12 van de 12
« Eerste  < Vorige 10 11 12
   
Groene Schicht, wat een bak
MiGS
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 17 april 2018 10:51 PM
  [ # 166 ]
Maus schreef:

Ken ik die kop? Zoja dan heb je dat mooi opgepoetst zeg!

Jij kent die kop, en het was wel even goed poetsen ja Smile

GS1970 schreef:

... de klepseal zijn hetzelfde als van de 2CV6 ...

da’s goeie info! Zijn de in- en uitlaatkant daar ook nèt anders of wordt overal dezelfde gebruikt?

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
2cvMaarten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 30-04-2006

- C3 1.6 e-HDi Collection
- C5 Break 2.0 16v
- 2CV 2cv6 special
Gepost: 19 april 2018 08:09 AM
  [ # 167 ]

Bij de 2cv6 zit er ook een klein verschil tussen in en uitlaatklep.

Huidig assortiment: C3 1.6 e-HDI 2012, 2cv6 special 1986, C5 2.0 16v 2006
De exen: ZX 16v 1997, C5 2.0 16v 2001, 2cv6 1983, C4 1.6 HDI 2005, C2 1.4i 2004

Profiel  
 
GS1970
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GSA Club
Gepost: 19 april 2018 09:45 AM
  [ # 168 ]
MiGS schreef:
GS1970 schreef:

... de klepseal zijn hetzelfde als van de 2CV6 ...

da’s goeie info! Zijn de in- en uitlaatkant daar ook nèt anders of wordt overal dezelfde gebruikt?

Precies zoals ik het zeg, ze zijn hetzelfde vanwege dezelfde klepsteeldikte, de uitlaatklep heeft een iets dikkere klepsteel dan de inlaatklep, het scheelt een halve mm.

Profiel  
 
MiGS
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 05 september 2018 10:39 PM
  [ # 169 ]

Vandaag tijd gemaakt voor kopzorgen. Gezien de oliespoortjes dacht ik dat aan stuurboord de voorste keerring wel niet meer helemaal choco zou zijn, dus de nokkenas er maar helemaal uitgetrokken. Het rubber was aardig ingesleten en het glijvlak (ik denk door de stilstand) ook niet helemaal glad meer. Polijsten had niet erg veel zin, het zit er echt in, er mist materiaal. En nou? De nokken zijn nog heel mooi, dus besloten de nieuwe keerring tactisch wat minder ver in te persen zodat die weer een glad loopvlak heeft.

Ik had eens op ibee een kistje aangeschaft, vooral omdat het er leuk uitziet:

maar dat was dus het juiste gereedschap hiervoor! Maar hoe moet dat dan?

Gelukkig zijn daar de boeken die Breeze bij Martin de Haan gekocht heeft in 19kruik RTFM

Wat is het toch prettig om de juiste spullen te hebben liggen very good

Bakboord toch ook maar deze behandeling gegeven, nu we er toch zijn. Morgen de boel op het nieuwe blok duwen.

In de tussentijd rijdt de schicht gewoon, al had ik laatst een raar clignoteurgeluid. Gestopt bij een tankstation, geen richtingaanwijzers meer achter, huh!?

Kap open, achter de accu gaat de kabelboom naar achteren. Wat zijn dat voor beschadigingen…? Caque, knaagdieren, de ratten rond mijn flat hebben de motorruimte gekoloniseerd en precies alleen de twee richtingaanwijzerkabels doorgeknaagd!
Stief kwartiertje solderen en het werkte weer, maar wat een gezeik als je je wagen niet meer fatsoenlijk voor de deur kunt parkeren. Als je buren er geen deuken in rijden pakt het ongediertje je wel Grrrr

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
Breeze
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1079
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 05 september 2018 11:37 PM
  [ # 170 ]

Goed bezig en 19kruik is 1977 (ongeveer).

Adri

Profiel  
 
MiGS
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 05 januari 2019 05:26 PM
  [ # 171 ]

weinig opgeschoten de laatste tijd, maar het goede nieuws is dat dit groene gebakje binnenkort naar binnen mag, de 304 coupé is verkocht!

vanmiddag één van de rondslingerende vijfbakken opengeschroefd. De staat valt niet tegen, de synchromeshringen hebben allemaal nog voldoende vlees. Alleen die van de vijfde voelt een beetje vreemd aan bij het laten glijden over het remvlak, alsof er relief op staat. Het achterdeksel heeft er bij deze bak wel lang naastgelegen, misschien is er toch een soort berg-en-dal ontstaan op het remvlak, in de vorm van de “tanden” van de synchro. Als de overdrive-tandwieltrein van de huidige bak dat niet heeft zet ik die er straks wel op…

Ander dingetje, de speling tussen het pignon het het kroonwiel op het diff. Er staat in de handboeken een hele verhandeling over hoe je dat afstelt, maar die gaan uit van nieuw spul gezien de opnamepunten voor de micrometer. Hoe shim je het kroonwiel opnieuw uit bij ingesleten tandwielen? Als ik de as wat naar voor duw dan verdwijnt de speling namelijk, maar hoe ver kun je gaan…

Ik kan me herinneren dat je met verf kunt kijken of of de tanden op de goede plek aangrijpen, misschien kan ik dan toch beter het kroonwiel opschuiven als dat in orde is. Iemand ervaring mee?

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
2cvMaarten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 30-04-2006

- C3 1.6 e-HDi Collection
- C5 Break 2.0 16v
- 2CV 2cv6 special
Gepost: 05 januari 2019 07:47 PM
  [ # 172 ]

Engineers blue of prussian blue is het spul dat hiervoor gebruikt wordt. Je kunt dan de mating van gears controleren en eventueel uitshimmen.

Huidig assortiment: C3 1.6 e-HDI 2012, 2cv6 special 1986, C5 2.0 16v 2006
De exen: ZX 16v 1997, C5 2.0 16v 2001, 2cv6 1983, C4 1.6 HDI 2005, C2 1.4i 2004

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2597
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 07 januari 2019 08:50 PM
  [ # 173 ]

Ik heb nu een aantal keer een vgl klus bij een DS bak gedaan. Daar heb ik gewoon de specs van het WPH ( dus voor nieuw) aanghouden en dat is prima gegaan.
Je zou eens bij Harrie Martens kunnen informeren of je de specs van nieuw spul mag gebruiken bij gebruikte onderdelen.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline, C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive.
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
MiGS
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 28 april 2019 09:46 PM
  [ # 174 ]

vandaag weer wat dingen aangepakt. Gangwissel aan de kant geschoven, van later zorg. Ben nu maar vast begonnen met de demontage om de aandrijving te wisselen. Eerste klus, kinnebak!

Ik wist dat die niet en heel goede staat was:

het schuim (dat moet helpen bij het opnemen van de botsenergie verwacht ik) heeft er voor gezorgd dat ingesloten vocht de hele boel daar kon helpen oxideren. Lekker plekje ook, om één of andere reden is al het reparatieplaatwerk dat ik kan vinden voor GSA, waar ik blik nodig heb zit daar dan precies een uitsparing waar de balk met sleepoog erdoor komt…

Anders nog iets? Ja, een hoop kraters en oude reparaties

lekker dan. Nou heb ik nog twee donorkinnen liggen die verzaagd mogen worden. Eentje uit Vigo die aanvankelijk ook in die buurt woonde, maar vervolgens nog een jaar of tien net over de grens bij Oldenzaal heeft gevegeteerd, en een GSA-bak die een kusje heeft gehad en zodoende ook qua bumperbalk nogal krokant is. Laat nou net die bumperbalk van de groene nog redelijk te redden zijn. Dit wordt een fijn Frankensteinprojectje.

Eerst de stuurboordbalk uit Vigo gehaald, daarna nog wat puntlassen uitgeboord uit de gekuste GSA, dat viel nieteens tegen. Nu nog een goede taktiek verzinnen om een passend eindresultaat te krijgen. De achterkant van de zijplaten is specifiek voor een vroege GS met afneembare binnenschermen, met een opstaand randje. Die moet ik zien te behouden of kunnen reproduceren.

In de tussentijd zorgen dat ik koelbeplating gestraald krijg, dan ligt dat vast klaar. Het wordt een mooie lente cool grin

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
mrep
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 27-10-2017

Gepost: 28 april 2019 10:23 PM
  [ # 175 ]

sja, geen echt moeilijke klus, maar wel een tijdrovende. gewoon rustig aan beginnen, en tussendoor op de auto even passen, vooral de balken die los zijn, en dan op de auto hechten en als het kan zelfs aflassen. neem de tijd, het zit gelukkig bijna onzichtbaar, dus het hoeft geen hogeschoolwerk te zijn.  succes.


mrep

hydropneumatic driving has its ups and downs….....

Profiel  
 
MiGS
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 13 mei 2019 11:05 PM
  [ # 176 ]

dank voor de peptalk Rolling Eyes gaat wel lukken allemaal, wat je zegt, ‘t hoeft niet snaarstrak.

gisteren nog even een paar uurtjes gerommeld:


de kinnebalk schoongemaakt en het rotste plekje eruitgeslepen. Het ding ligt nu bijna twee jaar binnen, en nog was het vochtig en muf daaronder. Niet echt een duurzaam idee dat volschuimen, zal wel geholpen hebben bij het kreukelgedrag bij de botsproeven.
Heb in ieder geval al het schuim eruitgebikt, volgende keer borstelen en lassen.

In de verzameling koelkappen mankeerde overal wel wat aan, dus voor stuurboordboven werd het een potje samenstellen. Het globaal beste exemplaar had een gebroken buitenbrug, dus die van een andere afgehaald.

ik heb voor het slijpen een spalk op maat gemaakt zodat ie precies op de goede plek terug kan.

Ben toch niet helemaal tevreden en vol vertrouwen over het resultaat, ga nog meten op een compleet exemplaar voor het definitief verbinden.
Iemand vinden hier in de buurt met een puntlasaparaat heeft de voorkeur, dat spul is wel èrrug dun…

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
 
12 van de 12
« Eerste  < Vorige 10 11 12
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook