9 van de 9
« Eerste  < Vorige 7 8 9
   
Restauratie ID20F 1972 Break
IDealist
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1248
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 07 december 2017 04:56 PM
  [ # 121 ]

Mercedes…..hoe ze het daar doen weet ik niet maar wel dat die veersystemen bij MB veel storingesgevoeliger zijn. Mijn buurman had er een. Van purre elllende rijdt hij nu Toyota… Ook een collega van me had er een dure auto aan (Eklasse hydraulique).

Citroen ID20 F Break ‘71, Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (under reconstruction), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
waterman
Moderator/Redacteur
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38287
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 07 december 2017 06:30 PM
  [ # 122 ]

Het systeem wat MB op de w116 450SEL 6.9 en op de w126 560SE en SEL gebruikte was een licentie van Citroën maar dan op lagere druk en erg betrouwbaar. Daarna zijn ze met luchtvering gaan knoeien en dat was niet tof…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
H@ns
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4589
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 07 december 2017 09:37 PM
  [ # 123 ]
douwewytske schreef:

Ja klopt, heb ze bij Citrotech gehaald.
@Bogaard, als je met de dikke leiding die tussen pomp en regelaar bedoeld, deze heb ik nog niet. Dit is volgens mij de zwaarst belaste omdat deze nogal wat klappen opvangt.
Ik heb ergens in het forum al eens gelezen dat hier wel een hydrauliekslang voor werd gebruikt.

Onze Egbert:
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1701534/

Of
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1238315/

Profiel  
 
repelsteeltje
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 08 december 2017 08:37 AM
  [ # 124 ]

Waarom neem je niet gewoon een goede gebruikte originele? Daar moet toch wel aan te komen zijn? Bij juiste montage helemaal niets mis mee.

Profiel  
 
waterman
Moderator/Redacteur
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38287
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 08 december 2017 08:55 AM
  [ # 125 ]

eens!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
douwewytske
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 16-01-2016

Gepost: 08 december 2017 08:53 PM
  [ # 126 ]

Ja, een originele leiding is zeker wel aan te komen. Een kennis van mij heeft in het verleden al eens een gescheurde leiding gehad,in no-time had de leiding als een fontein alles er onder gesmeerd.
Er zat geen roest op en zag er verder goed uit, maar door het regelen (slaan) van de drukregelaar heeft deze het zwaar te verduren en door het gebruik van een stukje slang wat iets flexibeler is worden de ergste klappen opgevangen. Maar er zijn blijkbaar genoeg leidingen die het wel lang volhouden.

Vanavond heb ik de motor tevoorschijn gehaald, om een eerste indicatie van de motor te krijgen (bij aankoop heb ik de motor niet laten lopen) wou ik even een compressietest doen, startmotor op een aparte accu aangesloten maar deze weigerde dienst.
De startmotor (Ducelier) ligt nu uit elkaar, er zitten tin-spatten rondom de veldwikkelingen, waarschijnlijk van de solderingen van de collectoren.
Eén koolborstel is gescheurd en dat zou nog wel te repareren zijn, maar er zit sluiting tussen de collector en de as, deze is dus niet meer bruikbaar.
Is revisie rendabel of kan ik beter op zoek naar een complete vervanger? Volgende week maar even bij de startmotor expert hier in de buurt horen.

Profiel  
 
IDealist
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1248
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 08 december 2017 09:42 PM
  [ # 127 ]

Blij dat ik door de ervaringsdeskundigen in mijn diepre wens wordt bevestigd: bij voorkeur zo veel mogelijk origineel spul terug monteren, zolang het nog in goede staat is, voor zover te beoordelen uiteraard.

Citroen ID20 F Break ‘71, Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (under reconstruction), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3032
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0 HDI Break Exclusive 100kW BVA6
Gepost: 09 december 2017 09:44 AM
  [ # 128 ]
douwewytske schreef:

Is revisie rendabel of kan ik beter op zoek naar een complete vervanger? Volgende week maar even bij de startmotor expert hier in de buurt horen.

De inruilservice van Brezan al eens geprobeerd? Werkt ook prima.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
douwewytske
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 16-01-2016

Gepost: 09 december 2017 06:41 PM
  [ # 129 ]

Nee, met Brezan heb ik geen ervaring, volgende week eerst maar even naar het plaatselijke revisiebedrijf en anders maar een rondje bellen.

Profiel  
 
H@ns
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4589
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 09 december 2017 07:35 PM
  [ # 130 ]

Wat betreft die leiding:
Hij wordt ook al verzwakt als hij te strak is aangedraaid.
En als ie dan nog voor een tweede keer wordt aangedraaid knapt ie daar ook niet van op…
Bij een gebruikte weet je nooit wat hoe vaak ie gebruikt is…

Profiel  
 
 
9 van de 9
« Eerste  < Vorige 7 8 9
 
© Citroën-Forum 2003 - 2017 | adverteren
Facebook