3 van de 49
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Prestige Rouge Florentin - door naar een volgende eigenaar
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 juli 2016 10:38 AM
  [ # 31 ]

Mijn vorige reactie was een reactie op Arjan Verkade - mijn ervaring is net anders dan die van hem. Terwijl ik zat te typen zijn er dan nog meer reacties. Waarvoor dank. Ik mis net als Evan eigenlijk gewoon een 6e versnelling. Alleen met volle bezetting op forse autobahn-hellingen is de huidige bak wel fijn: niet terugschakelen maar gas bij geven en sleuren maar, ook op plaatsen waar andere modernere auto’s het zichtbaar moeilijk krijgen. Maar in Nederland mag het best een tandje minder, voldoende trekkracht in het lagere toerenbereik, en die enkele keer in het buitenland wil ik best een keer terugschakelen. De TD1-bak levert een toerenval van 500 toeren op, als ik Rene Jongejan goed begrijp. Dat zou de benzine turbo prima aan kunnen. Maar als ik het goed begrijp geeft een TD2-bak min of meer ‘normale’ verhoudingen in de eerste drie versnellingen en een lange 4 en 5. Dat klinkt eigenlijk nog beter. Fijn relaxed cruisen op de lange afstand. En een lange vierde versnelling, zodat terugschakelen betekent dat de linkerbaansprintjes nog steeds mogelijk zijn. Zeker met het ruimere toerenbereik van de benzine turbo tegenover de TD’s. Ik weet weer meer Smile

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 07 juli 2016 10:58 AM
  [ # 32 ]

Ik volg dit met interesse. Ik speel ook met de gedachten om een andere bak te zoeken, maar ben eerst aan het uitzoeken welke bakverhoudingen er allemaal zijn. Dat zijn er veel. En iets met nét te weinig tijd..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 07 juli 2016 11:29 AM
  [ # 33 ]
Nielsje schreef:

En iets met nét te weinig tijd..

Wat minder in de kroeg rondhangen? Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25364
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 juli 2016 11:43 AM
  [ # 34 ]

Ik heb nog een TD1 gereviseerde bak liggen… TEAB

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 07 juli 2016 11:56 AM
  [ # 35 ]
René Jongejan schreef:
Nielsje schreef:

En iets met nét te weinig tijd..

Wat minder in de kroeg rondhangen? Wink

Je bent gewoon jaloers dat hier wél kroegen zijn Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 07 juli 2016 12:01 PM
  [ # 36 ]

Hoho, ook hier zelfs 2!
En genoeg zuiphokken. Laughing

Maar weer ontopic, spec’s van de TD-bakken.
Scheelt jou weer werk.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 juli 2016 05:13 PM
  [ # 37 ]

Kijk, da’s interessant. Inderdaad zijn de eerste drie versnellingen korter en de hoogste twee iets langer. Nou nog eind-verhoudingen opsnorren van de Turbo-benzine-bakken, dan kan ik goed inschatten wat het effect is ten opzichte van mijn huidige auto.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 07 juli 2016 05:27 PM
  [ # 38 ]

De genoemde snelheden zijn uiteraard theoretisch, gebaseerd op de afrolmaat van een originele band.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 juli 2016 06:41 PM
  [ # 39 ]

Snelheden lijken me sowieso theoretisch, ik ken niemand die precies 1000 toeren rijdt Wink Maar voor de onderlinge vergelijking wel ontzettend handig.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 07 juli 2016 07:57 PM
  [ # 40 ]
bogaard77 schreef:

Ik heb nog een TD1 gereviseerde bak liggen… TEAB

die bakken van jou ken ik Laughing

ik kan me niet voorstellen dat een turbo benzine blok het lekker vind om met zeg 2300 toeren even te accelereren op de snelweg in de 5.
dit zeg ik zonder verder enige ervaring met dat blok te hebben overigens

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 juli 2016 09:01 PM
  [ # 41 ]

Tja, mijn ervaring is dat de boel bij lage toerentallen al best begint te sleuren, genoeg om vlot maar niet heel snel mee te komen. Ik wil in elk geval wat minder toeren dan mijn turbo 1 maakt. Ik realiseer me dat een lange bak betekent dat er soms een keer teruggeschakeld moet worden. In mijn auto schakel ik eigenlijk nooit terug zolang de snelheid boven 60 à 70 blijft. Dat wordt dan dus 80 à90.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 juli 2016 09:08 PM
  [ # 42 ]
break23m schreef:

Da’s merkwaardig. Mijn Prestige Turbo loopt ergens rond de 3000 bij 120 km/u, 3.500 bij goed 130. En trekt in vijfde versnelling bij normaal met het verkeer meerijden al prima vanaf 70 - zeker als de turbo eenmaal mee doet. Vandaar mijn vraag. Heeft de Turbo 2 dan een langere bak dan de Turbo 1? Want dan is de standaard bak inderdaad prima, als ik het zo lees.

Dat weet ik niet zeker, gezien het vermogen van de T1 en T2 nagenoeg gelijk is, zie ik niet veel reden om een andere bak te monteren.

Maar jouw toerentallen lijken idd wel anders…

Bij 120 zit ik volgens mij net onder de 3000.
Bij 150 net onder de 3500.

120 komt wel aardig overeen, maar tussen 130 en 150 zit weer een flink verschil, dat wil ik niet helemaal verwijten aan een teller afwijking…

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 07 juli 2016 09:26 PM
  [ # 43 ]
Arjan Verkade schreef:

Bij 120 zit ik volgens mij net onder de 3000.
Bij 150 net onder de 3500.

Dan zou je ook 90 moeten rijden net onder de 2500 rpm.

Hang er eens een Tomtom o.i.d. in en meet dan nog eens de werkelijke snelheden in 5 bij 2000, 2500, 3000 en 35000 rpm.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 juli 2016 10:53 PM
  [ # 44 ]

Die 3500 RPM bij 150 is volgens mij ook op de GPS.

90 rond de 2500 klopt ook wel aardig.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 07 juli 2016 11:00 PM
  [ # 45 ]

wie zegt dat de toeren kloppen?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
 
3 van de 49
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook