2 van de 49
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Prestige Rouge Florentin - door naar een volgende eigenaar
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3881
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 24 april 2016 10:51 PM
  [ # 16 ]

mooi project !!  We houden het hier in de gaten.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 april 2016 10:57 PM
  [ # 17 ]

Mocht de reconversie naar Prestige doorgaan, dan heb ik wel belangstelling voor alle dieselonderdelen, die dan overblijven.

En mocht het hele project geen doorgang vinden, dan zelfs voor de gehele Limousine. Wink

Maar ik ga er voorlopig maar vanuit dat dat laatste waarschijnlijk niet het geval zal zijn.

Succes met deze uitdaging!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 24 april 2016 11:14 PM
  [ # 18 ]

Mooi project.
Mooie kleur!

Ga je het allemaal zelf doen, of laat je het leuke werk over aan Beau?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 24 april 2016 11:47 PM
  [ # 19 ]

Geen ruimte en geen tijd om dit zelf te doen. En ook geen ervaring mee. De auto gaat naar Tres Beau. En de vrijkomende onderdelen dus ook. Als het project onverhoopt strand, mogen belangstellenden zich in Leerdam melden. Maar daar was het niet om begonnen, ik hoop dat het zo ver niet komt.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 24 april 2016 11:47 PM
  [ # 20 ]

Dubbel

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 29 april 2016 07:08 PM
  [ # 21 ]

De auto lag letterlijk op de grond. Dus gisterenavond eerst de banden opgepompd om de auto de eerste centimeters vrij te krijgen van de vloer. Daarna met een garagekrik verder omhoog waarna Beau de truc met de 4 houtblokjes deed. En daarna was de auto klaar voor transport. In het oosten van het land is er een CX-vormige leegte ontstaan. Met walnoot-doppen. Veel walnoot-doppen. In het midden van het land blijkt de motor bij de eerste poging direct te lopen. Het begin is er. Bijna jammer dat ik liever benzine dan diesel tank.

Afbeelding Bijlagen
DSC_1018.jpgIMG-20160429-WA0000.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 april 2016 08:49 PM
  [ # 22 ]

Sie een diesel loopt altijd!
Succes met de voortgang.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 02 juli 2016 05:15 PM
  [ # 23 ]

Er is voortgang Smile Terwijl ik op vakantie was, heeft Beau de motor en toebehoren en de uitlaat gedemonteerd. Met name de uitlaat ziet er uit alsof het ding nauwelijks heeft gereden. Bijvangst: een emmer vol met walnoot-doppen tussen de kapotgevreten motorkapisolatie. Volgende stap wordt het dashboard er uit om de afgeknipte bekabeling te vervangen.

Afbeelding Bijlagen
kleinIMG-20160630-WA0002.jpgkleinIMG-20160630-WA0004.jpgkleinIMG-20160630-WA0001.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 02 juli 2016 06:16 PM
  [ # 24 ]

Ik zie dit onderwerp nu pas, schitterende CX! Ik ga het volgen. Smile

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 06 juli 2016 10:54 PM
  [ # 25 ]

Vanmiddag eens onder de auto doorgelopen, ik kende de auto alleen van de bovenzijde. Twee roestplekken in de voetenruimte, daar moet van binnenuit aan gelast worden. En een klein plekje aan de rechter dorpel waar in het verleden iets aan is gelast. Maar verder - een beetje tot verwondering van de mensen van de garage - werkelijk overal helemaal netjes. Dat geeft de burger moed Smile. De roest die ik zag op voorste dwarsbalk is veroorzaakt door roestwater dat uit de radiateur en motor kwam lopen. Duidelijk niet de goede koelvloeistof. De radiateur moet in elk geval worden vervangen. Maar ook de condensator van de airco zie er slecht uit, met beschadigingen aan de motor zijde ... Raar. Die moet er dus ook uit.
Grappig: nog steeds komen er walnootdoppen uit. Telkens is er wel weer een hoekje waar je er opeens weer een ziet. De geluidsisolatie tussen motorruimte en dashboard is net als de motorkapisolatie ook aardig aangevreten - die moeten beiden dus worden vervangen. De muizen lijken ook achter het dashboard op bezoek te zijn geweest - benieuwd wat daar de schade is. Het interieur is in elk geval niet aangevreten.
Terwijl het grote werk nog moet beginnen (dashboard er uit om de bekabeling voor het motormanagement opnieuw aan te brengen, de motor zelf etc) toch zitten kijken naar de kleine dingetjes. De zwarte strips aan de zijkant zitten net effe te hoog - en als je het eenmaal ziet, is het meteen ook wel storend. Niet parallel ten opzichte van de achterbumper, te hoog boven de uitsnijding van het achterwiel en sowieso enigszins omhooglopend naar voren. Die moeten er waarschijnlijk af en opnieuw weer op. Dan kan ook meteen het dunne chroomlijstje boven die zwarte strip er op, want dat ontbreekt. Gepiekerd of ik de typeplaatjes van een Turbo2 er op zet (inclusief de Turbo-aanduiding op de voorspatborden), of juist niet (oorspronkelijk is het een Prestige automaat). Maar in elk geval gaan de Limousine-aanduiding en -schildjes er af. Ik ga de hoogteverstelling van de rechterstoel overbouwen - mag ik alvast nadenken hoe ik de bedieningshandel in de juiste kleur krijg. En het armsteuntje moet natuurlijk over - zelfde probleem, daar moet een andere bekleding op. Allemaal details, eigenlijk.
Ook nog even gefilosofeerd of de versnellingsbak van een Turbodiesel een optie is: minder toeren op de snelweg en daardoor wat minder geluid en wellicht zuiniger. Zeker in Nederland is meer dan 3.000 toeren bij 120 eigenlijk nergens voor nodig. Iemand daar al eens mee geexperimenteerd? Verder twijfel ik over cruisecontrol.
De planning is dat de auto in september gereed is.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 juli 2016 11:07 PM
  [ # 26 ]

De bak van een benzine turbo motor is al erg lang, 3500 rpm bij 150 km/h En zo’n 4500 bij 200 km/h.

80/90 in 5 trekt eigenlijk al niet, ik geloof niet dat ik de bak nog langer zou willen hebben. Ik vind het wel fijn dat de bak van de benzine turbo al een stuk langer is dan van een GTi zonder turbo.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 06 juli 2016 11:14 PM
  [ # 27 ]

Er zit ook nog verschil tussen een TD1- en een TD2-bak.

Een TD2-bak is in 1 en 2 iets korter, in 3 nagenoeg gelijk en in 4 en 5 iets langer dan een TD1-bak.

Mijn TD1 draait 3000 rpm bij 130 km/h op de Tomtom.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2399
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 06 juli 2016 11:18 PM
  [ # 28 ]

De belangrijkste vraag is: hoe is je rijstijl. In mijn gti turbo mis ik de 6e versnelling. Een langere vijf is dan ook een optie. Als je voor een turbodieselbak kiest kun je beter de td2 bak kiezen, daarvan zijn de 1e 3 versnellingen relatief kort.
SP en een van de werknemers van Van derLaan hebben een td2 bak in de gti turbo 2.
Als je sprintjes in de vijf wil doen, zou ik het afraden. Maar als je meer wilt cruisen, lekker die turbo 2 bak erin.

De Gtiturbo heeft meer koppel dan de TD, dus daar hangt het niet op.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 06 juli 2016 11:32 PM
  [ # 29 ]

Da’s merkwaardig. Mijn Prestige Turbo loopt ergens rond de 3000 bij 120 km/u, 3.500 bij goed 130. En trekt in vijfde versnelling bij normaal met het verkeer meerijden al prima vanaf 70 - zeker als de turbo eenmaal mee doet. Vandaar mijn vraag. Heeft de Turbo 2 dan een langere bak dan de Turbo 1? Want dan is de standaard bak inderdaad prima, als ik het zo lees.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 06 juli 2016 11:36 PM
  [ # 30 ]
Evan schreef:

Maar als je meer wilt cruisen, lekker die turbo 2 bak erin.

TD2-bak bedoel je toch?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
2 van de 49
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook