22 van de 31
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
   
Nieuwe Citroën C3 III (2016)
kurk_droog
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 22-08-2016

Gepost: 04 mei 2017 03:27 PM
  [ # 316 ]

Ik ben ook nog zeer tevreden na 14.000km gereden te hebben. Ik heb wel een aantal puntjes:
- de afwerking binnen valt wat tegen, bij het raam linksvoor sluiten 2 rubbers niet helemaal op elkaar waardoor ik het staal van het portier zie.
- vocht in het linker achterlicht
- ventilatierooster die lam is en bij het blazen dus naar 1 kant schiet

Kleine puntjes die ook vooral kunnen komen door kinderziektes en die niets aan de ervaring met de C3 doen. Geweldig product van Citroën. Op naar de 20k kilometers nu!

Profiel  
 
Arie54
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 07-05-2017

Gepost: 07 mei 2017 05:04 PM
  [ # 317 ]

Eergisteren in Den Haag een nieuwe C3 ‘Shine’ met automaat besteld. De Škoda Yeti is inmiddels 6 jaar dus werd het wel een beetje tijd om iets anders te kopen. De Yeti heeft al die jaren heel wat spullen naar ons huis in de Bourgogne vervoerd, maar aangezien we daar volgend jaar naar toe verhuizen is die omvang niet meer nodig.
We gingen gewoon eens kijken wat het verschil tussen de Cactus en de nieuwe C3 zou zijn. Er was geen Cactus met volautomaat beschikbaar, schijnt er pas in juni te komen, maar wel de C3. Lekker mee gaan rijden en voor iemand die al 45 jaar gewend is te schakelen was het wel even wennen.
Maar ik moet zeggen, het reed prima en 110pk in zo’n gebakje is ruim voldoende. En toen mijn Lief er zo mee weg reed en we de C3 eigenlijk groot genoeg vonden, de 2 teckels gaan mooi op de achterbank, waren we er snel uit en hebben we een kobaltblauwe met zwart (panorama)dak met 17” CROSS-velgen besteld. Levertijd is 8-12 weken, dus nu maar wachten en hopen dat het wat vlotter gaat.

Vraagje: iemand enig idee waar ik de specificaties van de audio (vermogen etc.) kan vinden?

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 07 mei 2017 09:16 PM
  [ # 318 ]

Vermogen van de audio ken ik zo niet, maar ik ben er zelf erg tevreden mee (C3-III Shine 110 handbak) sinds januari 2017.

Inmiddels 6500 km verder, elke dag weer heerlijk genieten van de prettige driepitter met 205 Nm koppel.
Lekker pittig, en ook verrassend zuinig (met mijn stevige rijstijl 6.5 liter)

Onze kruising BorderCollie-Stabij-Kooiker slaapt altijd heerlijk rustig op de achterbank Wink

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 07 mei 2017 11:43 PM
  [ # 319 ]

Vandaag tegen een luxe probleem aangelopen met het 7” beeldscherm…

Ik werd gebeld bij het wegrijden, waarbij de auto in de achteruitrijversnelling stond.
Toen dus vol alles in beeld dat zich achter m’n auto bevond, maar dan dus geen toegang tot het telefoonscherm…
Dus meteen maar weer in z’n vrij geschakeld om de achteruitrijcamera uit te schakelen en weer beeld te hebben, deed ineens een passagier een portier open….

Weer geen beeld, aangezien er dan dus een waarschuwing op het scherm komt dat het rechter portier geopend is Wink

Vroeger was het allemaal simpel

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 27 mei 2017 08:25 PM
  [ # 320 ]

Vandaag voor het eerst in de 30 jaar dat ik een auto bestuur het nut gemerkt van een bandenspanningscontrolesysteem Smile

Het centrale display begon te mekkeren dat de bandenspanning gecontroleerd moest worden, en vervolgens gereset. Even een korte pitstop bij een benzinepomp, waar bleek dat 1 band op 1.1 bar stond ipv de normale 2.4

Bij een snelle controle van de band zag ik al snel de boosdoener: een ingereden schroefje…

Om 12.15u op zaterdagmiddag nog even snel naar de Citroen dealer hier in de wijk (niet de dealer waar ik ‘m gekocht heb), waar vanmiddag nog even een snelle en vakkundige reparatie kon plaatvinden. Hulde voor Thijs Wilmink, van Bennie Wilmink Citroen voor de zaterdagmiddagopenstelling !


Daarna zelf nog even een nieuwe smartphone gekoppeld aan het bluetoothsysteem van de C3, iets dat me uiteindelijk ook gelukt is, als Smartphone analfabeet Wink

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
jg902
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 11-06-2017

Gepost: 11 juni 2017 09:07 PM
  [ # 321 ]

beste forumleden,

ik zal me even voorstellen:
mijn naam is jeffrey nieuw lid en sinds
2 weken eigenaar van de nieuwe c3 shine 110pk handgeschakeld.

daarover gelijk een vraag aan jullie..
ik heb nu 1000km gereden en merk nu al een flink vermogen verlies aan mn turbo.
hebben jullie hier ook last van gehad of zal het een fout in de turbo zijn?

aangezien ik deze maand in het buitenland ben en niet in de mogelijkheid ben om naar de garage te gaan om hem uit te lezen dacht ik laat ik het eerst hier eens vragen.. graag zou ik jullie mening en ervaringen horen.
groetjes

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 12 juni 2017 04:21 PM
  [ # 322 ]

@jg902

Mijn 110 PureTech heeft inmiddels ruim 8000 km gelopen, en tot op heden geen enkel probleem gehad dat lijkt op dat wat jij vertelt.

Paar vraagjes:
- hoe staat het met je oliepeil ?
- hou rekening met de juiste oliekwaliteit, iets van 0W30 als ik het goed heb
- hoe staat het met je koelwaterpeil
- krijg je geen storingsmeldingen op je dashboard ?
- heb je de auto wel altijd keurig warm gedraaid ?  niets is slechter voor een turbo om in koude toestand vol te moeten draaien, het toerental van de turbo is aanmerkelijk hoger dan het motortoerental.  Ook omgekeerd geldt eigenlijk, nooit warm uitzetten…. Al snap ik daarbij de start-stop systemen op moderne turbo blokken niet.

Ook in het buitenland kun je natuurlijk altijd naar een dealer, aangezien fabrieksgarantie niet bij de grens stopt. Daarbij lijkt het me ook niet gezond voor de techniek om door te blijven rijden met een mogelijk defecte turbo, of een ander probleem in die richting (motormanagement, emissie-systeem e.d.)

succes ermee !

 

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
jg902
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 11-06-2017

Gepost: 12 juni 2017 05:18 PM
  [ # 323 ]

@ xtr

ik ben in het buitenland de auto niet

Profiel  
 
Andastra
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 01-05-2017

Gepost: 21 juni 2017 11:31 AM
  [ # 324 ]

Wat verbruikt jullie C3 gemiddeld?

Ik heb mijn new C3 Shine (automaat) nog maar een dikke week, maar het verbruik valt mij dik tegen. Gemiddeld verbruik is 8,7l, wat toch wel een stuk meer is dan wat aangegeven wordt als gemiddeld verbruik voor stadsverkeer voor dit model.

Zo is mijn tank al half leeg en heb ik nog maar 187km gereden. Met mijn vorige auto deed ik makkelijk een maand met een tank, nu zal ik de 2 weken niet halen :/

Is dat omdat hij nog nieuw is dat hij meer verbruikt?

(Ben een autoleek, sorry Smile )

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 21 juni 2017 05:12 PM
  [ # 325 ]

Dat kan. Als er nog maar 187km op staat is je auto nog lang niet ingereden, dat duurt een paar duizend kilometer en hij zal dan vanzelf wat zuiniger worden. En weet je zeker dat je met een volle tank bent begonnen?
Volgens fabrieksopgave zou je in de stad 1 op 16,4 moeten rijden. Ik weet niet of je dat haalt zodra hij ingereden is, maar je zult gemiddeld (met automaat) denk ik wel 1 op 14 of 1 op 15 halen (educated guess).

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
GSPallas
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010

- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Gepost: 21 juni 2017 05:39 PM
  [ # 326 ]

De tank zal ongetwijfeld niet vol geweest zijn; wij rijden met onze DS3 (weliswaar slechts 82pk, maar dat maakt niet veel uit) met voornamelijk stadsverkeer redelijk constant 1:15, even geduld zou ik zeggen.

Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 25 juni 2017 10:13 PM
  [ # 327 ]

Ik zit met m’n C3-III Shine 1.2 Turbo (handbak) gemiddeld op zo’n 6 a 7 liter / 100 km, bij een pittige rijstijl waarbij ik regelmatig het vermogen en vooral het koppel aanspreek.

Daarbij rij ik 50% in de stad, en daarnaast korte stukken autosnelweg met 130 km/h


Uit ervaring weet ik dat het allemaal HEEL veel zuiniger gaat worden bij grote afstanden op provinciale 80 en 100 wegen, dan is 5 liter heel goed haalbaar (1:20)


Het verbruik valt of staat met je eigen rechtervoet… Klinkt afgezaagd, maar hoe steviger je gas geeft bij een turbo blok, hoe meer je verbruikt.  Ik zie het verbruik bij mijn auto soms oplopen tot 15 of 20 liter als je enorm doortrapt richting 4000 of 5000 toeren bij optrekken….  Iets dat je in het normale verkeer natuurlijk niet dagelijks zult doen Wink

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
kurk_droog
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 22-08-2016

Gepost: 03 juli 2017 08:55 PM
  [ # 328 ]

Zo, volgende week de eerste 25.000km beurt dus weer even mijn bevindingen opschrijven. Eerst maar de negatieve puntjes:

Het zou kunnen dat ik een redelijk snel geleverd model heb wat misschien wat meer kinderziektes geeft?
- vocht in het achterlicht gehad, achterlicht vervangen
- ventilatierooster had speling, 2x kreeg de dealer luxere roosters dus ze gaan ze nu alle 4 de roosters vervangen vervangen
- binnenafwerking vin ik hier en daar toch wat slordig met rubbers die niet helemaal aansluiten en ook af en toe wat kraakjes geven (bij de beurt gaan ze even kijken)
- ik ben 1.90 lang en heb de stoel helemaal naar achteren, ik kijk nu precies tegen de middenstijl aan wat een gigantische dode hoek geeft aan de zijkant.
- Als ik Citroën was zou ik de ventilatie toch (zoals de aircross) als knoppen onder het scherm doen omdat je te lang van de weg kijkt om te bedienen.
- bij drempels krijgt de achterkant een gigantische klap..hoort dit?

Eigenlijk vooral kleine dingetjes die misschien deels opgelost worden of komen bij een model die net uit is.

Nu de positieve punten die vooral overheersen:
- Wat een heerlijk comfortabele bak qua rijgedrag, comfort en geluid.
- het interieur straalt klasse uit en is wat anders dan al die standaard auto’s
- het design is lekker speels en als ik de C3 al zie dan is het ook elke keer in een andere kleurstelling. Leuk! Je ziet ook vaak koppen in andere auto’s draaien om toch even te kijken, kan natuurlijk ook door mijn feloranje kleur komen.
- Navigatie met Tomtom Traffic werkt super vlot en is accuraat in alternatieve routes bij files en geeft duidelijk aan wat de vertragingen zijn en waar.
- glazen dak zou ik iedereen aanraden, ik rij toch fitter naar mijn werk met al dat licht. Bij een hoge zon of hitte gewoon even het scherm dicht.
- die stoelen!! Very Happy
- verbruik, nu is dat voor de baas, maar hij gaat netjes 4,5/100 (diesel 75pk)

Ik ben zeer tevreden over de C3 en kan hem in die klasse iedereen aanraden. Op naar de 50.000!

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 03 juli 2017 10:13 PM
  [ # 329 ]

dat klappen van de achteras op een drempel doet mijn C3 ook, ik heb inderdaad ook last van die dode hoek in de B stijl, en ook de ventilatie mbt het tablet vind ik irritant….

verder ben ik super tevreden met m’n C3 !

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
Malloot
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 10-12-2005

Gepost: 08 juli 2017 09:01 PM
  [ # 330 ]

Wat leuk om al die positieve berichten te lezen.

Na de nodige jaren een Xantia break, ZX break en een Berlingo te hebben gereden heb ik de vergissing gemaakt om een paar maanden terug een Opel Omega te kopen. Gelukkig werd deze onlangs total loss gereden en kon ik weer op zoek naar een Citroën. Een dure les, maar blijkbaar nodig om weer met beide benen op de grond te komen en weer een Citroën te gaan rijden.

Na eindeloos rondkijken naar een mooie gebruikte Citroën liepen we ook tegen de nieuwe C3 aan. Gesprekje gevoerd met de verkoper over prijzen en mogelijkheden. Na een proefritje in de 82 en 110 pk versie zijn we wijselijk naar huis gegaan om er een nachtje over te slapen.

Na wat boekhouden, vergelijken nieuw vs. gebruikt, groot vs. compact, hebben we de knoop doorgehakt; we gingen een nieuwe C3 bestellen.

Ze zouden voor een feel 82 gaan met panoramadak en een middenarmsteun, maar het gebrek aan lichtmetalen velgen en de mijn inziens ielige wielen met de doppen, zijn we uiteindelijk voor een Shine 82 in de kleur orange power met een noir onyx dak gegaan met als extra’s een panoramadak, middenarmsteun en connectedcam.

De 110 pk was weliswaar vlotter, maar ik vond die turbo het rijgedrag er nerveus beïnvloeden en vond de 82 pk veel comfortabeler. Volgens mij ben ik daar redelijk uniek in als ik de reviews her en der lees, maar dat was mijn ervaring na 3 uitgebreide proefritten.

De overige accessoires bestellen we binnenkort er nog bij.

Levertijd min. 12 weken, dat viel wel even tegen met een kreupele omega voor de deur, maar hij red het nog maar even, al ziet ie er niet zo fraai meer uit.

 

 

Profiel  
 
 
22 van de 31
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook