5 van de 10
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Schrapend/zoemend geluid: in de vbak of koppeling?
Rene1994
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 12-07-2014

Gepost: 24 januari 2017 09:54 AM
  [ # 61 ]

Diegenen die een navigatiesysteem hebben ingebouwd, ook dat ‘tikkende’ geluid wanneer je de autodeur open maakt (nadat de auto een tijd op slot heeft gezeten?). Wanneer ik de CD-rom eruit haal maakt hij datzelfde geluid. Laat ik de CD-rom uit de Drive dan maakt ie ook na een tijd afsluiten geen geluid.

C4 Coupé 2.0-16V VTS 180
Saxo 1.4 VTS I

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 24 januari 2017 10:27 AM
  [ # 62 ]

Godver Rene, ik zie je bericht op de vorige pagina nu pas. Dat is balen! Sad

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Hendrik77
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013

- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Gepost: 24 januari 2017 07:04 PM
  [ # 63 ]

Ik herken geloof ik alle C4 problemen…
Dat cd geluid herken ik dus ook maar ik heb geen navigatie. Als je de deur opent wil hij volgens mij de cd uitlezen en dat veroorzaakt het geluid. Als ik een cd wil uitwerpen gaat dat ook niet zo makkelijk, het schijfje steekt er dan maar een paar mm uit waardoor je er nauwelijks grip op hebt.

Ik neem aan dat het komt door veroudering van het cd loopwerk.

Gelukkig staat al mijn muziek op een usb-stick en gebruik ik de cd speler praktisch nooit.

Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 24 januari 2017 07:12 PM
  [ # 64 ]

Ik wilde er eigenlijk niet op reageren omdat dat dit topic vervuild, maar ok. De Xsara Picasso van m’n ouders doet hetzelfde, cd-speler speelt ook niet meer en mijn Rammstein cd komt er ook niet meer uit, zit er al jaren in. Is stuque

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 30 januari 2017 01:33 PM
  [ # 65 ]

Auto staat nu bij de garage en werd net gebeld. Aandrijfas rechts (incl. dat tussenlager) en wiellager rechtsvoor vervangen, geen oplossing. Bak olie afgetapt, was wel goed smerig, maar was geen slijpsel of tekenen van bakschade aan te zien, nieuwe bakolie bleek geen oplossing te zijn.

Wel hoorden ze deze keer het linker wiellager, dus die gaan ze nu vervangen. Vanmiddag de auto als het goed is weer ophalen.

Ze proberen me een andere auto te verkopen denk ik, de leen auto is een C4 Cactus Shine 110pk. Wat een leuk ding!

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Hendrik77
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013

- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Gepost: 30 januari 2017 06:04 PM
  [ # 66 ]

Zo’n 110pk cactus had ik ook een keer als leenauto, inderdaad een erg leuke auto! Veel ruimer ook dan ik gedacht had.

Maar hopelijk heb je nog geen nieuwe auto nodig en is je C4 weer ok na deze operatie!

Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 30 januari 2017 06:11 PM
  [ # 67 ]

Oh. Mijn. God.

Probleem is opgelost! Very Happy Zo vreselijk blij nu, heb de radio nog niet aangehad, gewoon genieten van de stilte.

Ze hebben de auto op de brug gehad, wielen los van de grond, auto starten en in de 5e versnelling 100km/h laten draaien, cruise control d’r op en dan luisteren. Wiellager rechtsvoor zoemde wel iets maar was niets noemenswaardig, aandrijfas rechts had wat speling dus ook vervangen maar de grote boosdoener was het wiellager linksvoor. Die is nu vervangen en het is een compleet andere auto geworden Very Happy

Vandaag vervangen is (volgens mij in volgorde)

aandrijfas rechts (incl. het tussenlager)
wiellager rechtsvoor
versnellingsbakolie
wiellager linksvoor

Heb het gecombineerd met een reguliere onderhoudsbeurt en ze hebben het probleem met het raam van de bestuurdersdeur ook opgelost, dat was een los stekkertje in de deur.

@ Hendrik, ik heb in het verleden wel eens een Cactus met 82pk ofzo meegehad, reed ook prima, maar had voor mijn gevoel toch wat weinig vermogen, had echt het idee in een eco-hok te rijden. Het 3-cilinder geluidje waar ik me altijd zo aan stoor is er met de 110pk ook wel, al heb ik het idee dat dit iets minder is, maar het extra vermogen maakt veel goed.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Hendrik77
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013

- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Gepost: 30 januari 2017 08:37 PM
  [ # 68 ]

Hey! gefeliciteerd! Mooi dat het is opgelost, kun je weer in stilte rondrijden Wink
Dat raam viel nogal mee dus, gelukkig.

Ik heb ook wel eens een C3 82pk (of hoeveel het ook precies mag wezen) mee gehad, dat reed inderdaad heel anders en viel wat tegen. Wat vast ook meespeelt is dat je een 2.0 4 cilinder gewend bent, dat rijd toch heel anders. De 110pk cactus klonk dan wel als een 3 cilinder (en dat is het ook) maar hij was wel lekker vlot en dat compenseert voor mij toch een hoop.

Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI

Profiel  
 
Rene1994
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 12-07-2014

Gepost: 31 januari 2017 04:15 PM
  [ # 69 ]

Bohhh echt super chill! Ik denk dat ik bij de volgende beurt dan ook maar wiellager linksvoor en aandrijfas linksvoor ga laten vervangen… kosten bijelkaar miss 200€ met erin zetten maar dan heb ik wel qua lagers en aandrijving alles nieuw en gereviseerd vanaf het vliegwiel. Want ik denk namelijk dat nu dat geluid wat bij mij (soms) van linksvoor vandaan komt. Precies hetzelfde geluid als wat ik eerst had, maar waarschijnlijk werd dit geluid overheerst door het grove super luide geluid van rechtsvoor.

Kwaaltje bij deze auto dan..? hoeveel km heb jij gereden nu? ik zit op 163.000 en ik heb zelf in totaal 42.000 dit jaar gereden. Wel op lpg he, want op benzine is dit niet te betalen ;( Normaal op benzine met dezelfde rijstijl (90% snelweg en de max. toegestane snelheid rijd ik gewoon, vaak 130 km/h) rijd ik 1 L op 11,5 km en bij LPG is dat 1 L op 9,5 km.

Ben wel echt super blij voor je. Ik las op de site van de ANWB hetvolgende:
“Er zijn wel wat kritische punten in de C4 aan te wijzen. De lagers in de versnellingsbak zijn zwak. Let bij aankoop op zagende geluiden uit de transmissie, een bakrevisie is een kostbare grap. Achterwiellagers gaan ook vaker stuk dan gemiddeld, maar die zijn vrij snel te verwisselen. De individuele bobines geven ook bij de C4 wel eens de geest, maar die zitten in een ‘galerij’ en kunnen alleen per vier worden vervangen. Kostbaar geintje! Een kapotte sensor voor de motortemperatuur zet de motor in een noodloopprogramma. Als het alleen die sensor is, kan de Wegenwacht dat snel verhelpen, maar dan moet er nog wel een nieuwe in. Bij de versies met 2,0 liter benzinemotor komt het voor dat na een koude start één van de klepstoters niet meedoet, waardoor de motor even op drie cilinders loopt. Niet erg, maar alleen de garage kan het motormanagementlampje resetten. Komt het vaker voor, dan moet die klepstoter worden vernieuwd.”

Dus wellicht komt het een en ander nog eraan, lagers achter meen ik te horen, maar die zijn nog origineel naar mijn weten dus het zou zomaar kunnen. Ik rijd die auto lekker op, heb em voor 2000€ gekocht bij 121.000 km vanwege schade in de deur en zijpanelen die ik zelf heb bijgewerkt. Heb er nu hetvolgende aan gedaan:

121.500 - Bobine vervangen
122.000 - Distributieriem, spanrollen en geleiders + waterpomp vervangen
122.000 - Grote onderhoudsbeurt
142.000 - Kleine onderhoudsbeurt
137.000 - Reparatie lichte blikschade RechtsVoor (Koplamp RV, zijscherm, ophanging zijscherm, ruitenvloeistoftank en -pomp, koplampsproeier RV vervangen)
144.500 - Inbouw LPG-installatie (garantie 3 jaar)
156.000 - Koppelingsplaten met druklager, motorsteun onder, rubbers en lager ophanging aandrijfas rechtsvoor vervangen + revisie versnellingsbak
159.000 - Grote onderhoudsbeurt
159.000 - Remschijven en remblokken voor, aandrijfas en wiellager (voor)rechts vervangen

C4 Coupé 2.0-16V VTS 180
Saxo 1.4 VTS I

Profiel  
 
Rene1994
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 12-07-2014

Gepost: 31 januari 2017 04:22 PM
  [ # 70 ]

Wanneer is btw weer een meeting waarbij onze C4 coupe’s aan kunnen meedoen? Ik kan het niet zo snel vinden in de agenda. Wellicht dat we mekaar daar eens zien?

C4 Coupé 2.0-16V VTS 180
Saxo 1.4 VTS I

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 31 januari 2017 04:54 PM
  [ # 71 ]

Voorjaarsmeeting meestal, maar volgens mij is daar nog geen datum voor geprikt. In september ga ik met het forum ook mee met de Harzrun - als ik een bijrijder kan vinden - maar volgens mij doen jullie daar niet aan mee.

€ 200,- voor een wiellager EN aandrijfas ga ik echt niet redden, ben bij de merk dealer geweest, was een tikkeltje duurder.

Die occasionreview van de ANWB heb ik ook meerdere malen gelezen, ook voor aanschaf van de auto (vooronderzoek). Ik heb zelfs een mailtje naar de ANWB gedaan (ook vermeld in dit topic) met de vraag of ze aan konden geven of dit een specifieke versnellingsbak betrof (automaat, benzine, diesel, 5-bak, 6-bak, 1.6 of 2 liter etc.) maar konden ze geen duidend antwoord op geven.

Dat de achterwiellagers van piepschuim zijn gemaakt wist ik, dat werd ook aangehaald in het specifieke topic van mijn auto. Er was zelfs iemand die zijn C4 nieuwe gekocht had. Het ene achterwiellager was bij 60.000km aan de beurt en de andere zijde hield er 15.000km verder mee op.

Mijn C4 staat inmiddels bijna 164.000km op, maar het geluid begon al vlak na aanschaf bij 127.000met het vom vom vom geluid eerder door jullie beschreven. Alleen omdat geen enkele garage mij kon vertellen wat het was heb ik er anderhalf jaar mee doorgereden tot het een bonk bonk bonk was geworden en door de de hele auto voelbaar was.

LPG overweeg ik trouwens ook als ik de auto wat langer hou. Ik kijk het even aan en als ik over een half jaar geen noemenswaardige kosten meer aan de wagen gehad heb gaat er een gastank in denk ik.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
edokter
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 04-07-2004

Gepost: 12 februari 2017 03:37 PM
  [ # 72 ]

Bah… dat ANWB verhaal stemt mij niet goed. Laatst met vier man in de auto naar A’dam heen en weer en merkte heel veel lager lawaai. Of dit nou de voor- of achter lagers waren kan ik niet zeggen. Wel merk ik dat mijn rechter voorlager gaat kloppen bij een scherpe bocht naar links. Deze gaat woensdag dus vervangen worden. Of dit het probleem gaat oplossen laat ik nog wel weten.

Profiel  
 
edokter
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 04-07-2004

Gepost: 15 februari 2017 06:53 PM
  [ # 73 ]

Dat ging anders dan verwacht… Mijn wiellagers achter waren dus compleet versleten. Dat verklaart het lawaai op weg naar Amsterdam. Dus toen maar achtrerremmerij laten vervangen, aangezien remschijf en lager één geheel zijn.

Het voom-voom is er dus nog, maar ik ben van plan om ter zijner tijd de hele voortrein dan ook maar te laten doen. Dan heb ik daar de komende jaren ook geen omkijken meer naar.

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 22 februari 2017 01:06 PM
  [ # 74 ]

Inmiddels 1100km verder en het geluid is nog niet wedergekeerd, wel hoor ik van alles en nog wat andere geluiden uit de aandrijving, wat loeien enzo. Als ik de auto in z’n vrij laat uitrollen dan hoor ik niks, zal toch de bak wat gieren. Ik kan er mee leven voorlopig

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Rene1994
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 12-07-2014

Gepost: 22 februari 2017 01:29 PM
  [ # 75 ]

@edokter das minder!! ik heb nu winterbanden achterop liggen, lijkt wel alsof deze flink lawaai maken. Binnenkort wisselen naar de zomerbanden.

@FastFred super dat het geluid nog weg is.

Merk bij mijzelf dat het geluid terug begint te komen in mondjesmaat. Het is de eerste 2000 km helemaal weggeweest… weet niet waar het aan ligt.. Het kan ook zijn dat rechtsvoor (aandrijfas + wiellager dat vervangen is) heel erg aan toe was, waardoor de andere zijde niet hoorbaar was of pas nu naar boven komt. Ik word er een beetje gek van….

Trouwens vind t wel raar dat een wiellager kan bonken, en vooral in bochten?!? Dan is het de aandrijfas zou ik zeggen!

Ik rijd er nog een tijdje mee door…

C4 Coupé 2.0-16V VTS 180
Saxo 1.4 VTS I

Profiel  
 
 
5 van de 10
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook