2 van de 22
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
De 2400 GTi van Erik - hmm, een raar geluid uit de bak of de koppeling
Praxidus
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 236
Geregistreerd: 16-08-2016

Gepost: 26 augustus 2016 11:14 AM
  [ # 16 ]

welke koelvloeistof moet er trouwens in de 2400 GTI, 1978?
De rode of de groene?

DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4702
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 26 augustus 2016 11:47 AM
  [ # 17 ]

Ik heb groene in mijn ‘77-er zitten.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25351
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 augustus 2016 12:21 PM
  [ # 18 ]

Gewone goedkope!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9112
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 26 augustus 2016 12:59 PM
  [ # 19 ]

Yep, gewoon de blauwe G11 van de Action.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3188
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 26 augustus 2016 04:03 PM
  [ # 20 ]

alles is goed zolang je maar van dat nieuwe “ROZE” spul af blijft !

daar kunnen je pakkingen niet tegen ,

en heb je anders binnen een paar maanden een rosé motorblok ;

Walter nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Praxidus
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 236
Geregistreerd: 16-08-2016

Gepost: 28 augustus 2016 01:10 PM
  [ # 21 ]

Dank allen.
Heb ook wat onderzoek gedaan. De rode is pas eind jaren 90 ontwikkeld, door VW/Audi, dus bestond nog helemaal niet in 78…

DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)

Profiel  
 
Praxidus
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 236
Geregistreerd: 16-08-2016

Gepost: 28 augustus 2016 01:22 PM
  [ # 22 ]

Nog wat plaatjes, WIP. Nu weer in de opbouwfase. Heb het hele schema uitgeplozen en als A0 kleurplaat uitgeprint. Begin een aardig inzicht te krijgen hoe André en zijn getalenteerde vrienden het allemaal bedacht en in elkaar gezet hebben.
Wil de CX alleen rijdend en betrouwbaar maken, maar een totaalrestauratie lokt. Ik moet me inhouden, eerst de DS klaar. Kan niet wachten te gaan rijden.

En, een vraagje: de “jaloezieën” op de achterruit, laten zitten of er af. En de spatlappen? Origineel of accesoire?

Afbeelding Bijlagen
image.jpegimage.jpegimage.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)

Profiel  
 
Praxidus
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 236
Geregistreerd: 16-08-2016

Gepost: 28 augustus 2016 01:22 PM
  [ # 23 ]

Nog een paar.
Die bekleding gaat er in natuurlijk!

Afbeelding Bijlagen
image.jpegimage.jpegimage.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)

Profiel  
 
WebmasterGS
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 01-03-2008

- CX 25 GTI AUT
Gepost: 28 augustus 2016 02:26 PM
  [ # 24 ]

Spatlappen zijn noodzakelijk, het scheelt een hoop troep onder de deuren en de dorpels. Of dit nou de mooiste zijn laat ik in ‘t midden.

Profiel  
 
Praxidus
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 236
Geregistreerd: 16-08-2016

Gepost: 28 augustus 2016 03:15 PM
  [ # 25 ]

En een hoop steenslag op de nu nog roestvrije deuren inderdaad.
Ach, ‘t is een GTI, daar mag iets opsmuk opzitten

DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 28 augustus 2016 05:59 PM
  [ # 26 ]

Persoonlijk vind ik die jaloezie haast een must, maar dat is persoonlijk…. Dat of zo’n turbo2 spoiler…of beide….

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 29 augustus 2016 10:14 AM
  [ # 27 ]

Een Turbospoiler op een GTi kán natuurlijk niet… Wink
Die jalouzie is een kwestie van smaak. Ik vind het op de een of andere manier meer iets voor een serie 2. Het scheelt de achterpassagiers wel een warme nek, en sowieso wat hitte in de auto.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 29 augustus 2016 10:23 PM
  [ # 28 ]

Ja een wasrek. Wel bizarre optie eigenlijk. Maar je zag wel echt minder, dus gooide ze eraf.
Wel de gave bekleding!
Ja betrouwbaar maken is wel heel lastig! Want dat waren ze nieuw al niet.
Jaren mee gereden, en het viel wel mee. Maar je blijft altijd wel een lijstje houden….
Wat moet je precies lassen? voetplaten? Of aan de langsliggers?

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 augustus 2016 06:48 AM
  [ # 29 ]

Het zicht naar achter wordt juist amper beperkt.
Als je de auto met de achterkant naar de zon parkeert scheelt het zeker warmte in de auto.

Maar het is meer een kwestie van smaak. Gezien een 2400 GTi juist zwarte raamlijsten heeft staat het vaak juist erg goed.

Heb je die injectoren laten reinigen? Daar knapt de boel erg van op als ze vies blijken te zijn.

Profiel  
 
Praxidus
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 236
Geregistreerd: 16-08-2016

Gepost: 30 augustus 2016 10:48 PM
  [ # 30 ]
verkuilm schreef:

Ja een wasrek. Wel bizarre optie eigenlijk. Maar je zag wel echt minder, dus gooide ze eraf.
Wel de gave bekleding!
Ja betrouwbaar maken is wel heel lastig! Want dat waren ze nieuw al niet.
Jaren mee gereden, en het viel wel mee. Maar je blijft altijd wel een lijstje houden….
Wat moet je precies lassen? voetplaten? Of aan de langsliggers?

Ben nog best hoopvol mbt het betrouwbaar maken. De 2400gti heeft een half-electronische ontsteking. Maak alle contacten schoon en bescherm ze tegen vocht. Op deze manier leer ik ook waar wat zit en hoe eea werkt. Dan ben ik hopelijk weer sneller onderweg na een storing….
Laswerk aan beide dorpels, en achterste wielkast, wat kleine gaatjes slechts, en de hoek achter/onder de accu en voorste wielkast.
Onderkant verbazingwekken hard, net als de deuren.

Injectoren laten testen en reinigen bij een specialist. Eentje bleef er druppelen maar was na lang in de ultrasoon weer OK. Debiet en nevelpatroon weer zo als het hoort.

 

DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)

Profiel  
 
 
2 van de 22
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook