8 van de 9
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 Volgende > 
   
Prestige Rouge Florentin - in de overgang?
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1411
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 12 oktober 2018 03:31 PM
  [ # 106 ]

Met de camper van Nijmegen naar Amsterdam is natuurlijk ook geen straf :p al was het met de CX wat sneller gegaan. Hoop dat de CX snel weer de weg op mag, als die dinsdag nog de garage staat maak ik wel wat foto’s

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6295
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 13 oktober 2018 09:07 AM
  [ # 107 ]

Nee, zeker geen straf, heerlijk onthaasten. Dinsdag staat die er zeker nog, er zijn nog meerdere puntjes die op de I moeten Wink

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6295
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 08 november 2018 10:35 AM
  [ # 108 ]

Campertje in de stalling en weer een CX voor de deur. Smile Als laatste puntje op de i gisteren bij de garage de middenarmsteun uit mijn vorige CX overgezet terwijl de mannen van de garage een laatste check uitvoerden op de werking van de fans. Na koffie en met een fles wijn om het te vieren ging de auto na ruim 12 jaar weer de weg op. Wat rijdt een CX die helemaal op orde is toch heerlijk. Met sledeverlengers nu onder beide stoelen, kan ik net een tikje verder van het stuur af zitten, heel prettig. Ik zit ook een fractie hoger en de (leren) stoelen lijken iets minder zacht, het plafond zit nu nog wat dichter boven mijn hoofd. Heerlijk schakelen, nog nooit een zo strak schakelende CX meegemaakt. Het kàn dus wel.
Onderweg viel op dat er nog een paar kleine dingetjes nagelopen moeten worden. Bijvoorbeeld de interval op de ruitenwisser die het niet doet. Het paneel van de verwarming/ventilatie dat nauwelijks verlicht is. Alleen de aansteker rechts achterin werkt, de aansteker voor is niet verlicht. In de kofferbak ontbreekt het lampje. Oliedrukmeter gaf de eerste rit opeens niets meer aan - tweede rit weer wel. Turbodrukmeter heeft een nogal vrije relatie met de stand van het gas. Interieurlicht-schakelaar die soms wel, soms niet verlicht is. En een originele (en werkende!) afstandsbediening met zo goed als lege batterijtjes en een groen uitgeslagen contact-strip. Allemaal kleine dingetjes.
Misschien minder klein: de olietemperatuur loopt bij 130 op naar 105 graden op de meter terwijl de watertemperatuur onder 90 blijft. Da’s een beetje raar. Ook raar was dat het lampje van de motorstoring even ging branden toen ik in de derde versnelling voluit accelereerde om in te voegen op de snelweg. Er klonk ook iets niet helemaal goed. Turbodruk te hoog? Verkeerde benzine? Deze dingen ga ik maar eens goed in de gaten houden.

Verschilletjes tussen de versie 1985 en 1987 vallen ook op. Het toerental is op de snelweg wezenlijk lager dan in mijn vorige CX. Dat rijdt net wat relaxter. Een automatische achterruit verwarming. Net andere verlichting van de knoppen voor voorruitontwaseming en de airco (het lampje in de schakelaar licht pas op als de schakelaar is ingedrukt). En ik hoopte op een ingewikkeld knopje voor de portierruit links voor, maar de in één keer open - in één keer dicht optie zit er niet in, gewoon het knopje vasthouden bij de parkeergarage. Gelukkig gaan de ruiten een stuk sneller open en dicht dan in mijn vorige CX. Niet bouwjaar gerelateerd: ik geloof dat ik de extra CX-basis-deurrubbers mis. Het windgeruis viel me tegen. Misschien maar weer zo’n rolletje rubber bestellen en monteren.

Leuk: in het (nogal vieze) mapje met boekjes zit een service boekje met het oorspronkelijke Duitse kenteken, naam en woonplaats van de eerste eigenaar en stempeltjes van de eerste beurten. In de eerste vier maanden had de auto al 10.000 km gelopen. Ook papieren die te maken hebben met de import zitten er bij, met gegevens van de eerste Nederlandse eigenaar. En een Duits instructieboekje voor de benzine-versies, maar niet voor de Turbo 2. En dat klopt natuurlijk ook, oorspronkelijk is de auto afgeleverd als Prestige Automaat.

Afbeelding Bijlagen
DSC_6544.JPG
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Gepost: 08 november 2018 10:48 AM
  [ # 109 ]
break23m schreef:

Misschien minder klein: de olietemperatuur loopt bij 130 op naar 105 graden op de meter terwijl de watertemperatuur onder 90 blijft. Da’s een beetje raar.

Dit is volstrekt normaal, de smeerolietemperatuur is altijd hoger dan de koelwatertemperatuur.
Onder het oliefilter zit de smeeroliekoeler, daarin wordt de smeerolie gekoeld door het koelwater.

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6295
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 08 november 2018 10:51 AM
  [ # 110 ]

Nou kijk, dan gaf de olietemperatuurmeter in mijn vorige CX gewoon te weinig aan. Daar was het verschil tussen olietemperatuur en watertemperatuur veel kleiner en meer constant.

Profiel  
 
EL Robino
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 04-06-2004

- 2CV 6 Spécial
- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 08 november 2018 10:53 AM
  [ # 111 ]

Mooie auto, geniet er van de komende tijd!
Temperatuurverschil is inderdaad normaal

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6295
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 12 november 2018 03:28 PM
  [ # 112 ]

De auto was al heel mooi van binnen en van buiten toen ik hem kocht, nu is ook technisch alles tip top. Eigenlijk is de auto nu te mooi en te kostbaar om te gebruiken als mijn vorige Prestige. En ondanks een wel heel erg schappelijk voorstel voor de afrekening van al het werk is het van een goedkoop buitenkansje toch een prijzige auto geworden. Ik ben er nog niet uit: houden of verkopen. En dan weer een gebruiksauto op de kop tikken. ben er nog niet uit.

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1411
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 12 november 2018 03:37 PM
  [ # 113 ]

Prachtige CX en na al het harde werk en het wachten vooral van deze CX gaan genieten, het geld wat je in deze auto hebt gestoken krijg je waarschijnlijk nooit terug bij verkoop

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
waterman
> 30000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39121
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 12 november 2018 03:38 PM
  [ # 114 ]
break23m schreef:

Ik ben er nog niet uit: houden of verkopen.

Denk je, met de huidige cx markt in gedachten, dat je al je geld terug kunt krijgen? Dan is verkoop een optie.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6295
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 12 november 2018 04:43 PM
  [ # 115 ]

De garage verwacht dat het ding inderdaad meer kan opbrengen dan wat het mij kost. Maar ja, daar was het niet om begonnen.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26660
Geregistreerd: 21-09-2004

- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II LPG G3
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
Gepost: 12 november 2018 09:53 PM
  [ # 116 ]

Waar maak je je precies zorgen om?
Je vorige auto is het ook lang prima gebleven?

Als je het nu over een exemplaar heb dat zeer origineel is met erg weinig kms dan snap ik dat je daar niet een dagelijks vervoer van wil maken.

In dit geval is de auto 2x aangepast.
Naar mijn idee is het technisch goed houden van een auto die technisch goed is makkelijker te doen dan een auto waar alles van onbekend is. Mogelijk val je daar van het 1 in het ander, totdat die uiteindelijk technisch ook top is.

De grootste uitdaging lijkt mij de winter met zout. Maar welke CX keuze je ook maakt, dat probleem blijf je altijd houden…

Profiel  
 
waterman
> 30000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39121
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 12 november 2018 09:56 PM
  [ # 117 ]
break23m schreef:

De garage verwacht dat het ding inderdaad meer kan opbrengen dan wat het mij kost.

Tussen verwachten en vangen kan een groot verschil én een lange tijd zitten. Ik zou gewoon lekker gaan sturen met die auto.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Nielsje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3380
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 12 november 2018 10:05 PM
  [ # 118 ]

Ik begrijp het concept nog niet helemaal. Je laat een auto ombouwen precies naar jouw wensen en nu wil je hem liever niet gebruiken?

Enfin, je kan het ook combineren: te koop aanbieden en ondertussen erin gaan rijden. De CX markt gaat niet heel erg hard, volgens mij in de winter al helemaal niet.. En ik weet niet wat voor prijs er verwacht wordt, maar het zou zomaar eens kunnen zijn dat mensen die een auto in de hogere prijs regionen zoeken wellicht ook een tikkie originaliteit willen..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6295
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 12 november 2018 10:51 PM
  [ # 119 ]

Tja, vanaf beide kanten niet scherp geweest toen de hoeveelheid werk tegenviel. Dank allemaal voor het meedenken, dat helpt. De CX mag blijven, laat ik er blij mee zijn. En dan moet ik op deze nog weer iets zuiniger zijn. Taxeren en een antiroest behandeling worden nu de volgende stappen.

Profiel  
 
Nielsje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3380
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 12 november 2018 11:06 PM
  [ # 120 ]

Taxeren en antiroest is sowieso een goede stap!

Nu, krijgen we nou nog eens een paar mooie foto’s van dat ding te zien of hoe zit dat? Mr. Green

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
8 van de 9
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2018 | adverteren
Facebook