15 van de 15
« Eerste  < Vorige 13 14 15
   
De 2400 GTi van Erik - Nwe koppeling - maar werkt niet!
trxke
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 936
Geregistreerd: 08-01-2005

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE
- CX 22 TRS
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
Gepost: 18 mei 2017 09:27 PM
  [ # 211 ]

Welk merk en type koppelingset heb je?
Ik dacht mij te herinneren dat koppelingsets voor de 2.4i niet meer leverbaar waren en/of dat de laatste reeks set’s niet pasten/werkten.
Het verschil zit enkel in de plaat, drukgroep en lager zijn geen probleem, maar voor zo ver ik mij herinner, kan je met zo’n gemonteerde koppeling niet ontkoppelen/schakelen.
Jim GTi T2 heeft dit ook voor gehad bij zijn 2.4i Prestige als ik mij niet vergis…

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Praxidus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 16-08-2016

Gepost: 18 mei 2017 11:53 PM
  [ # 212 ]

Hmm, TRXKE, dat is interessant, dank je

Heb vanavond de hele boel losgehaald en ga zondag de boel er uit takelen. Dus zal eens kijken.

DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, MGB ‘69, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79)

Profiel  
 
bogaard77
> 22000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 22684
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 mei 2017 09:25 AM
  [ # 213 ]

Ik had een nieuwe plaat waarvan het hart krom was. de plaat slingerde…

Ook nog een optie: Bramen op de splines. dan schuift de plaat niet over de prise as en blijft tegen het vliegwiel ‘plakken’.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Gepost: 19 mei 2017 09:27 AM
  [ # 214 ]

Hert???

Zit je nu ook al bij dat jagerskluppie van Waterman? Laughing

Profiel  
 
bogaard77
> 22000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 22684
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 mei 2017 09:29 AM
  [ # 215 ]

het is echt beter dat ik geen wapens vasthoud….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Praxidus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 16-08-2016

Gepost: 19 mei 2017 02:29 PM
  [ # 216 ]

Zal ik ook ff checken zondag.
Bij montage uiteraard ff bekeken en wat kopervet op de splines, maar je weet nooit

DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, MGB ‘69, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79)

Profiel  
 
Praxidus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 16-08-2016

Gepost: 23 mei 2017 12:25 AM
  [ # 217 ]

Hmm, guess what.
Er zat een klein verschil in het hart van de oude en nieuwe koppelingsplaat. Zie foto’s. Er is een verschil in de hoogte van de centrale bus/spline.
Op zich pastten ze beide op het vliegwiel, maar toch.
Heb de oude er maar weer ingezet, die was bij nader inzien nog best heel goed.
Motor en bak zitten er weer in. A.s. Donderdag afmaken en dan de test: ontkoppelt ie of ontkoppelt ie niet….??!

Afbeelding Bijlagen
IMG_2767.JPGIMG_2766.JPGIMG_2764.JPG
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, MGB ‘69, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79)

Profiel  
 
Gepost: 23 mei 2017 07:36 AM
  [ # 218 ]
René Jongejan schreef:

Heb je de moeite genomen om voor montage van de nieuwe onderdelen deze te vergelijken met de oude?

Zo ja, was alles exact hetzelfde?

Niet dus, ik plaatste dit niet voor niks. Wink

Profiel  
 
Praxidus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 16-08-2016

Gepost: 23 mei 2017 09:42 AM
  [ # 219 ]

Uiteraard, maar klaarblijkelijk niet genoeg…
We zullen zien

DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, MGB ‘69, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79)

Profiel  
 
 
15 van de 15
« Eerste  < Vorige 13 14 15
 
© Citroën-Forum 2003 - 2017 | adverteren
Facebook