20 van de 55
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
   
Renovatie CX Turbo2: Le Général :: Hij rijdt!!!!
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 23 november 2017 09:45 PM
  [ # 286 ]

Nee, ik had ook rond gekeken bij mij in de loods, daar staan nog 4 CX, slechts 1 daarvan is een serie 2, een limousine. Maar geen van die CX-en had die nokjes. Het lijkt dus ook niet nodig, het is geloof ik vooral voor de zekerheid en het houd het raam wat langer in de rail wanneer de geleiders langzaam slijten. Het blijkt dat het mechanisme van de serie2 minder is van kwaliteit dan die van de serie 1 (volgens Leontien van Bummelen), misschien dat ze de gevolgen daarvan zijn gaan compenseren met deze dingen?

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 23 november 2017 09:47 PM
  [ # 287 ]

maar los hiervan, wat zijn die ramen %*#!!-dingen om terug te plaatsen. Ik was vergeten of ze van binnenin of buitenaf erin moesten…eerst fout, van buitenaf….ja hor, de eerste krasjes in de nieuwe laklaag, nondedju! Gelukkig had ik een lakstift en gaan er sowieso die sierlijstjes overheen….maar toch.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 02 december 2017 01:32 PM
  [ # 288 ]

Even een korte update, het is al weer even geleden (lang leven de herfst verkoudheid):

Het koelhuis, dat mij dik twee weken kostte om los te krijgen (zie posts van #117), zat er vrij vlot weer op. In schone toestand en met de geel gepassiveerde onderdelen ziet het er weer fris uit.

Op de hoedenplank alles vastgezet (daar moet natuurlijk alls klaar zijn voordat de ruiten vastgezet worden). De veiligheidsgordels zijn na de foto’s vastgezet:

Vervolgens zijn de stoelen en veiligheidsgordels voor erin gegaan.

Bij alle deuren zitten de sloten en de mechanismen erin en ben ik bezig de ruiten erin te zetten. Helaas blijken twee van de vier ruiten toch te ver heen te zijn. Ik moet nog kijken of mijn donordeuren nog goede ruiten bevatten….:

Ik ben verder in de avonduren thuis bezig met wat kleine onderdelen, zoals de elektrische bediende en verwarmde spiegels en de verlichting van het dashboard:

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 02 december 2017 01:43 PM
  [ # 289 ]

ik sta op het punt om nieuwe markeringen op mijn vliegwiel aan te brengen. Net bekomen van een kleine hartverzakking: ik was dat hele vliegwiel kwijt. Het stond altijd op mijn werkbank, maar toen ineens niet meer!!! Overal gezocht maar nergens mijn vliegwiel. Pas toen ik vanochtend wakker werd realiseerde ik me dat ik die laatst op mijn motorblok geschroefd had om de kleppen makkelijker te kunnen stellen. Maar er hangt een doek over dat blok heen….soms ben ik blij dat mijn hoofd aan mijn romp vast zit Wink

Hoe dan ook. Als ik dat vliegwiel weer terug heb, gaat de koppeling er weer op. Daar heb ik een prise-as voor nodig. Heeft iemand in de omgeving van Rotterdam die misschien te leen?

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4702
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 02 december 2017 03:57 PM
  [ # 290 ]

Vraag Mike effe, die heeft mogelijk wel een prise as liggen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 02 december 2017 11:39 PM
  [ # 291 ]

gewoon de plaat op het oog centreren.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 03 december 2017 08:32 PM
  [ # 292 ]
Nielsje schreef:

Vraag Mike effe, die heeft mogelijk wel een prise as liggen.

In de loods lijkt er gaan aanwezig te zijn (niet een losse tenminste).

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 03 december 2017 08:34 PM
  [ # 293 ]
erikkuiper schreef:

gewoon de plaat op het oog centreren.

Ik dacht dat je dit nou juist niet op t oog wilt doen vanwege de mogelijke trillingen. Ik heb waarschijnlijk een gereedschapsset dat ik hiervoor kan lenen.

Profiel  
 
Gepost: 03 december 2017 09:44 PM
  [ # 294 ]
le look le plus cool schreef:
erikkuiper schreef:

gewoon de plaat op het oog centreren.

Ik dacht dat je dit nou juist niet op t oog wilt doen vanwege de mogelijke trillingen. Ik heb waarschijnlijk een gereedschapsset dat ik hiervoor kan lenen.

De plaat centreren op het oog doe ik al 20j,nooit problemen mee gehad.
Kan ook niet aangezien dat als je de bak op de motor monteert de priseas van de versnellingsbak door de koppelinsplaat in het vliegwiel komt en dan zit het exact.
Het centreren van de koppelingsplaat bij montage doe je dus omdat bij montage van de versnellingbak de prisas gemakkelijk op zijn plaats zou komen, als de plaat niet juist zit krijg je de bak er niet op of heel moeilijk.

Een koppeling kan dus nooit trillen omdat ze niet goed gecentreerd is bij montage.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 03 december 2017 09:53 PM
  [ # 295 ]
le look le plus cool schreef:

Net bekomen van een kleine hartverzakking: ik was dat hele vliegwiel kwijt.

Laughing  Ik geef meestal m’n vrouw de schuld als ik wat kwijt ben…
Maar met een vliegwiel is dat wel wat ongeloofwaardig…

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 december 2017 10:56 PM
  [ # 296 ]

Maw,dus de plaat even centreren met een precisie as en je versnellingsbak schuif je er zo op zonder geklooi.
Zo heb ik het ook gedaan.
Werkt perfect.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 19 december 2017 03:02 PM
  [ # 297 ]

Inmiddels zitten alle ramen in de portieren en volgens mij moet ik het raam links voor nog wat beter stellen (wat een k-klus is dat zeg!).

Laatst weer even verder gegaan met de motor. eerst de luchtbuizen maar eens opgepoetst:

begint nu toch wel ergens op te lijken!

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 19 december 2017 03:17 PM
  [ # 298 ]

Ik wilde de isolatiemat tegen de motorkap vastmaken, maar de benodigde metalen klemmetjes die daarvoor bedoeld zijn, waren hopeloos verroest. Ik heb zitten zoeken maar ik krijg die klemmetjes niet meer gevonden. Zouden plastic-klemmen ook werken? Het aanbod daarin is behoorlijk groot, maar worden die niet te warm?

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 19 december 2017 05:40 PM
  [ # 299 ]

Als ik onder de kap kijk zit er in de motorruimte toch best veel plastic. Zo heet wordt het er nou ook weer niet.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 december 2017 07:59 PM
  [ # 300 ]

Ze zijn er nog wel:
http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?products_id=7508

De motor ziet er goed uit, lijkt erop dat het geelverzinken ook goed gelukt is!

Profiel  
 
 
20 van de 55
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook