3 van de 22
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
De 2400 GTi van Erik - hmm, een raar geluid uit de bak of de koppeling
Praxidus
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 236
Geregistreerd: 16-08-2016

Gepost: 31 augustus 2016 11:35 PM
  [ # 31 ]

hallo,

ik heb een probleempje met mijn zijruiten.
Ze zijn elektrisch bediend, en gaan wat schokkerig omhoog.
heb eens gekeken, en als het raam omhoog gaat, kantelt die een stukje en komt dus scheef te zitten. Niet zo scheef dat ‘ie vastloopt, maar echt soepel gaat het niet.
Heb de binnenkant van de deur als even bestudeerd, maar kom er niet echt uit.

Komt dit vaker voor, wat is het euvel en hoe te repareren?

Wederom dank.

DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)

Profiel  
 
WebmasterGS
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 01-03-2008

- CX 25 GTI AUT
Gepost: 01 september 2016 09:23 AM
  [ # 32 ]

In de laatste editie van La CX En Route is daar een heel kapittel aan geweid, door LaLeo geschreven.

Profiel  
 
Praxidus
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 236
Geregistreerd: 16-08-2016

Gepost: 01 september 2016 09:46 PM
  [ # 33 ]

Ah, kijk eens, dat is een goede tip.
Ben nog maar net lid, dus het clubblad nog niet ontvangen. Ik ga proberen dat en evt andere exemplaren te pakken te krijgen.

DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 01 september 2016 10:18 PM
  [ # 34 ]

Om je alvast een beetje opweg te helpen.
Als je je deurpaneel eraf hebt,zie je de gelijders zitten van het raam.
De ruit schuift hier tussen door omhoog en omlaag.
Als je aan de voorkant kijkt zie je een wit plastic “drie” hoekje zitten wie door de gelijding schuift.
Deze kun je verstellen.
Kun je het probleem hier niet mee verhelpen,dan zit er ongeveer in het midden van je deur een korte gelijding deze kun je zo niet zien maar wel de twee boutjes en moertjes waar hij mee vast zit.
Als je deze op nieuw bevestigt door twee gaatjes erboven te boren en um daar in te bevestigen los je het probleem veelal op.
Maar begin eerst maar met het drie hoekje .

Succes en vriendelijke groet Frank .

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Praxidus
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 236
Geregistreerd: 16-08-2016

Gepost: 02 september 2016 10:51 AM
  [ # 35 ]

gaaf, dank je Frank.
ga dit weekend meteen aan de slag

DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)

Profiel  
 
Praxidus
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 236
Geregistreerd: 16-08-2016

Gepost: 08 september 2016 11:34 AM
  [ # 36 ]

Twee domme vragen dus:
A) heeft deze 2400 gti uit ‘79, met dus de transistorontsteking en ‘magnetische’ contactpunten,  Een BDP sensor? Heb er nog niet een gevonden….
B) fijne plek voor een oliefilter, zo achter/ onder het blok. Hoe makkelijkst te verwisselen?

Het laswerk is gaande. U heeft vast wat schamper gelachen toen ik meldde dat de laswerkzaamheden op zich meevielen….

DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25369
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 september 2016 11:45 AM
  [ # 37 ]

A ja. dacht het wel.
B van onderaf

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 08 september 2016 11:59 AM
  [ # 38 ]
Praxidus schreef:

B) fijne plek voor een oliefilter, zo achter/ onder het blok. Hoe makkelijkst te verwisselen?

De kwikfit heeft een vaste prijs voor motorolie en filter wissel, en ze hebben een prima motorolie. Ik heb dit klusje ieder jaar door de kwikfit laten doen Laughing

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Gepost: 08 september 2016 01:17 PM
  [ # 39 ]

A: dat heeft een 2400 GTi niet (met uitzondering van de onvindbare laatste 2400ie’s die wel het AEI+ systeem zouden hebben)
  de 2400ie heeft wel een impulsgever die in de stroomverdeler zit, deze gaan helaas wel regelmatig stuk en zijn moeilijk om
nieuw aan te geraken.

B: gewoon langs onder, op een brug is dit geen probleem als je een klauw gebruikt.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 08 september 2016 01:30 PM
  [ # 40 ]

wij hadden vroeger een lange pijp met een stukje ketting eraan zoals een kettingsleutel .

de hefboom van de buis kwam dan onder de auto uit , en zo kregen we die altijd los . Smile

Walter nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4713
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 08 september 2016 01:33 PM
  [ # 41 ]

Ik verwissel de olie gewoon in m’n garage op twee steunen.
Gebruik zo’n ding als onderstaand, en twee van die verlengstukken op de ratel, en dan krijg je hem los.
Let op, alleen een tikje geven, niet meteen losdraaien want dan zit je eronder.

Dan pak een je een leeg ijsbakje (schepijs), en ga je bovenlangs (op je motor liggen) dit bakje onder het filter plaatsen. Filter losdraaien, dan loopt de olie in dit bakje en niet over je vloer.

Naar de Kwikfit gaan is, in mijn ogen, een rampzalig advies.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 08 september 2016 01:55 PM
  [ # 42 ]
Nielsje schreef:

Naar de Kwikfit gaan is, in mijn ogen, een rampzalig advies.

De kwaliteit en affiniteit met oudere auto’s verschilt enorm per filiaal. Er lopen zéker ook goede monteurs en bedrijfsleiders rond.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4713
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 08 september 2016 02:01 PM
  [ # 43 ]
Ree schreef:

De kwaliteit en affiniteit met oudere auto’s verschilt enorm per filiaal.

Is hetgeen wat je hier omschrijft juist niet de reden dat Kwikfit adviseren een slecht plan is?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 08 september 2016 02:40 PM
  [ # 44 ]

Nee hoor, het kan ook een goed plan zijn. Blijf erbij als je het niet vertrouwt.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25369
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 september 2016 03:04 PM
  [ # 45 ]

Check bij de fit site: Olie en filter wissel voor de CX diesel: 65 euro!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
3 van de 22
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook