7 van de 7
« Eerste  < Vorige 5 6 7

BNIX in de polder, het begin.
HvdL
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 755

- AX 1.1i TGE
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- BX 1.9 TRS Break
Gepost: 18 maart 2017 08:59 PM
  [ # 91 ]

Kijk, daarissiedan! Ziet er goed uit hoor! Plezier er mee, ik verwacht ‘m wel tegen te komen Wink

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  

Thym#99
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41

- BX 14 Basis
Gepost: 19 maart 2017 08:26 PM
  [ # 92 ]

Wat is het uiteindelijk nou geworden? Een BX (duh!), met de 1360cc 150A motor (63 pk) en 4-bak, uit ‘87 met bijna 3 ton op de teller Smile . Uitgevoerd in de kleur Blue Memphis (lijkt op de foto zwart/grijs), ze is technisch goed (onderhouden), vooral optisch is er veel winst te behalen. Zo weet het dashboard niet of het nou grijs of bruin wilt zijn, rammelt elk plastic deel dat maar te bedenken is (heeft ook weer z’n charme) en bezit ze een boekwerk aan deukjes, krasjes en pitjes. Gelukkig mag een auto van 30 jaar oud dat Wink .

Voor nu is het raam vastzetten de nr. 1 prio, tijdens de terugrit ben ik er achter gekomen dat het voorraam gewoon los op z’n plaats ligt! Blijkbaar heeft de kitlaag losgelaten, mogelijk is het raam vervangen/opnieuw gemonteerd en is daarbij de verkeerde kitsoort gebruikt. Gelukkig is de roestvorming op en rond de A-stijlen nihil. En verder is het genieten van de auto!

Na een langdurige schoonmaakbeurt vanmiddag (wat een bende kwam eruit!), is dit het resultaat:

Zie ook de nieuwe originele eurocasion vloermatjes!

“4 doors for more horse”
“Zonder smering, loopt alles naar de tering Laughing

Profiel  

Feije
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173

- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 19 maart 2017 08:42 PM
  [ # 93 ]

Ik vind m er zo op de foto’s helemaal niet verkeerd uitzien! En die dashboardkleur is uniek zo natuurlijk Wink

Xantia Activa Turbo CT (‘97)

Profiel  

Timo1990
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8398

- CX 22 TRS
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia Turbo CT VSX break
Gepost: 19 maart 2017 11:29 PM
  [ # 94 ]

Blue Memphis is een schitterende kleur, met de zon erop wordt het bijna paars. Ziet er leuk uit, veel plezier ermee!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
Xantia TurboCT VSX Break geel, PP-XR-13
BX 16 TZI 1991 wit, ZD-48-VT
1/6 BX 14 1989 blauw, XK-65-YK

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  

HvdL
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 755

- AX 1.1i TGE
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- BX 1.9 TRS Break
Gepost: 20 maart 2017 08:17 AM
  [ # 95 ]

Mooi man! Ga je zelf kitten of laat je het doen? Hier in Alkmaar bij Autotaal Glas kost het niet veel… (Als die ruit los ligt, is er dan geen lekkage?)

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  

Thym#99
< 100 berichten
Rank

- BX 14 Basis
Gepost: 20 maart 2017 05:08 PM
  [ # 96 ]

Ik ga het laten doen, heb er zelf geen zin in, de jongens bij Bert Pruim doen het bijna dagelijks. Ze staat daar nu en blijft een nachtje logeren. Morgen een raam dat WEL vast zit! Wink

“4 doors for more horse”

Profiel  

Thym#99
< 100 berichten
Rank

- BX 14 Basis
Gepost: 27 maart 2017 12:19 PM
  [ # 97 ]

Update:

Afgelopen week is het een en ander gedaan, voorruit zit weer lekker vast en is lekvrij! Na het ophalen heb ik lekker een stukje gereden, het rijd echt goed hoor, nu is ze toch een stuk stiller bij 100 km/h Very Happy. Alles aan de auto deed het eigenlijk verrassend goed.
Gelukkig werd ik de volgende ochtend al weer snel herinnerd dat je toch een oude auto rijd. Wil je voor het eerst met de BX naar school, begeeft de startmotor het! Sad. Aan het einde van de middag de startmotor eraf gehaald en laten reviseren, vrijdag de gereviseerde gemonteerd en ze start weer als een zonnetje.
Tevens is ze zaterdag op het werk op de brug geweest, zag er allemaal nog netjes uit op een goed zwetende klepdekselpakking en ruime schakelstangen na.

Vandaag dan maar voor het eerst met de BX richting school gegaan, het staat echt niet mis, zo’n oude auto tussen al dat nieuwe grut Wink.

(auto staat met opzet uit het midden, stond een C2 VTS met de bandjes op de lijn Wink, Was al weg voor ik de foto maakte.)

“4 doors for more horse”

Profiel  

7 van de 7
« Eerste  < Vorige 5 6 7

© Citroën-Forum 2003 - 2017 | adverteren
Facebook