10 van de 16
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
Mehari gereed voor de zomer! Nog wat kleine verbeteringen.
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 850
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 15 januari 2017 11:02 AM
  [ # 136 ]

Kijk aan het schiet al op. Straks weer technisch goed wagentje. Als iets er vies en oud uitziet is het nog geen afkeur. Tenzij er op slangen droogtescheuren te zien waren maar nieuw en met frisse klemmen een stuk mooier Smile

Gordels door de kuip heen geboord. Laat je hem nog omkeuren naar 4 persoons.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 15 januari 2017 11:39 AM
  [ # 137 ]

dashbordjes is in de begin jaar grijs geweest. Heel even ook bruin, daarna zwart.
Wat is dat bruine onderdeel wat je overgespoten hebt? Tussen gril en dash.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 15 januari 2017 12:22 PM
  [ # 138 ]

Het was meer dan dat er div zaken oud en vies uitzagen: het benzinetoevoer systeem vanaf tankvulrubber tot aan de carburateur was zichtbaar niet meer dicht. En overal droogtescheuren, plus verkeerd (potentieel gevaarlijk) aangelegd. Ik zou als onwetende consument willen dat zo’n auto ALTIJD wordt afgekeurd.

Nee, ik ga hem niet laten omkeuren naar 4 zitter. Ben ik m’n kenteken kwijt, heb ik al met de RDW besproken. Ik kan dit kenteken onder geen beding houden. Kan niet. Dus tbv APK de achtergordels even wegmoffelen. Anders komt ie de steekproef zeker niet door. Hoewel: bank plat. Die gordels? “Zijn om de bagage vast te sjorren.” Ik maak er nog en houten bagageplaat in tbv transportzaken.

Verder stel ik speling vast op de stuurkogels. Moet ik nog aanpakken. Wellicht binnen de marge maar ik heb een hekel aan spelingen en rammels. Echt de schurft zelfs aan. Ook op moderne auto’s: droge silentrubbers? Eruit ermee. De gemiddelde auto-nitwit hoort er niks van, ikke wel… nono

@verkuilm: ik wachtte al op de vraag van de oplettende kijker… Smile dat is een onderdeel van mijn ID break. Lag nog in mn straalkast, gelijk meegenomen. Bevestiging van bumperrubbers op chassis. Maar volgens mij hoort ie zwart. Ik wilde de chocolade voor de koeltunnel even uitproberen.

Er is hier afgelopen 2 dagen ruim 15 cm sneeuw gevallen. Helaas geen Mehari 4x4, maar wel een Volvo AWD. En die had ik echt nodig. Woon hier in een dorp op +70 NAP met hellingen van 5-10% en veel bochten. die 70 NAP is precies het verschil tussen dooien en vriezen. Op mijn werk 15 km verder is het meestal 2-3 graden warmer (in de polder). Rijd ik ‘s avonds weer een winterlandschap in. Aangezien de sneeuwschuivers met 2WD vastliepen waren die deels niet ontdaan van glad ongemak. Tevens erg veel bomen omgegaan onder de last van de sneeuw. Met de 107 komen we van de oprit niet de straat op (30 cm hoge ijsschotsen). De sneeuwbergen zijn bij -5 diepgevroren. Ik heb de 107 van mijn vrouw zojuist met de schoffel ijsvrij gestoken, in de hoop dat we hem morgen de straat op krijgen. Als ie eenmaal maar in de rijsporen op straat staat. Anders duw ik met de Volvo XC wel even… Smile. kortom: de Mehari mag opschieten maar kan en mag voor 1-2 toch niet de weg op. Vanaf 31-1 blijvend belastingvrij.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 15 januari 2017 01:29 PM
  [ # 139 ]

Als je hem dus niet gaat omkeuren naar vier persoons, dan zou je ook even goed moeten uitzoeken wat een verzekering gaat doen als je er met vier man in zit en er gebeurd wat…
En wat gebeurd er als oom agent gaat zeuren bij een controle?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 15 januari 2017 03:41 PM
  [ # 140 ]

Ja, hetzelfde merkte ik al eerder op onder mijn topic Idealist zoekt A-type. Uitgebreid besproken. Wat jij beschrijft waren ook mijn bezwaren. Iemand hier opperde dat omkeuren met behoud kenteken zou moeten kunnen, maar dat bleek dus niet het geval. Ik schat in dat een ongevallenverzekering inzittenden moeilijk gaat doen bij een aanrijding met meer inzittenden dan op kenteken staan. Vwb de WA denk ik dat niet, wordt doorgaans bij een aanrijding niet geregistreerd voor zover er überhaupt een PV wordt opgemaakt. Dus dan hangt er van af hoe groot de belangen zijn. Maar hoe moet dit bij die talloze legerjeeps die hier jaarlijks op divers momenten door het dorp toeren bij de diverse (herdenking)evenementen? Grijs gebied dus. Denk dat deze soep bij een daily driver heter wordt gegeten dan bij een klassieke hobbymatig gebruikte auto.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 15 januari 2017 03:46 PM
  [ # 141 ]

Ik heb zo’n jeep. Daar zit een opklapbare achterbank in en op het kenteken zijn vier zitplaatsen vermeld. Het is sowieso goed om er bij stil te staan dat er mogelijk risico’s bestaan Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 15 januari 2017 03:50 PM
  [ # 142 ]

Heb me er nog even in verdiept. Vind o.a. het volgende, in een vraag-antwoord rubriek van de ANWB, in dit geval n.a.v. een Corsa: Iemand constateert dat er bij aa tal zitplaatsen op kenteken staat: -.
Dat staat op zowel mijn originele papieren kenteken als op mijn kentekencard. Niet geregistreerd dus.

