21 van de 22
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 Volgende > 
   
De 2400 GTi van Erik - hmm, een raar geluid uit de bak of de koppeling
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9852
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 11 november 2018 10:42 AM
  [ # 301 ]
René Jongejan schreef:

Een niet aangedreven centrifugaalregelaar merk je direct, dan is de bekrachtiging niet meer snelheidsafhankelijk en dus op snelheid nog net zo sterk als tijdens stilstand.


Erger nog: na een bocht moet je zelf het stuur terugdraaien! Niet fijn als je er niet op bedacht bent.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 november 2018 10:45 AM
  [ # 302 ]

Nee hoor, dat werkt ook gewoon zonder centrifugaalregelaar.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9852
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 11 november 2018 11:57 AM
  [ # 303 ]

Eigen ervaring! De regelaar regelt de druk op de plunjer die het stuur naar de middenstand drukt.
En omdat een CX een negatief caster heeft komt het stuur niet vanzelf terug.
Haal die kabel maar eens los en probeer maar!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 november 2018 12:00 PM
  [ # 304 ]

Ook eigen ervaring, enkele weken met losgenomen centrifugaalregelaar rond gereden omdat die begon te krijsen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9852
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 11 november 2018 12:05 PM
  [ # 305 ]

De mijne was een vroege. Smalspoor.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27806
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 november 2018 04:50 PM
  [ # 306 ]

Bij mij blijft de terugloop ook prima werken zonder dat de kabel vast zit. Het stuurt alleen veel te licht op snelheid.

Gezien de terugloop ook werkt bij stilstand kan de kabel er ook niets mee te maken hebben.

Profiel  
 
Praxidus
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 236
Geregistreerd: 16-08-2016

Gepost: 18 november 2018 11:09 PM
  [ # 307 ]

Gefixt!
De splitter bleek niet helemaal goed in de versnellingsbak te zitten - de aandrijving van de kabel zat dus niet goed in het gleufje in de bak.
Daardoor begon de kabel te slippen en viel de snelheidsmeter dus uit. Ook de diravi, maar als beginnend CX rijder merkte ik dat berschil nog niet echt. Nu wel trouwens….

Het volgende euvel heeft zich echter al weer aahgediend. CX hè...
De startmotor reagerert soms niet bij het starten. Denk dat het de solenoide is. Zijn die te repareren?

DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 19 november 2018 08:02 AM
  [ # 308 ]
Praxidus schreef:

De splitter bleek niet helemaal goed in de versnellingsbak te zitten - de aandrijving van de kabel zat dus niet goed in het gleufje in de bak.

Zit het borgboutje er dan wel in?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25369
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 november 2018 09:45 AM
  [ # 309 ]
bogaard77 schreef:

precies. maar omdat de bak eruit is geweest. Meestal trekken ze dan de hele splitter eruit. Kabels blijven dan zitten.

Told you….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Praxidus
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 236
Geregistreerd: 16-08-2016

Gepost: 19 november 2018 10:41 AM
  [ # 310 ]

Dat was het gekke, de borgbout zat err in.

Tokd you, inderdaad, maar je opmerking was me niet helemaal duidelijk- splitter met kabels en al er uit en weer in moet in principe toch goed kunnen werken?

Inmiddels voor mooie prijs nieuwe startmotor gekocht trouwens

DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)

Profiel  
 
Praxidus
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 236
Geregistreerd: 16-08-2016

Gepost: 07 december 2018 11:22 PM
  [ # 311 ]

zo, de CX is op een haar na klaar.
heb een relais ingebouwd voor de startmotor. Heb een startmotor in bestelling, maar dat gaat erg lang duren. hoop dat met het startrelais de problemen even uitblijven.
Heb nog niet echt een mooie rit kunnen maken, de herfst/winter kwam net even te vroeg, en de APK duurde wat te lang.
mocht er een mooie droge dag komen, gaat de dame meteen de weg op.
Moet nog wat kleine dingetjes doen: dorpels zwart spuiten en deurpanelen goed afwerken.Dat komt in de lente nog wel een keer.
Heb nl recent mijn jongensdroom gekocht: een SM. Dame met een geschiedenis…. Ik ga een draadje starten op het SM forum, en ga hier binnenkort het album van de CX plaatsen. In het aankomende clubblad zal ze al te bewonderen zijn.
De CX heb ik in een opwelling gekocht, met als doel er af en toe in te rijden. Het begon met het schoonmaken van de elektrische contacten op haar wat betrouwbaarder te maken. Terugkijkend is er aardig wat aan de CX gedaan - noem het een restauratie:
- motor uit elkaar, alle pakkingen en keerringen nieuw
- injectoren ultrasoon gereinigd
- versnellingsbak uit elkaar en alle pakkingen en keerringen nieuw
- nieuwe koppeling
- alle remcylinders gereviseerd
- alle veercylinders gereviseerd
- alle bollen vervangen of gevuld
- voorste en achterste draagarmlagers vervangen
- silentblocks voorwielophanging vervangen
- nieuwe wiellagers voor en achter
- nieuwe hemelbekleding
- nieuwe dorpels rechts en links
- alle deuren nieuwe deurbakken
- auto geheel (in delen) gespoten. Zelf gedaan, voor de eerste keer, ik ben tevreden….
- blokjesvelgen gerestaureerd
- 4 nieuwe banden
- nieuwe accu
- dynamo gereviseerd
- en dus bijna nieuwe startmotor.

Het heeft even geduurd, maar het was een prachtig project. ken de CX nu van binnen en van buiten, en zie uit naar mijn SM avontuur. tot daar!

DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)

Profiel  
 
Praxidus
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 236
Geregistreerd: 16-08-2016

Gepost: 08 december 2018 07:10 PM
  [ # 312 ]

en de foto’s
https://myalbum.com/album/YtkocSzAWgRc

DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 08 december 2018 07:47 PM
  [ # 313 ]

Indrukwekkende restauratie en geweldige reportage!

Profiel  
 
stienstra
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018

- CX citroen cx 2.5 GTI
Gepost: 08 december 2018 11:17 PM
  [ # 314 ]

wauw, daar zijn veel en mooie dingen aan gedaan! Was geen beste cx, of wel, ga die van mij morgen toch maar eens beter bekijken…...........Fijn weekend!

Profiel  
 
Praxidus
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 236
Geregistreerd: 16-08-2016

Gepost: 20 december 2018 10:33 PM
  [ # 315 ]
stienstra schreef:

wauw, daar zijn veel en mooie dingen aan gedaan! Was geen beste cx, of wel, ga die van mij morgen toch maar eens beter bekijken…...........Fijn weekend!

Tja, ach, wat moet je er van zeggen. Ik vond het meevallen, maar dat kan aan mijn referentie liggen

DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)

Profiel  
 
 
21 van de 22
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook