15 van de 17
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende > 
   
De 2400 GTi van Erik - hioe demonteer je de deuren??
trxke
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 986
Geregistreerd: 08-01-2005

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE
- CX 22 TRS
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
Gepost: 18 mei 2017 09:27 PM
  [ # 211 ]

Welk merk en type koppelingset heb je?
Ik dacht mij te herinneren dat koppelingsets voor de 2.4i niet meer leverbaar waren en/of dat de laatste reeks set’s niet pasten/werkten.
Het verschil zit enkel in de plaat, drukgroep en lager zijn geen probleem, maar voor zo ver ik mij herinner, kan je met zo’n gemonteerde koppeling niet ontkoppelen/schakelen.
Jim GTi T2 heeft dit ook voor gehad bij zijn 2.4i Prestige als ik mij niet vergis…

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Praxidus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 16-08-2016

Gepost: 18 mei 2017 11:53 PM
  [ # 212 ]

Hmm, TRXKE, dat is interessant, dank je

Heb vanavond de hele boel losgehaald en ga zondag de boel er uit takelen. Dus zal eens kijken.

DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, MGB ‘69, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79)

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23020
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 mei 2017 09:25 AM
  [ # 213 ]

Ik had een nieuwe plaat waarvan het hart krom was. de plaat slingerde…

Ook nog een optie: Bramen op de splines. dan schuift de plaat niet over de prise as en blijft tegen het vliegwiel ‘plakken’.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Gepost: 19 mei 2017 09:27 AM
  [ # 214 ]

Hert???

Zit je nu ook al bij dat jagerskluppie van Waterman? Laughing

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23020
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 mei 2017 09:29 AM
  [ # 215 ]

het is echt beter dat ik geen wapens vasthoud….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Praxidus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 16-08-2016

Gepost: 19 mei 2017 02:29 PM
  [ # 216 ]

Zal ik ook ff checken zondag.
Bij montage uiteraard ff bekeken en wat kopervet op de splines, maar je weet nooit

DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, MGB ‘69, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79)

Profiel  
 
Praxidus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 16-08-2016

Gepost: 23 mei 2017 12:25 AM
  [ # 217 ]

Hmm, guess what.
Er zat een klein verschil in het hart van de oude en nieuwe koppelingsplaat. Zie foto’s. Er is een verschil in de hoogte van de centrale bus/spline.
Op zich pastten ze beide op het vliegwiel, maar toch.
Heb de oude er maar weer ingezet, die was bij nader inzien nog best heel goed.
Motor en bak zitten er weer in. A.s. Donderdag afmaken en dan de test: ontkoppelt ie of ontkoppelt ie niet….??!

Afbeelding Bijlagen
IMG_2767.JPGIMG_2766.JPGIMG_2764.JPG
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, MGB ‘69, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79)

Profiel  
 
Gepost: 23 mei 2017 07:36 AM
  [ # 218 ]
René Jongejan schreef:

Heb je de moeite genomen om voor montage van de nieuwe onderdelen deze te vergelijken met de oude?

Zo ja, was alles exact hetzelfde?

Niet dus, ik plaatste dit niet voor niks. Wink

Profiel  
 
Praxidus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 16-08-2016

Gepost: 23 mei 2017 09:42 AM
  [ # 219 ]

Uiteraard, maar klaarblijkelijk niet genoeg…
We zullen zien

DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, MGB ‘69, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79)

Profiel  
 
Praxidus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 16-08-2016

Gepost: 25 mei 2017 09:01 PM
  [ # 220 ]

Aaaarrrgghhh!!,

Vandaag alles weer ingebouwd. Zweet zweet
Starten en lopen
Hydrailiek OK
Ontkoppelen en schakelen, ho maar ☹️
De oude koppelingsplaat monteren heeft dus niet geholpen.

In de versnellingsbak heb ik alleen de priseaskeerring vervangen.
Gewoon alles er uit, en in omgekeerde volgorde weer monteren. Geen fouten gemaakt volgens mij..
Zou het in de bak kunnen zitten? weet het ff niet meer

DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, MGB ‘69, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79)

Profiel  
 
F.SvM
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8216
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 25 mei 2017 09:30 PM
  [ # 221 ]

Motor uit ,en je kunt schakelen zit het niet in de versnellingsbak .
Bak in zijn vrij motor aan ,en er gebeurt niks .
Zit het niet in de motor.
Is dit zo….?
Dan zit het er tussen in.

Vgf

Profiel  
 
Praxidus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 16-08-2016

Gepost: 25 mei 2017 10:22 PM
  [ # 222 ]

Motor uit - schakelen gaat prima
Motor uit - ibak in zn 1 - koppeling in - motro starten - de motor start wel, maar auto wil vooruit, startmotor kan m er door trekken echter
Motor loopt - bak vanuit zn vrij in zn 1 - gaat niet
Motor uit - bak in 1 - koppeling in en motor starten - rijden OK - koppeling grijpt normaal aan en kan redelijk makkelijk naar 2 en 3 schakelen

Dus, er is iets dat zorgt dat de prise as draait terwijl de koppeling ontkoppeld is. Dit is echter redelijk zwak, want niet voldoende om de auto te laten rijden.
Wat o wat zorgt dat de prise as draait bij ontkoppelde koppeling

DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, MGB ‘69, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79)

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23020
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 mei 2017 09:27 AM
  [ # 223 ]

De drukgroep kan slecht zijn. Dan komt de plaat net niet vrij. De priseas kan krom zijn en draait niet vrij in het toplager

Was het druklager in orde? zijn de vingers die het lager aandrukken recht?
Heb je de koppelingskabel gesteld zodat het druklager geen vrijeslag meer heeft?
Is de kabel in goede (nieuw) staat?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Praxidus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 16-08-2016

Gepost: 26 mei 2017 01:01 PM
  [ # 224 ]

Druklager en drukgroep nieuw. Identiek aan oude.
Koppelingskabel in goede staat en goed gangbaar.
Koppeling goed afgesteld, paar mm voordat het druklager de vingers raakt.

Prise as krom zou kunnen,, maar had wellicht ook problemen moeten geven voor demontage.
Of:
drukgroep/plaat zit te dicht op het vliegwiel om wat voor reden….
Priseas steekt iets te ver uit de bak, om wat voor reden….
Vliegwiel/krukas te veel naar buiten, maar is niet gedemonteerd geweest

Ga de boel nog maar eens demonteren, goed kijken en nameten, en piekeren

DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, MGB ‘69, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79)

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23020
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 mei 2017 01:27 PM
  [ # 225 ]

DRUKLAGER MOET AANLIGGEN!!!! Geen speling.

Ik moest em zelfs een beetje voorspanning geven om goed te ontkoppelen!

Zet em effe een stuk strakker!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
 
15 van de 17
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2017 | adverteren
Facebook