19 van de 31
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
   
Xantia TCT Activa-avontuur
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 10 augustus 2017 10:21 AM
  [ # 271 ]

Zo leren we altijd weer wat. Ik heb ca 7 XM’s gehad en een paar Xantia’s. Niet één waarbij die truck niet werkte. Gewoon geluk, dus, zullen we maar zeggen.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 10 augustus 2017 02:05 PM
  [ # 272 ]

Bij mij werkte die truc inderdaad ook niet. Maar als dat inderdaad aan het paneeltje zou liggen, en niet aan het motormanagement, dan zou ik dus wel het codepaneeltje van de donor aan mijn ECU kunnen hangen, en dan los kunnen trekken met lopende motor? Tijd om dat te proberen!

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 10 augustus 2017 02:50 PM
  [ # 273 ]

Dat werkt dus alleen alsjeblieft de bij de ECU horende code weet.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 10 augustus 2017 03:03 PM
  [ # 274 ]

Ja, maar als ik het nou probeer met mijn eigen (bekende) ECU en het codepaneeltje van die donor, werkt het misschien wel Wink.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 10 augustus 2017 10:34 PM
  [ # 275 ]

Helaas werkte dat plan niet cry. Ik denk dat het meer van de ECU af hangt of dat werkt. Zal zo goed als willekeurig zijn, want die van de donor is op de productiedatum (maandje eerder) na precies hetzelfde als de originele van mij.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 14 augustus 2017 07:48 PM
  [ # 276 ]

En project airco is los! Euhm, min of meer dan:
Blijkbaar zit er in een slang tussen de pomp en het expansieventiel ergens een koppeling waar je speciaal gereedschap voor nodig hebt als je die los wilt halen. Ik kende die hele koppeling niet, dus dacht ik dat het nodig was om de slang die daar aan vast zit door te snijden, en die dan te vervangen als alles weer in de (andere) auto zit. Citroën kon dat deel daar twintig jaar geleden zelf immers ook niet als één geheel in gekregen hebben, want er loopt een deel door het schutbord en beide delen kun je daar niet doorheen prutsen.
Ik besloot van tevoren even langs te gaan langs een paar aircoboeren om te vragen of dat inderdaad zo op te lossen viel, maar dat was dus niet zo. De koppeling is inmiddels losgemaakt, en ik heb na lang zoeken in Leeuwarden een aircoboer gevonden die een nieuwe slang in de leiding wil persen. Die is als het goed is morgen klaar en dan ga ik dus écht los. Tsja, al (ver)prutsende leert men…
Verder nog wat gekkigheid met het weghalen van de startcode: ik ben erachter gekomen dat de startcode van die tweede ECU 1111 is. Toen ik die achterhaald had, besloot ik eens te kijken of ik die ECU kon gebruiken om de startcode er dan af te halen, maar dat wou niet! Deze ECU en dit codepaneeltje doen in mijn Xantia precies hetzelfde als de ECU en het paneeltje die bij mijn Xantia horen. Ik probeer die code er dan uit te krijgen door met lopende motor de stekker van het paneeltje los te trekken. In beide gevallen slaat de motor dan af. Maar toch moet er wel een manier zijn om de startcode weg te halen bij die ECU en het paneeltje van die donor, want in de donor had je ook geen startcode nodig. Daarin zat het paneeltje zelf ergens onder het dashboard weggefrommeld, en zat daarvoor in de plaats hetzelfde bakje als ook bij latere of goedkopere Xantia’s zit. Het enige wat je nog van die startcode merkte was dat het paneeltje na het uitzetten van de motor drie keer piepte. Dat wil ik met mijn Xantia ook bereiken. Weet iemand hoe dat moet? Ik zal toch wel iets fout doen neem ik aan?

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 14 augustus 2017 08:07 PM
  [ # 277 ]

Ik heb met mijn XM heel veel geklooid met verschillende codepaneeltjes ( met steeds dezelfde ECU!) en daarom weet ik dat het niet zo eenvoudig is als sommigen hier voorstellen. Er zijn diverse soorten paneeltjes met verschillende codes om zonder blokkering te kunnen starten. Er zijn er met een speciale toets, er zijn er die niet zo’n code kennen. En er zijn er met ‘0000’.

‘1111’ is een servicecode die door sommige paneeltjes wordt ondersteund.
Wat houdt dat in? ‘1111’ voer je in als je je auto aan de garage geeft. Ze kunnen de auto dan starten zonder dat je je code hoeft af te geven. Tik je een andere code in, dan is ‘1111’ gewist en moet je de oorspronkelijke code (dat is de vorig geprogrammeerde) weer invoeren.

Ik ben wel nieuwsgierig wat voor speciale koppeling je hebt. Mijn XM had een naderhand ingebouwde airco. Daar heb ik toen een origineel systeem van gemaakt, maar ik kon alles vastzetten met gewoon gereedschap.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 14 augustus 2017 08:22 PM
  [ # 278 ]

In de XM zijn volgens mij meer verschillende codepaneeltjes geleverd dan in andere Citroëns. In de XM waren er inderdaad ook paneeltjes waarbij je in het boekje gewoon kon opzoeken hoe je de code weg kon halen. Dat is bij de Xantia volgens mij nooit Citroëns bedoeling geweest…
Die koppeling zal niet heel bijzonder zijn hoor. Vastzetten is sowieso niet lastig, want het klikt gewoon in elkaar. Om het uit elkaar te halen heb je een plastic, wit, rond dingetje nodig dat je dan over de leiding kunt schuiven en dat dan volgens mij een rond veertje naar buiten drukt of zo. En dan kun je het loshalen. Ik weet niet hoe het heet, maar bij de aircoboer zagen ze het blijkbaar vaker.

EDIT:

Dit is één kant van die koppeling. De andere kant ligt momenteel bij die aircoboer.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 19 augustus 2017 02:50 PM
  [ # 279 ]

Momenteel staat de Xantia er zo bij:


Er is een nieuwe slang in de aircoleidingen geperst. Kostte me €60, met korting omdat het een Citroën is. Blijkbaar had de baas van dat bedrijf bij een Citroëndealer gewerkt. Ze hadden daar vorige week of zo ook aan een BX met airco gewerkt.
Het hele proces gaat wat trager dan ik wou, maar de afspraak met Lijzenga heb ik gelukkig (alweer) uit kunnen stellen. Ik heb nu tot 4 september.
Verder heb ik een vraagje dat iemand hier vast wel weet: mijn lampje bij de benzinemeter, dat aangeeft dat de tank bijna leeg is, is stuk, maar ik zie achterop het tellerblok niet hoe ik die kan vervangen. Volgens mij zijn alle lampjes daar van de normale verlichting of de controlelampjes. Weet iemand hoe ik toch dat ene lampje kan vervangen, en wat voor lampje daar dan in moet?

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 19 augustus 2017 03:09 PM
  [ # 280 ]

Dat is gewoon zo’n insteeklampje als alle andere lampjes die daar zitten. Draai rond de benzinemeter alle lampjes er uit en hou je tellerbak in het licht, dan zie je zo welk lampje je moet hebben.

Je Xantia staat trouwens ook op Instagram vandaag, ik zag hem voorbij komen. Zal zo wel even een screenshot posten!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 19 augustus 2017 03:33 PM
  [ # 281 ]

Instagram? Ik ben heel benieuwd, want dat heb ik zelf niet Laughing.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 19 augustus 2017 03:43 PM
  [ # 282 ]

Een foto van afgelopen Citromobile, waar ik je Xantia compleet gemist heb. hmz


SG-VJ-56 by Timo van Vuurde, on Flickr

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 19 augustus 2017 03:53 PM
  [ # 283 ]

Haha jep dat is hem. Dat hij naast een andere Xantia in Vert Véga staat is geen toeval Wink. Alleen zat die van mij helaas onder de muggen door de enorme zwermen die over de afsluitdijk vlogen…
Ik heb je witte BX wel gezien op Citromobile, met volgens mij een groot deel van je sleutelgroepje. Er stonden allemaal mensen bij je BX. Was geloof ik op de eerste dag om, euhm, 17:30 of zo?

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 19 augustus 2017 04:09 PM
  [ # 284 ]

Aah, dat kan goed kloppen al weet ik dat niet meer zeker! We bleven overnachten bij iemand in de buurt omdat we de volgende dag weer gingen. En gezien het tijdstip vermoed ik dat we toen aan het verzamelen waren of zo. Ook nog een kapotte BX aan het fixen weet ik nog Laughing


Broken Citroen BX by Timo van Vuurde, on Flickr

Maar als je pas zo laat weg reed begrijp ik helemaal niet waarom ik je Xantia niet heb gezien! Echt meerdere rondjes gelopen. Alsof je hem steeds verstopte of zo Laughing

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 19 augustus 2017 04:12 PM
  [ # 285 ]

Hij heeft bijna de hele dag ergens in de tweede rij van voren gestaan!  Laughing

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
 
19 van de 31
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook