [ # 248 ]

Dat komt omdat de binnenring uit 2 delen bestaat, die moet dus geklemd worden. Alleen het homokineet deel monteren is dus genoeg.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 09 augustus 2017 09:58 PM
  [ # 249 ]
René Jongejan schreef:

Zo iets, maar net niet helemaal. Wink

Er is geen sprake van een bout, maar een moer op de astap van de homokineet aan wielzijde.
En die zorgt inderdaad voor de voorspanning op de wiellagers, aanhaalmoment 350-400 Nm.

Bout - moer ....tja, wel erg dat ik dat standaard door elkaar haal….heeft waarschijnlijk iets met een liedje van Andre van Duin te maken Wink

Hartelijk dank verder voor alle antwoorden, inmiddels heb ik de assen weer teruggeplaatst en staat ie te wachten op de spuiter.

 

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 17 augustus 2017 03:49 PM
  [ # 250 ]

Mijlpaal in zicht: Le Général is naar de spuiter!

Uiteindelijk een handeling van niks, maar t voelt als een hele bevalling. Of ze wel voorzichtig doen, en dat ie op blokjes staat, dus niet te hard over de drempels graag….

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 17 augustus 2017 03:54 PM
  [ # 251 ]

nu maar weer doorgegaan met de motor; de klepper eerst schoongemaakt. Zaterdag ga ik ze polijsten in de cilinderkop (om de discussie voor te blijven, ik ben tijdens het schoonmaken met de nylonborstel weggebleven bij de rand waar het contact tussen klep en cilinderkop gemaakt wordt).

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 augustus 2017 09:32 PM
  [ # 252 ]

Mooi man.
Kan me voorstellen dat dit een hele mijlpaal is.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 31 augustus 2017 10:09 PM
  [ # 253 ]

een update. Inmiddels begonnen met het inslijpen van de kleppen. Zaterdag hoop ik verder te kunnen met het terugplaatsen van de tuimelaars.

Maar spannender, vind ik, is de voortgang bij de spuiterij. De laatste microscopische oneffenheden worden eruit gehaald en ergens volgende week gaat waarschijnlijk de eerste laag eroverheen. (ik heb de tijd, dus het gaat via de verloren uurtjes Wink )

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3882
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 08 september 2017 09:08 AM
  [ # 254 ]

Ziet er voortvarend uit !

Mooi dat deze zo grondig benaderd wordt.  Gaat een mooie CX worden !
suc6 !!

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25375
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 september 2017 09:56 AM
  [ # 255 ]
le look le plus cool schreef:

nu maar weer doorgegaan met de motor; de klepper eerst schoongemaakt. Zaterdag ga ik ze polijsten in de cilinderkop (om de discussie voor te blijven, ik ben tijdens het schoonmaken met de nylonborstel weggebleven bij de rand waar het contact tussen klep en cilinderkop gemaakt wordt).

Het staal is dermate hard dat je dat met de nijlon borstel niet kapot krijgt…

 

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
17 van de 55
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook