11 van de 12
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 Volgende > 
   
Groene Schicht, repperdeklep…
MiGS
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 30 maart 2018 08:41 PM
  [ # 151 ]

rijden met het armpje uit het raam was niet echt aangenaam voor bepaalde zintuigen, niet zo vreemd gezien de scheur:

Had even geleden al een reproductie bij het magazijn gehaald, fijn dat die beschikbaar zijn. Mooi vrijdagmiddagklusje Smile

GS Club break ‘79, Peugeot 304 S coupé, GS Club berline ‘73

Profiel  
 
MiGS
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 12 april 2018 10:29 PM
  [ # 152 ]

een vraagje voor de ervaringsdeskundigen: Ik ben cilinderkoppen aan het opknappen en tref in het lang geleden aangeschafte pakkingensetje twee verschillende soorten klepsteelkeerringen aan:

De groene zijn van meneer Victor Reinz, de witte naamloos. Van de kop kwamen alleen typetje wit af. Zijn de chique groene speciaal voor de warmere uitlaatkleppen, of is het een bij-elkaar gezocht zoodje?

GS Club break ‘79, Peugeot 304 S coupé, GS Club berline ‘73

Profiel  
 
Ree
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4885
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 12 april 2018 10:59 PM
  [ # 153 ]

De witte kunnen veel meer hitte hebben en moeten daarom op de uitlaat. Die andere wil je eigenlijk sowieso niet gebruiken want die worden snel hard en gaan stuk - als die van het type zijn dat ik denk. Geen idee waarom ze niet alleen van die witte in een setje doen, zo veel duurder zijn ze niet.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
2cvMaarten
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 828
Geregistreerd: 30-04-2006

- C3 1.6 e-HDi Collection
- C5 Break 2.0 16v
- 2CV 2cv6 special
Gepost: 13 april 2018 12:02 PM
  [ # 154 ]

Ik heb die groene bij mijn motorrevisie gebruikt. Victor Reinz is over het algemeen geen rommel, de tijd zal uitwijzen of het een slimme keuze was…...

Huidig assortiment: C3 1.6 e-HDI 2012, 2cv6 special 1986, C5 2.0 16v 2006
De exen: ZX 16v 1997, C5 2.0 16v 2001, 2cv6 1983, C4 1.6 HDI 2005, C2 1.4i 2004

Profiel  
 
GS1970
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GSA Club
Gepost: 13 april 2018 01:07 PM
  [ # 155 ]
Ree schreef:

De witte kunnen veel meer hitte hebben en moeten daarom op de uitlaat. Die andere wil je eigenlijk sowieso niet gebruiken want die worden snel hard en gaan stuk - als die van het type zijn dat ik denk. Geen idee waarom ze niet alleen van die witte in een setje doen, zo veel duurder zijn ze niet.

Ik weet niet of je ervan op de hoogte bent, maar er zit ook een (minimaal) maatverschil tussen in en uitlaatseals, dus uitkijken of je het op de juiste kleppen gebruikt.

Profiel  
 
MiGS
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 13 april 2018 06:39 PM
  [ # 156 ]

bedankt voor de info, ik begin een beeld te krijgen. Het setje is dan waarschijnlijk “zoals het hoort”.

Bij Franzose lijkt het alsof ze alleen typtje uitlaatkleppen verkopen:


wat de theorie van Ree ondersteunt, maar je kunt op die foto natuurlijk niet zien of er twee licht verschillende formaten zijn.

Bij mijn favo-automaterialenzaak kunnen ze alleen nog aan uitlaatkeerringen komen, als die krapper zijn dan de “officiële” inlaatversie dan past dat misschien wel gewoon..

GS Club break ‘79, Peugeot 304 S coupé, GS Club berline ‘73

Profiel  
 
Ree
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4885
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 13 april 2018 09:15 PM
  [ # 157 ]

Misschien ben ik gewoon niet zo handig, maar mijn advies is om er meer dan 8 in huis te hebben als je gaat monteren. Er bij mij zijn er een aantal gesneuveld bij het monteren en er is niks zo vervelend als je daarom je klus niet kan afmaken.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
MiGS
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 14 april 2018 08:33 PM
  [ # 158 ]

hmmm, ik ga het meemaken… Nog tips voor het plaatsen? Onderste klemveer erafhalen, plaatsen en veer terugzetten, of is dat geen aanrader?

GS Club break ‘79, Peugeot 304 S coupé, GS Club berline ‘73

Profiel  
 
jantje1948
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7372
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 15 april 2018 12:02 AM
  [ # 159 ]

Bij mijn weten gewoon op de geleider duwen. Veertje niet verwijderen. Of had je het over de klepveer?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
MiGS
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 15 april 2018 12:09 AM
  [ # 160 ]

over de keerring inderdaad, ik was benieuwd wat ik vooral niet moet doen cheese. Bij Ree blijven ze blijkbaar niet altijd heel, vandaar.

GS Club break ‘79, Peugeot 304 S coupé, GS Club berline ‘73

Profiel  
 
waterman
> 30000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38941
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 15 april 2018 08:54 AM
  [ # 161 ]

Voor montage van klepseals heb je eigenlijk een stukkie gereedschap nodig. Het gaat zonder ook wel, maar dan heb je de kans dat je het sloopt. Vooral als je zoals Ree niet zo handig bent haha

Hiermee gaat het een stuk makkelijker:

https://www.rubenco.nl/tangen-griptangen-ponstangen-nijptangen-moersleutels/1483-klepsealtang-klepseals-set-klephoedje-klepseal-montage-demontage-1717.html

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Ree
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4885
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 15 april 2018 07:23 PM
  [ # 162 ]

Van te voren in de olie leggen zodat ze wat minder wrijving hebben en dan lukt het met een pijpsleuteltje van de juiste diameter.

Hier zitten ze op mijn kleppen:

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
MiGS
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 15 april 2018 11:14 PM
  [ # 163 ]

Met een tactisch gekozen zeskantdop lieten de keerringen zich prima monteren. Die witte zijn een goed potje stug trouwens. Nadat ik de klepsteel er anderom een keer ingejutterd had wilde hij van de juiste kant er ook eindelijk doorheen, het randje op de steel (voorbij de groeven bovenop) is toch iets te steil.

Living on the edge, gewoon de groene hoedjes gemonteerd, kijken hoe lang de blauwe pluim uitblijft. Maak me eerlijkgezegd meer zorgen om die witte dingen, die gingen me iets te gemakkelijk weer van de klepgeleider af toen de afdichtende bovenkant eerst niet wilde wijken voor het bredere deel van de klepsteel…

Bakboord kop is klaar, stuurboord is zo goed als kaal en ingesaust in WaterDisplacementForty, volgende keer meer 4eyes

GS Club break ‘79, Peugeot 304 S coupé, GS Club berline ‘73

Profiel  
 
GS1970
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GSA Club
Gepost: 16 april 2018 10:44 AM
  [ # 164 ]
MiGS schreef:

bedankt voor de info, ik begin een beeld te krijgen. Het setje is dan waarschijnlijk “zoals het hoort”.

Bij Franzose lijkt het alsof ze alleen typtje uitlaatkleppen verkopen:


wat de theorie van Ree ondersteunt, maar je kunt op die foto natuurlijk niet zien of er twee licht verschillende formaten zijn.

Bij mijn favo-automaterialenzaak kunnen ze alleen nog aan uitlaatkeerringen komen, als die krapper zijn dan de “officiële” inlaatversie dan past dat misschien wel gewoon..

Het is mosterd na de maaltijd, maar nog even ter info, de klepseal zijn hetzelfde als van de 2CV6, dus je kunt ze ook gewoon bij de Eendeboer krijg.

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 16 april 2018 11:44 PM
  [ # 165 ]
MiGS schreef:

Met een tactisch gekozen zeskantdop lieten de keerringen zich prima monteren. Die witte zijn een goed potje stug trouwens. Nadat ik de klepsteel er anderom een keer ingejutterd had wilde hij van de juiste kant er ook eindelijk doorheen, het randje op de steel (voorbij de groeven bovenop) is toch iets te steil.


Living on the edge, gewoon de groene hoedjes gemonteerd, kijken hoe lang de blauwe pluim uitblijft. Maak me eerlijkgezegd meer zorgen om die witte dingen, die gingen me iets te gemakkelijk weer van de klepgeleider af toen de afdichtende bovenkant eerst niet wilde wijken voor het bredere deel van de klepsteel…

Bakboord kop is klaar, stuurboord is zo goed als kaal en ingesaust in WaterDisplacementForty, volgende keer meer 4eyes

Ken ik die kop? Zoja dan heb je dat mooi opgepoetst zeg!

Profiel  
 
 
11 van de 12
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2018 | adverteren
Facebook