8 van de 8
« Eerste  < Vorige 6 7 8
   
project 11B
j.witkop
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 08 januari 2019 04:15 PM
  [ # 106 ]
nanko schreef:


Ik heb een hele nette HY krukas inclusief dito lagerschalen.
Grotere hoofdlagers en dus minder kans op breuk, erg aantrekkelijk om hem pas te maken voor de 11D motor.
Alleen zit ik met de labyrinth afdichting, die pompt de olie uit het blok ipv er in.
Nou stel ik me niet veel voor bij dat pompeffect, ik vermoed dat afslingeren van de olie het meeste effect geeft
Heeft hier iemand ervaring met deze constructie?
Ik zou de tanden er af kunnen draaien en een dun “slingerrandje"laten staan, of een deelbare ring met tanden in de juiste richting maken, alleen hoe ik die op de krukas bevestig zonder al te veel materiaal weg te halen weet ik nog niet.
N

is t een idee om groeven te slijpen in tegenovergestelde richting waardooor de pompwerking verdwijnt? En dan een plaat monteren waarin een ruimte voor een gewone oliekeerring is gedraaid?

Profiel  
 
nanko
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 08 januari 2019 05:43 PM
  [ # 107 ]

Voor slijpen zit denk ik de vliegwielflens in de weg, ik dacht zelf aan een kartelapparaat
en dan een voor rechte kartels.
Het materiaal is prima draaibaar, kartelen zou goed moeten gaan, maar ook dan heb ik last
van de flens.
Een keerring zou het mooist zijn, maar ook daarbij zit die verrekte flens in de weg.
tenzij je de flens als afdichting gebruikt, maar dan moet er een nieuwe flens gemaakt
worden waar de keerring in komt.
Plan nu is, oude labyrint afdraaien en een nieuwe, deelbare maken.
Die met een paar schroefjes en een hoogwaardige lijm op de krukas monteren.
Labyrint is er inmiddels af en ik hou 1, 5 mm wanddikte over voor de nieuw te maken afdichting.
Morgen eens kijken hoe het wordt met de grootste spoed van de draaibank, anders moet er een
kartelapparaat komen.

Profiel  
 
j.witkop
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 08 januari 2019 05:55 PM
  [ # 108 ]

inderdaad een kartelapparaat zou t mooiste zijn. Ik heb bij een MG-A ooit een modificatie gezien om een keerring te plaatsen in plaats van de passieve afdichting die lekt als de auto op een hellend vlak staat.
Een plaat met een groot gat voor de flens met vloeibare pakking op het blok. In/over dat grote gat waren 2 halve schalen   geplaatst voor een deelbare keerring, afdichtend op de krukas. Het was redelijk dicht.
Deze modificatie werd omgezet naar een afdichting op de flens, zoals je ook al suggereerde. Je zult dan een verhoging moeten draaien voor een passende keerring, alsmede de flens opzuiveren. Maar dat zal je probleem niet zijn. Vraag is of er genoeg ruimte blijft voor het vliegwiel in dit geval. Ik weet niet of het vliegwiel verdieot is aan de achterzijde.

Profiel  
 
nanko
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 08 januari 2019 06:23 PM
  [ # 109 ]

Ja, de flens valt in het vliegwiel, dat gaat dus nog van de ruimte voor de keerring af.
Maar een deelbare keerring is wel een mogelijkheid, geen idee wat ik me daar bij voor moet stellen
maar er is vast wel wat over te vinden,
De flens waar de labyrint in loopt is ook al deelbaar, en demontabel van het carter, dat helpt vast.

Profiel  
 
nanko
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 08 januari 2019 11:11 PM
  [ # 111 ]

Dank!
Passend model gevonden en besteld.
Dit scheelt een heleboel werk Smile

Profiel  
 
j.witkop
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 08 januari 2019 11:17 PM
  [ # 112 ]

Fijn! Daar is nu het forum voor.

Profiel  
 
j.witkop
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 09 januari 2019 11:19 PM
  [ # 113 ]

stuur je een foto als het gelukt is?

Profiel  
 
nanko
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 09 januari 2019 11:36 PM
  [ # 114 ]

Doe ik !
Het is wat meer werk dan ik dacht, de buitendiameter is groter dan de steek van de bouten van de flens
waar keerring in moet komen, daar moet dus wat anders voor komen.
Maar nog steeds minder werk, en ook een betrouwbaardere afdichting dan het origineel.

Profiel  
 
j.witkop
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 09 januari 2019 11:41 PM
  [ # 115 ]

het kan de wijn zijn maar ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt

Profiel  
 
nanko
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 10 januari 2019 02:08 PM
  [ # 116 ]

Ja daar ben ik heel goed in Smile
Als de keerring binnen is maak ik wel een foto, scheelt > 1000 woorden.

Profiel  
 
 
8 van de 8
« Eerste  < Vorige 6 7 8
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook