5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
   
Mom’s new ride C4 Coupé
henry the bulldog
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 19-02-2017

- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 16V VTR
Gepost: 19 juni 2017 11:12 AM
  [ # 61 ]

...‘t is even een paar hoekjes en schuine kantjes eraf zagen en kitten en je hebt er jaaaaren plezier van

C4 Coupe 1.6 16V ‘05 lpi EKQ Rouge LN.  188.000 km
Volvo V70 2.5 10V ‘99 lpi Sandstone met. 533.000 km
Peugeot 206 1.6 16V ‘01 lpi roland garros 378.000 km

Profiel  
 
henry the bulldog
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 19-02-2017

- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 16V VTR
Gepost: 19 juni 2017 11:25 AM
  [ # 62 ]

Iets anders:
Airco werkt uitstekend maar de kachelmotor hapert…
Onvoorspelbaar wanneer de kachelmotor er mee stopt en de storing blijkt lastig te vinden.
Alles doorgemeten, direct 12V op de kachelmotor, bedieningspaneel uit elkaar gehad, nieuwe kachelweerstand uitgeprobeerd… geen verandering
Wat uiteindelijk blijkt is dat er een slecht contact wordt veroorzaakt vanuit canbus waardoor de kachelmotor niet de juiste startspanning kan krijgen.

Een maat van me is hier afgelopen weekend mee bezig geweest, komt vanuit het contactslot was zijn conclusie.
Ik heb hier inderdaad wat over gelezen op Problemcar.
De oplossing is een relais schakeling via het contactslot om het slechte contact te omzeilen, ook dit wordt besproken op Problemcar.

De Coupe gaat straks naar mijn maat toe om deze relais schakeling te realiseren, dan zou de kachelmotor gewoon weer werken op alle mogelijke standen.

Komt dit probleem overigens vaker voor?
Heb er verschillende site op nageslagen en wordt dit probleem besproken echter staat hier niets over op ‘t forum..?

C4 Coupe 1.6 16V ‘05 lpi EKQ Rouge LN.  188.000 km
Volvo V70 2.5 10V ‘99 lpi Sandstone met. 533.000 km
Peugeot 206 1.6 16V ‘01 lpi roland garros 378.000 km

Profiel  
 
Basfeijen
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 16-03-2011

- AX 11 Spirit S6
- Xantia 1.8 16v Elegance
Gepost: 19 juni 2017 03:07 PM
  [ # 63 ]

Vaker over gelezen, niet perse bij de C4 maar wel bij andere PSA auto’s. Sommigen hebben een gevoeliger contactslot dan andere lijkt wel. Vaak rijden mensen ook met hele sleutelbossen aan hun autosleutel, dat bungelt dan lekker uit je contactslot en krijgt bij ieder hobbeltje een klap. Kan het niet zo goed tegen! Dat is wel weer leuk opgelost in de meeste moderne auto’s waar vaak geen fysieke sleutel meer nodig is Smile
In ieder geval mooi dat je het al hebt gevonden! Laat je ons weten of het ook de gewenste oplossing geeft?

NU: Peugeot 309 1.4i XX-25-PJ, AX 1.1 Spirit XX-50-FY, Xantia 1.8 16V 01-DR-GR, Peugeot 205 1.1i YF-26-BX
EX: AX 1.1i ZH-81-XP, BX GTi RR-44-YB, Peugeot 205 YV-84-NG, Peugeot 106 PD-PH-41, BXSPORT! NN-11-BR, Xantia Break HDi 61-FZ-LG

Profiel  
 
JKER
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1142
Geregistreerd: 31-10-2005

- Saxo 1.1i
- C4 (2004-heden) 1.6 16v
Gepost: 19 juni 2017 03:21 PM
  [ # 64 ]

Bij die andere modellen gaat het toch ook vaker over dikkere stroomvoerende draden via het contactslot en bij modellen zonder CAN of andere bussen.

Nu zal door te zware sleutelbossen een contactprobleem ook vast kunnen ontstaan, maar in relatie tot CAN-bus heb ik daar elders op het forum niets over gelezen. Of een relais ertussen dan veel gaat helpen?? Ik vrees integendeel.

Profiel  
 
henry the bulldog
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 19-02-2017

- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 16V VTR
Gepost: 19 juni 2017 03:42 PM
  [ # 65 ]

Bij Problemcar wordt de relais schakeling vermeld als oplossing.
Of het een ralle stekkerverbinding is of een mogelijke kabelbreuk geen idee, wel dat bij het nameten van een constante plus het lampje van het meetapparaat begon te knipperen in plaats van een niet onderbroken lichtsignaal.
.....we gaan het meemaken wanneer de wagen terug is en het probleem van de haperende kachelmotor hiermee is verholpen

Er hangt trouwens niets aan onze sleutelbos, mogelijk dat de vorige eigenaar dat wel had

C4 Coupe 1.6 16V ‘05 lpi EKQ Rouge LN.  188.000 km
Volvo V70 2.5 10V ‘99 lpi Sandstone met. 533.000 km
Peugeot 206 1.6 16V ‘01 lpi roland garros 378.000 km

Profiel  
 
FastFred
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1198
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 19 juni 2017 04:45 PM
  [ # 66 ]

Nog nooit gehoord over dit probleem eerlijk gezegd. Ik heb niet zo’n grote sleutelbos ook, incl. autosleutel 4 sleutels, alarmsleutel van ‘t werk, AH-bonus kaart en een bieropener. Stuk voor stuk onmisbaar! Very Happy

Ex: ZX Aura E2 NP-JZ-34 (R.I.P. 22-8-2016)

Profiel  
 
henry the bulldog
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 19-02-2017

- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 16V VTR
Gepost: 19 juni 2017 05:05 PM
  [ # 67 ]

Heeft waarschijnlijk ook niets te maken met de grootte van de sleutelbos maar met een ralle stekkerverbinding… tongue wink

C4 Coupe 1.6 16V ‘05 lpi EKQ Rouge LN.  188.000 km
Volvo V70 2.5 10V ‘99 lpi Sandstone met. 533.000 km
Peugeot 206 1.6 16V ‘01 lpi roland garros 378.000 km

Profiel  
 
henry the bulldog
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 19-02-2017

- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 16V VTR
Gepost: 23 juni 2017 08:13 PM
  [ # 68 ]

Het probleem met de kachelmotor is opgelost.
Na alles te hebben doorgemeten en nieuwe onderdelen getest bleek er niets kapot te zijn.
De zogenaamde opstartspanning naar de kachelmotor was de boosdoener, via een omleiding met een relais-schakeling en geresette storingen werkt deze weer waarvoor het bedoeld is: lucht verplaatsen
...er komt dus weer koude lucht in de wagen cool grin

C4 Coupe 1.6 16V ‘05 lpi EKQ Rouge LN.  188.000 km
Volvo V70 2.5 10V ‘99 lpi Sandstone met. 533.000 km
Peugeot 206 1.6 16V ‘01 lpi roland garros 378.000 km

Profiel  
 
 
5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
 
© Citroën-Forum 2003 - 2017 | adverteren
Facebook