“In de periode dat er voor uw Corsa een kenteken is afgegeven werd het aantal zitplaatsen nog niet vermeld. Ergens rond ‘98 is men bij het registreren van nieuwe auto’s daar wel mee begonnen. Het betreffende getal 0 heeft dus te maken met het feit dat in die tijd dat niet geregistreerd werd. Uiteindelijk komt het er op neer dat u niet méér personen mag vervoeren dan het aantal beschikbare zitplaatsen. Een zitplaats is daar waar voor de betreffende passagier een gordel ook beschikbaar is. U mag dus met uw Corsa zonder problemen het aantal personen vervoeren waar gordels voor beschikbaar zijn.”

Naar analogie zou dat dan ook voor mijn Mehari gelden? Of redeneert men dat een auto met vier zitplaatsen nooit een grijs kenteken gekregen kan hebben?

Uit wat ik in andere artikels op internet lees blijkt dat ook bedrijfsauto’s meer dan 2 zitplaatsen konden hebben. En soms staat op een kenteken, vaak niet.

Van mijn Mehari is het aantal zitplaatsen dus niet bekend en is er dus ook geen beperking. Zelfs gordels zijn niet verplicht. (Bedrijfsauto van voor 1999).

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 15 januari 2017 06:22 PM
  [ # 143 ]

Waarom keur je niet om? ALs chassisnummer goed is, dan zou ik er vier pers van maken.
We hebben het ook wel s uitgezocht en vooral verzekering gaat gedoe opleveren lijkt het.

Mehari hoeft nooit gordel! Je kan ze er dus helemaal laten.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 15 januari 2017 07:33 PM
  [ # 144 ]

Ik zou niet weten op welke juridische basis de verzekering moeilijk zou kunnen doen. Op mijn kenteken staat dat er helemaal geen zitplaatsen in zitten. Was de Mehari zijn tijd al zo ver vooruit dat deze uitsluitend autonoom rijdend, zonder bestuurder, als ultiem boodschappenautootje door het leven moest?

Het aantal zitplaatsen is niet bepaald omdat dat destijds niet werd vastgelegd. Het was er minimaal 1, maar of het er 1,2,3 of meer waren werd niet vastgelegd. Daarmee is dus ook niet te bepalen of er wel of niet iets aan het voertuig is gewijzigd sinds datum eerste toelating.
Dan geldt de regel dat het max aantal zitplaatsen hetzelfde is als het aantal aanwezige zitplaatsen, al dan niet met gordel waarvan de verplichting samenhangt met type auto en datum eerste toelating (in mijn geval bedrijfsauto van voor ‘99 dus geen gordelplicht). Uiteraard wil ik er wel gordels in hebben omdat statistisch vaststaat dat de overlevingskansen daarmee altijd hoger zijn dan bij het niet dragen van een gordel. Soms kan je er misschien beter uitgeslingerd worden (mits hooiberg in de berm) maar meestal niet. Daarbij: ik wil m’n kinderen gewoon vast hebben zitten achterin, al was het maar tbv bochten en remmen.

En omkeuren levert een nieuw kenteken op. Nu heb ik een kenteken uit ‘77, bovendien met m’n initialen erin, die krijg ik nooit meer…

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9855
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 januari 2017 07:36 PM
  [ # 145 ]

Nou, of gordels in een eend of mehari toegevoegde veiligheid geven betwijfel ik. Als je veilig wil zijn rijd je niet in deze auto’s. Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet leuk is….

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 15 januari 2017 09:13 PM
  [ # 146 ]

als er geen zit plaatsen staat genoemd is het niet zon probleem.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 15 januari 2017 10:15 PM
  [ # 147 ]

Ik heb natuurlijk nergens beweerd dat een Eend of Mehari veilig zijn, met of zonder gordels. Feit is dat gordels de auto minder onveilig maken, in de meeste onfortuinlijke gevallen. Tja, ach veiligheid is relatief, zo heb ik ook tienduizenden kms per fiets door Frankrijk getrokken, talloze cols afgeraasd met duizelingwekkende snelheden op heel smalle bandjes… En die kms had ik voor geen goud willen missen!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 19 januari 2017 10:09 PM
  [ # 148 ]

Inmiddels Een reeks avonden diverse motorcompartiment delen (steunen, beugels, ventilatorhuis, rooster etc) ontvet, gestraald, weer ontvet, gegrond, afgelakt…Ziet er net even lekkerder uit.

Vanaf morgenavond kunnen we weer verder gaan opbouwen.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 19 januari 2017 10:15 PM
  [ # 149 ]
jantje1948 schreef:

Nou, of gordels in een eend of mehari toegevoegde veiligheid geven betwijfel ik. ....

Mijn grootste angst is dat er iemand uit een auto zou lazeren bij een rare manoeuvre. Gordels kunnen juist dan het verschil maken… in mijn Nekaf heb ik ook alleen al om die reden gordels achterin zitten.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 21 januari 2017 04:59 PM
  [ # 150 ]

@Waterman: precies mijn argumenten!

Wederopbouw vordert gestaag:

En de oude ontsteking eruit gehaald, vervangen door elektronische van MCC. Uiteraard met nog te plaatsen nieuwe spanningsregelaar.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
 
10 van de 16
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook